{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Porsche 911 turbo S

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Najtežje vprašanje na premieri novega porscheja 911 turbo S je bilo, katero barvo izbrati. Rumena je bila preveč kričeča, pobalinska, svetlo rdeča preveč ferrarijevska, srebrna in črna dolgočasna, svetlo morda... ja, ta bo prava!
Porsche 911 turbo S
Foto: Anže Jereb
2. 9. 2013 ob 0:40
Komentarjev: 1
video mednarodna premiera - porsche 911 turbo S
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

In takoj hladen tuš. Je že zaseden. Neki grebatorski Američan si ga je že predhodno rezerviral. Pa bi res najbolje izgledal na televiziji, sva si bila z Anžetom edina... No, potem sva izbrala rdečega v malo temnejšem odtenku, kjer je oblika še vedno prišla dovolj do izraza, na zadku pa je seveda poleg turbo pisalo še S. Da bo ja dovolj 'konjev'. In res jih je bilo. 560 je sicer danes številka, ki te ob ultrašportnikih tipa McLaren P1 in LaFerrari z več kot 900 'konji' ne vrže s stola, ampak pod črto je ta avtomobil še vedno vsaj petkrat cenejši, številke na papirju pa so vseeno zgovorne: 3,1 sekunde ima do 100 kilometrov na uro, zavore spredaj merijo 410 milimetrov, v Sloveniji stane dobrih 260 tisoč evrov in štiri kolesa ima.

Vem, da bi sam izgubil izpit isti dan, ko bi dobil takšen avto, tako da je itak bolje, da si ga ne morem privoščiti. V bistvu je nesramno do ostalih udeležencev v prometu, ker jih prehitiš tako hitro, da niso jezni nate, ker jih oviraš, ampak, ker sploh ne vidijo, kateri avto je bil. Samo barvo. Pa da je še vedno podoben hrošču. Z Anžetom sva se spet pohecala, kako fino službo ima oblikovalec pri Porscheju. Isto obliko samo malo pili, širi blatnike, vse ostalo pa prepusti inženirjem. Saj, vsi vemo, da je ravno to njihova pot do uspeha, zato tudi pri obliki ni vse tako enostavno. Ko si ga ogleduješ od blizu, vidiš, da so detajli skrbno izpiljeni in da ima vsak tudi svojo funkcijo. Sprednji spojler je recimo aktiven in se pri večjih hitrostih spusti, podobno kot zadnji, ki se takrat dvigne, s tem pa ustvarjata dovolj pritiska k tlom pri velikih hitrostih. 911 turbo kljub zelo zaobljeni obliki še vedno izgleda hitro, ko stoji na mestu, in to je zelo pomembna lastnost športnih avtomobilov.

Za glavno konkurenco so si, vsaj tako so rekli, postavili ferrarija 458 italia in McLarna 12C, pozabili pa so na skoraj pol cenejšega nissana GT-R. No, dejstvo je, da se verjetno od vseh najbolj enostavno pelje, ne vem, če obstaja bolj zmogljiv superšportni avtomobil, ki bi ga sam zaupal tudi svoji ženi in ne bi samo na trnih čakal, da me pokliče in pove, da ga je malo opraskala tam spredaj. Ampak ne verjamem, da bi si upala stopalko za plin kadarkoli pritisniti za več kot centimeter, ker to tako leti, da mu na običajni cesti skoraj nič ne more slediti. V Sloveniji ga res prav nikjer ne boste mogli preizkusiti, to je jasno. Tudi če boste na avtocesti z njim divjali 318 kilometrov na uro, ne, vse svoje sposobnosti takšen porsche pokaže na dirkalni stezi. Čeprav je tistim v resnici namenjen model GT3, ta pa je za gospode, ki se z njim vozijo vsak dan in morda enkrat na leto zapeljejo na stezo, da pokažejo izpuh kakšnemu direktorčku, ki še ni prilezel dovolj visoko, da bi zamenjal svojo carrero.
 

Glavni Porschejev strokovnjak za zavore mi je na primer med večerjo zaupal, da njihov test ni večkratno zaviranje od 100 do 0, ampak 20x zaviranje od 240 do 90, eno za drugim, potem nekaj metrov ohlajanja in še 5-krat isto. Rekel je tudi, da se zavorni učinek sploh ne zmanjša kaj dosti, le na zavornem pedalu bi lahko to voznik začutil in zato se posebej potrudijo, da tega ni. Zato so pri različici turbo S zavore keramične, pri navadnem turbu pa morate za njih doplačati okoli 9 tisoč evrov.

Če sem se ob začetku vožnje na navadni cesti jezil, ker se vsi vozijo tako počasi, sem se kasneje na stezi, ker sem imel enostavno premalo časa, da bi ga res osvojil. Avto je v bistvu zelo enostaven za hitro vožnjo. Ima štirikolesni pogon in celo štirikolesno krmiljenje, ja, celo zadnji kolesi se obračata, tako da ga res hitro osvojiš. Porschejeva filozofija je v tem primeru 'ti vrti volan, avto pa potem sam poskrbi, da bo šel v smer, kamor želiš'. In res daje takšen občutek. Iz ovinka v ovinek sem postajal bolj samozavesten in v programu 'sport' plin pritiskal do konca, da sem videl, kako se vede blizu limita. Kljub štirikolesnemu pogonu zna zadek bliskovito pobegniti, če to želiš, ker je navora enostavno ogromno, motor pa se zavrti v trenutku. Pri takšnem porscheju si je potrebno celo pedal za plin upati pritisniti do konca, kot sem kasneje zvečer izvedel od nekega novinarja, ki ga je bilo enostavno preveč strah, da bi ga pohodil celo do polovice. Mnja... Med overboostom ima kar 750 Nm navora, ki se na podlago prenaša tako učinkovito, da sem se vsakič znova spraševal, kje za vraga guma najde oprijem.

Štirikolesni pogon sedaj zaradi vodnega hlajenja sklopke spredaj prenese še več moči na sprednji kolesi, tako da tudi manj vešče ne sme skrbeti, da bi jim zadek kar naenkrat odpihnilo, menjalnik pa je samo samodejni PDK s sedmimi stopnjami. Nič ročnega. Za pravi občutek bi ga sam takoj imel, ampak bi ga baje izbralo manj kot 1 odstotek kupcev in se ga sploh ne splača več delati. In še tole: stari ljubitelji znamke so se nekoč jezili, ker je motor postal vodno hlajen, zdaj pa še zaradi električnega serva, ker je z njim izgubil ves čar in občutek med vožnjo. Naj vam povem iz prve roke: občutek je fantastičen in nergači ga najprej zapeljite pa potem kritizirajte. Bolj natančnega električnega serva verjetno nima nobena znamka v tem trenutku. Tudi pošta je bila nekoč bistveno bolj romantična pa verjetno danes vsi uporabljate e-maile, a ne? Ima pa ta avtomobil v Sloveniji zelo slabo popotnico, ker ne vem, če bo kdo tako neumen, da bo zanj pri nas plačal 261 tisoč evrov, če pa v Nemčiji stane 195 tisoč. Naša država res ne razume osnov ekonomije, ampak pustimo ta vprašanja 'strokovnjakom' in se raje naprej navdušujmo nad tem Porschejevim vrhuncem. Prav brutalen je. Pa sploh ni vulgaren! Spet sem težko spal tisti večer.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
VEVTVC1CTVdkLTA1X2IuanBlZzEzMTU2NTk1NTk=.jpg
specto pravi:
Qlski prispevek:)
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Taubi
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 dnevi  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 dnevi  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 dnevi  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 dnevi  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 5 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 tedni  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 tedni  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
TATIC_REF}/template/javascript/cookie.js">