Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nissan GT-R nismo

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Kaj napisati po nekaj kratkih krogih z najbolj brutalnim nissanom GT-R? Da je res hiter? Da je neverjetno enostaven in predvidljiv? Da se ti ob pospeških zvrti v glavi? Hm, to najbrž že, pa verjetno še kaj.
Nissan GT-R nismo
Foto: Matej Mihinjač
4. 12. 2013 ob 7:25
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera nissan GT-R nismo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Avtomobilistični novinar sem že toliko časa, da sem razburjenje ob vstopu v nov avtomobil že zdavnaj opustil, kar je dejansko nujno potrebno, saj je le tako lahko človek objektiven. V letih mojega dela sem zadnjico posedel v nekaj tisoč vozil, zato se le redko zgodi, da mi ob katerem močno zaigra pumpa v notranjosti prsnega koša. Ampak ko sem izvedel, da nama z Matejem v Tokiu Nissan obljublja vožnjo z modelom GT-R, se je zgodilo ravno to. Pumpa je znorela, pa sploh ni vedela, da bo vmes tudi 'godzilla' z oznako nismo.

Prijatelji in znanci me pogosto sprašujejo, kateri avtomobil v moji karieri je bil najhitrejši in najdražji. Kar nekaj hitrih je že bilo, mnogo tudi bistveno dražjih od nissana GT-R, ampak hitrejšega mi ni uspelo najti. Niti po pospeških do stotice niti po zmogljivostih ukrivljanja zakonov fizike v zavojih. Morda le kakšnega bolj suverenega pri največji hitrosti, kar pa je itak brez pomena, ker gre že GT-R krepko prek 300 km/h. In tega sem do tokratne predstavitve peljal že dvakrat. Enkrat sem se iz čistega užitka privatno odpravil celo do Prage, tako da lahko verjamete, ko rečem, da je ta avtomobil moj osebni samorog, moj kriptonit.

Torej, nissan GT-R. Pred vožnjo mi je eden od inženirjev dejal, da je po dveh letih prodal svojega. Z njim je bil nadvse zadovoljen, edini razlog za prodajo je bil prihod novega z letnico 2014, ker je bojda toliko boljši. Da ne bo pomote, govorim o navadnem nissanu GT-R, ne še o nismu. Med manj zanimive podatke o prenovi spadajo drugačne luči spredaj in zadaj (tiste spredaj sedaj zelo jezno svetijo z led diodami v obliki strele), malo so spremenili še oba odbijača in opcijsko dodali posebno rdečo barvo, v katero je vmešano 24-karatno zlato. Izgleda super, a se bojim, da bi bila pri nas barva hitro tarča zavistnega potega s ključem. Tisti, ki avtomobila še videli niso v živo, pogosto tarnajo, da je znotraj preveč plastičen, ker so pač to prebrali nekje na intenetu ali kaj podobnega. Res je, tako premijsko se ne boste počutili kot v kakšnem 911 turbo S, ampak, hudiča, ta avtomobil je polovico cenejši. In hitrejši! Kaj pa pričakujete? Vseeno, za vse, ki ste se nad notranjostjo doslej zmrdovali, so pripravili luksuzni paket z usnjem na sedežih in aluminijem na armaturni plošči. Izgleda krasno.

Potisk v sedež je podoben tistemu pri vzletu letala.

Pomembnejše so spremembe v podkožju. Podvozje je tristopenjsko nastavljivo in odslej bolj udobno, kadar to želite, krmilni mehanizem je pri manjših hitrostih lahkotnejši, a še bolj natančen pri višjih, in pogon so optimizirali do te mere, da mu noben tekmec ne seže do kolen. Če povem, kaj sem razbral z njihovih grafov, merijo še, kako na lego vpliva muha, ki je slučajno zašla v potniški prostor. Prav hecno, kaj vse so upoštevali, celo do mikronskih sprememb v pnevmatikah v srednje hitrih zavojih in v počasnih. Japonci pač, ampak je zanimivo.

Raje vam povem, kaj sem občutil v nekaj desetkilometrski vožnji po odprtih cestah. GT-R ni majhen avtomobil, še precej večji pa deluje, ko sediš za volanom na desni strani in voziš po levi. Ampak je šlo, ni tako hudo. Konvoju treh je sledil organizator v kombiju, če bi slučajno potrebovali pomoč oziroma usmeritev. Povedali so nam, da je omejitev na tem delu avtoceste le 80 km/h in naj jo upoštevamo. Hmm, ja... Kot tretji v vrsti sem za cestninsko postajo pač sledil ostalima dvema. In smo pospešili. Na malo več kot 80 km/h. Dodajte samo še kakšnih 100 km/h in še nekaj zraven. Kombija organizatorjev potem nismo videli vsaj tri minute, ker je ostal tako daleč za nami. Če pride kazen, je bila vredna!

Prav neverjetno je, kako enostaven je GT-R v vožnji.

Avtomobil gre kot šus, ampak je neverjetno lahkoten in udoben. Menjalnik je bliskovit, podvozje začuda zelo uglajeno, prostora spredaj veliko in zadaj le malenkost premalo, da bi celo odrasla oseba lahko sedela. Predvsem se mi zdi ena od najpomembnejših prednosti ta, da voznik v vožnji s tem avtomobilom izpade bistveno boljši, kot je dejansko. Tako zelo pomaga avtomobil s svojo enostavnostjo in odpravljanjem napak. In meni osebno je všeč tudi to, da se med vožnjo sliši diferenciale, kako pokajo in opravljajo svoje delo, ter kako mehansko glasen je menjalnik. Pač, čudovit avtomobil, ni veliko za dodati.

Po vrnitvi so me čakali še štirje kratki krogi po ne kaj dosti znanem dirkališču. In to z različico nismo, ki je lažja, bolj agresivna, močnejša in ima posebne pnevmatike. Veliko sestavnih delov je iz karbona, turbina je enaka kot pri dirkalnem vozilu, sedeža sta karbonska in vse skupaj je nastavljeno za napad. Tri kamere so me snemale med vožnjo in vse tri so pokazale, da med dirkanjem s takšnim strojem ne zmorem povedati ničesar pametnega. Po pravici, raje sem užival, ker sem vedel, da bo sila kratko. Nismo je še hitrejši, a težko rečem, za koliko. Enostavno je tako zelo hiter, da si hitrih avtomobilov manj vajen voznik niti ne bi upal pritisniti plina do konca. Naj to ne zveni kot lastna hvala, ampak že večkrat so bili moji sopotniki povsem prestrašeni, ko smo pospeševali z več kot pol šibkejšim strojem.

Po moji vožnji me je zapeljal še njihov profesionalni testni voznik in ob prvem pospeševanju se mi je dobesedno zvrtelo v glavi. 2,5 sekunde traja pospešek do stotice in očitno je, da je občutek na sovozniškem sedežu precej drugačen od tistega, ko voziš sam in plin vseeno pritisneš do konca. Je treba poudariti, da sva skozi ovinke dobesedno letela? Najbrž ne, lahko pa povem, da mi gre GT-R sedaj samo še bolj na živce. Ker je tako hudičevo odličen, pa ga nikoli ne bom mogel imeti. Ah, kaj jamram, saj ga imam. Poglejte fotografijo na levi.

P.S. na tej povezavi si lahko ogledate še reportažo z obiska Nissanove tovarne v Yokohami.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 5. 2019
Maj 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809  domača premiera - renault twingo
101112
1314  mednarodna premiera - toyota supra
domača premiera - Volkswagen električna mobilnost
15  domača premiera - kia proceed
1617  domača premiera mercedes-benz CLA
1819
2021  domača premiera - škoda scala
222324  domača premiera - Hyundai serija N
2526
2728  mednarodna premiera - mitsubishi ASX
2930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: snikrs
Obvestila
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 dnevi  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 dnevi  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 dnevi  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 dnevi  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 dnevi  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 tedni  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 tedni  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 1 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 1 meseci  | 
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 2 meseci  | 
Ford Nov poskus dostave paketov pred 2 meseci  | 
Volkswagen 22 milijonov e-avtomobilov v desetih ... pred 2 meseci  | 
Ford & LEGO Ford mustang iz kock pred 2 meseci  |