Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

DS 3 crossback in DS 7 crossback

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
V teh dneh se na slovenskih tleh ponovno oživlja znamka DS automobiles oziroma na kratko DS. Gre za izpeljanko francoske besede déesse, kar v prevodu pomeni boginja in je najbrž kar pravi pridevnik, s čimer so v šestdesetih letih prejšnjega stoletja Francozi poimenovali legendarni DS 19.
DS 3 crossback in DS 7 crossback
Foto: Gašper Miš
12. 6. 2020 ob 9:00
Komentarjev: 2

Zgodba modela DS 19 oziroma 'žabe', kot mu radi pravimo, se je začela leta 1955, ko je ta še pod logotipom sestrske znamke Citroën že ob lansiranju osvojil srca mnogih in povsem zasenčil preostalo dogajanje na takratnem pariškem avtomobilskem salonu. Pred dobrim desetletjem je Citroën oznako DS obudil kot del njihove premijske ponudbe, zadnjih nekaj let pa govorimo o povsem novi znamki, ki nam šele zdaj predstavlja svoja prva prava modela. DS 3 crossback in DS 7 crossback sta oznaki, ki ju nosita, gre pa za križanca, tako da je popotnica dobra. Pravijo, da novinca sodita v drugo generacijo vozil DS, ki se ji bo kasneje pridružil še limuzinski DS 9 in ki bo vse skupaj popeljal na še višji nivo. Poleg tega, da si Francozi z znamko DS automobiles prizadevajo poosebljati strokovno znanje s področja prestiža znotraj avtomobilske industrije, velik poudarek namenjajo tudi elektrifikaciji, znanjem, ki so ga v zadnjih letih pridobili z nastopi v prvenstvu električne Formule E.

Če začnemo kar pri manjšem DS 3 crossback, gre za križanec B-razreda, ki ga boste na cesti prepoznali po veliki šesterokotni motorni maski DS wings, detajlu, kjer kromirana obroba objame sprednja žarometa, ta pa lahko opcijsko svetita tudi v matrični LED-tehnologiji. Na bokih lahko najdemo temna C-stebrička, ki poskrbita za občutek lebdeče strehe, z B-stebričkoma, oblikovanima po plavuti morskega psa, pa se Francozi poklanjajo klasičnemu modelu DS 3. Podobno kot pri omenjenem, DS tudi pri crossbacku velik poudarek namenja personalizaciji, saj lahko barvo karoserije obogatimo še s tremi barvami strehe in tako izberemo eno izmed skupaj skoraj 30 barvnih kombinacij. Spet drugi boste bolj kot nad obširno barvno paleto navdušeni nad velikimi bodisi 17- ali 18-palčnimi platišči ali pa kromiranimi kljukami, ki se lahko s pomočjo elektrike skrijejo v karoserijo. Pravijo, da so oblikovalci navdih za ta avtomobil črpali iz znanih stavb v Parizu, kjer so očitno opazili tudi nekakšen diamantni vzorec, ki je v notranjosti vseprisoten. Komur ob tem ne bo zaigralo srce, mu bo zagotovo ob pogledu na gumb za zagon motorja, ki utripa rdeče, s čimer pravijo, da ponazarjajo utrip srca, ali pa izvrstnem ozvočenju Focal s kar 12 zvočniki. Tu so še številne kombinacije notranjega oblazinjenja, kjer v veliki večini govorimo o finem in na otip prijetnem usnju. Čeprav DS poudarek namenja dizajnu in skrbno izbranim materialom, je avtomobil vseeno uporaben, saj prostora glede na kompaktne mere ni malo, sam prtljažnik pa lahko pogoltne solidnih 350 litrov.

DS 3 crossback s 4,12 metra dolžine leži na modlularni platformi CMP in v nosu skriva prostor za enega izmed treh motornih agregatov, skupaj pa je šest konfiguracij moči. V kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in pogonom na sprednji kolesi vstopno izbiro predstavlja 1,2-litrski trivaljni motor puretech 100 s 75 kilovati moči (102 KM), najbrž bolj priljubljeni pa bosta močnejši različici 1.2 puretech 130 in 1.2 puretech 155, kjer je moči za 96 (131 KM) oziroma 115 kilovatov (156 KM), menjalnik pa je že v osnovi osemstopenjski samodejni EAT8. Dizelski različici sta dve, obe s štirimi valji in prostornino 1,5 litra. Gre za izvedenki Blue HDi 100 in Blue HDi 130, kjer je moči prav tako 75 (102 KM) oziroma 96 kilovatov (131 KM), menjalnik pa je podobno kot pri bencinskih v prvem primeru ročni, v drugem pa osemstopenjski samodejni.

Poleg klasičnega motorja z notranjim izgorevanjem bo kasneje na voljo tudi električni DS 3 crossback e-tense. Tega bo poganjal 100-kilovatni elektromotor (136 KM), ki bo ob pomoči 260 Nm navora, ki bo na voljo že od 300 vrtljajev na minuto, skrbel za odločna šviganja po mestu. Tam se bo verjetno najbolje počutil, je pa res, da bo litij-ionska baterija shranila 50 kWh energije, zato se z njim ne bo noben problem do obale zapeljati kar po avtocesti – tovarna po ciklu WLTP obljublja doseg preko 300 kilometrov, koliko v praksi, pa izveste jeseni, ko bodo prva vozila zapeljala na naše ceste.


Tudi to, kako se DS 3 crossback obnese v praksi, vam za zdaj še težko povemo, saj smo ga za začetek občudovali le v mirovanju, ker prva vozila v Slovenijo zapeljejo šele v prihodnjih dneh. Takrat boste lahko kupci odhiteli v nov ljubljanski salon in izbirali med skupaj štirimi paketi opreme: osnovnim be chic, bogateje opremljenim so chic ali najbogatejšim gran chic. Za tiste, ki bi si želeli več športnosti, bo linija performance line, ki namesto na kromiranih temelji na dodatkih v svetleči črni barvi. Za najcenejši, a že v osnovi solidno opremljen DS 3 crossback z bencinskim motorjem pripravite vsaj 23.400 evrov (DS 3 crossback 1.2 puretech 100 BVM6 be chic, 6-st. roč.), za dizelski 24.700 (DS 3 crossback 1.5 Blue HDi 100 BVM6 be chic, 6-st. roč.), za povsem električni e-tense pa boste jeseni odšteli najmanj 41.850 evrov (DS 3 crossback e-tense so chic, 1-st. sam.). Če vas zanima ponudba v zlati sredini, pa cene preverite vrstico nižje.

Cene:

DS 3 crossback 1.2 puretech 100 BVM6 be chic, 6-st. roč. (75 kW) - 23.400 EUR
DS 3 crossback 1.2 puretech 100 BVM6 so chic, 6-st. roč. (75 kW) - 25.100 EUR
DS 3 crossback 1.2 puretech 130 EAT8 so chic, 8-st. sam. (96 kW) - 28.450 EUR
DS 3 crossback 1.2 puretech 130 EAT8 performance line, 8-st. sam. (96 kW) - 28.700 EUR
DS 3 crossback 1.2 puretech 130 EAT8 grand chic, 8-st. sam. (96 kW) - 30.350 EUR
DS 3 crossback 1.2 puretech 155 EAT8 performance line, 8-st. sam. (115 kW) – 29.375 EUR
DS 3 crossback 1.2 puretech 155 EAT8 grand chic, 8-st. sam. (115 kW) – 31.025 EUR
DS 3 crossback 1.5 Blue HDi 100 BVM6 be chic, 6-st. roč. (75 kW) - 24.700 EUR
DS 3 crossback 1.5 Blue HDi 100 BVM6 so chic, 6-st. roč. (75 kW) – 26.400 EUR
DS 3 crossback 1.5 Blue HDi 100 BVM6 performance line, 6-st. roč. (75 kW) – 26.650 EUR
DS 3 crossback 1.5 Blue HDi 130 EAT8 so chic, 8-st. sam. (96 kW) - 29.750 EUR
DS 3 crossback 1.5 Blue HDi 130 EAT8 performance line, 8-st. sam. (96 kW) - 30.000 EUR
DS 3 crossback 1.5 Blue HDi 130 EAT8 grand chic, 8-st. sam. (96 kW) - 31.650 EUR
DS 3 crossback e-tense so chic, 1-st. sam. (100 kW) - 41.850 EUR
DS 3 crossback e-tense performance line, 1-st. sam. (100 kW) – 42.100 EUR
DS 3 crossback e-tense grand chic, 1-st. sam. (100 kW) – 43.750 EUR


Če želi biti manjša trojka videti bolj mladostno, večja sedmica vseeno deluje bolj zrelo. Kljub temu je avtomobil precej impozanten, saj ga podobno kot DS 3 crossback krasijo številni zanimivi detajli. Med njimi tudi tu najdemo veliko šesterokotno masko in opcijska DS active LED vision žarometa, ki se ob zagonu poigrata s prav zanimivo grafiko, kjer se trije moduli obrnejo za 180 stopinj. Celo zadnje luči imajo zanimiv luskast vzorec, da crossbacka ponoči res ne boste zgrešili. Tudi 19- ali 20-palčnih platišč ne boste, se nam pa zdi škoda, da se pri sedmici za potopne kljuke niso odločili. So pa zato v notranjosti naredili še korak dlje, sploh ko je govora o zanimivih detajlih. Na že tako razgibani armaturni plošči boste poleg velikega 8-palčnega zaslona (opcijsko je ta lahko tudi 12-palčni) in serijskih 12,3-palčnih digitalnih merilnikov našli še 550 evrov vredno uro znanega francoskega proizvajalca B.R.M in številna zanimivo oblikovana stikala. Seveda je največji poudarek tudi tu namenjen udobju in varnosti. V prvem primeru so tu ne le lepi, predvsem pa udobni sedeži, ki so lahko ogrevani, z masažo, po vrhu pa še električno pomični. Električno pomičen je lahko tudi naslon zadnje klopi, za katerim DS 7 crossback skriva še od 555 do 628 litrov prtljažnega prostora. Kar se tiče varnosti, novinec ponuja praktično vse znane rešitve koncerna PSA, med njimi tudi DS night vision, infrardečo kamero za nočni vid, ter sistem DS connected pilot, ki omogoča delno avtonomno vožnjo.

V primeru modela DS 7 crossback govorimo o modularni platformi EMP2, sam avtomobil pa je v primerjavi z manjšim DS 3 crossback daljši za okroglih 45 centimetrov. Tako v dolžino meri le malo manj kot 4,60 metra, a se vsaj po besedah zastopnika znamke uvršča v razred C-SUV, kjer so tekmeci v povprečju 15 centimetrov krajši. No, nič zato, ker ga podobno kot bratske citroën C5 aircross, peugeot 3008 in opel grandland X poganjajo večinoma zmogljivi motorji. V primeru bencinskega govorimo o 1,6-litrskem prisilno polnjenem štirivaljniku, ki v šibkejši različici razvije 133 kilovatov (181 KM), v močnejši pa celo 165 (224 KM), navora pa je bodisi 250 ali okroglih 300 Nm. V obeh primerih je menjalnik osemstopenjski samodejni EAT8, šeststopenjski ročni pa boste našli le v vstopni dizelski različici Blue HDi 130. Prostornina tega štirivaljnega motorja znaša 1,5 litra, moči pa je za 95 kilovatov (129 KM). Če želite dizla in raje vidite, da menjalnik prestavlja sam, imate dve opciji – izberete prej omenjeni motor in doplačate okrogla dva tisočaka, ali pa posežete po močnejšem 2,0-litrskem Blue HDi 180, kjer je ta serijski, motor pa obenem razvije kar 130 kilovatov moči (177 KM).

Kljub temu, da se v DS 7 crossback malce višje sedi, ne gre za avtomobil, ki ga boste pogosto srečevali na neurejenih podlagah. Pogon je zato v prej omenjenih primerih le na sprednji kolesi, je pa res, da je na voljo še različica e-tense, kjer je lahko na vsa štiri. V tem primeru govorimo o priključnem hibridu, ki v nosu skriva 1,6-litrski turbobencinski motor s 147 kilovati (200 KM), na vsaki premi pa še dodaten 81-kilovatni elektromotor (110 KM). Tako je sistemske moči za kar 221 kilovatov (300 KM), navora pa 520 Nm. Ker lahko litij-ionska baterija shrani 13,2 kWh energije, boste z njo lahko v praksi prevozili okrog 50 do 60 kilometrov, a le v primeru, če se ne boste preveč navduševali nad zmogljivostjo pogonskega sklopa, ki lahko skoraj dve toni težak kolos do stotice pospeši v manj kot šestih sekundah.

Proti koncu leta lahko v ponudbi pričakujemo še priključni hibrid s pogonom na le sprednji kolesi, za zdaj pa vam polagam na srce, da v primeru nakupa različice puretech 180 nujno pogledate v smer opcije, ki sliši na ime DS active scan suspension. Ni najcenejša, sploh ne, 1.100 evrov stane, a lahko s pomočjo kamere, ki ves čas nadzira podlago pred vozilom, takoj prilagodi trdoto blažilnikov in s tem skrbi, da je vožnja res kar se da udobna. Pri vseh ostalih motornih različicah je del serijske opreme, zato pričakujte, da boste za najcenejši DS 7 crossback z dizelskim motorjem odšteli najmanj 32.500 evrov (DS 7 crossback Blue HDi 130 BVM6 performance line, 6-st. roč.), 35.800 za model z bencinskim motorjem (DS 7 crossback puretech 180 EAT8 performance line, 8-st. sam.) oziroma 53.200 evrov (DS 7 crossback e-tense 4X4 performance line plus, 8-st. sam.) za priključni hibrid DS 7 crossback e-tense. Zastopnik znamke, ki novi model ponuja s štirimi paketi opreme (performance line, performance line plus, so chic in grand chic), predstavitev zaključuje z željo, da bi DS salon na Baragovi ulici v Ljubljani do konca leta zapustilo približno 30 novih vozili znamke, je pa res, da želijo letos bolj kot samemu volumnu poudarek nameniti prepoznavnosti znamke na slovenskih tleh.

Cene:

DS 7 crossback puretech 180 EAT8 performance line, 8-st. sam. (133 kW) - 35.800 EUR
DS 7 crossback puretech 180 EAT8 performance line plus, 8-st. sam. (133 kW) - 38.800 EUR
DS 7 crossback puretech 180 EAT8 so chic, 8-st. sam. (133 kW) - 40.100 EUR
DS 7 crossback puretech 180 EAT8 grand chic, 8-st. sam. (133 kW) - 42.800 EUR
DS 7 crossback 1.6 THP 225 EAT8 performance line plus, 8-st. sam. (165 kW) - 40.600 EUR
DS 7 crossback 1.6 THP 225 EAT8 grand chic, 8-st. sam. (165 kW) - 44.600 EUR
DS 7 crossback Blue HDi 130 BVM6 performance line, 6-st. roč. (95 kW) – 32.500 EUR
DS 7 crossback Blue HDi 130 EAT8 performance line, 8-st. sam. (95 kW) – 34.500 EUR
DS 7 crossback Blue HDi 130 EAT8 so chic, 8-st. sam. (95 kW) – 38.000 EUR
DS 7 crossback Blue HDi 180 EAT8 performance line, 8-st. sam. (130 kW) – 37.300 EUR
DS 7 crossback Blue HDi 180 EAT8 performance line plus, 8-st. sam. (130 kW) – 40.300 EUR
DS 7 crossback Blue HDi 180 EAT8 so chic, 8-st. sam. (130 kW) – 40.800 EUR
DS 7 crossback Blue HDi 180 EAT8 grand chic, 8-st. sam. (130 kW) – 43.500 EUR
DS 7 crossback e-tense 4X4 performance line plus, 8-st. sam. (221 kW) – 53.200 EUR
DS 7 crossback e-tense 4X4 grand chic, 8-st. sam. (221 kW) – 56.700 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
QVZBVEFSIFpBIEdNQUlMLmpwZzE1NTk1MDY5NjM=.jpg
diabolik pravi:
Če bi bilo mogoče kupiti novo žabo, takšno, kot je tule na sliki, bi jo kupil takoj. Ampak novo! Lepšega avta ni...
(pred 3 tedni )
Ni slike
DaDo99 pravi:
No super izgleda, samo kaj ko ke to še vedno francoz, francozi so pa ena navadna jajca...Me prav zanima kakovost materialov(pa s tem ne mislim na armaturo, pa zice).
(pred 4 tedni )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |