Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Porsche macan

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Je macan res mešanica cayenna in carrere? Po videzu sodeč večina pomisli ravno na to. Tudi po velikosti bi lahko bil, saj spada med kompaktne SUV-je, hkrati pa je eden najcenejših porschejev kadarkoli. Slaba popotnica? Še zdaleč ne!
Porsche macan
Foto: Anže Jereb
17. 2. 2014 ob 14:10
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera porsche macan
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

O majhnem Porschejevem SUV-ju se je že dolgo govorilo, tako da njegov prihod ni nič nepričakovanega. Zato me je toliko bolj zanimalo, če bodo Nemci uspeli avtomobil narediti dovolj zanimiv model, da bo imel pravo popotnico. To je moj najmanj priljubljen razred avtomobilov, saj sem že ničkolikokrat rekel, da če želite udoben avto, kupite limuzino, če želite športnega, kupite lahek in nizek avto, če terenca, pa konkretno mašino s pravim podvozjem. Če želite visoko sedeti pa recimo kombi. Še več prostora bo imel!

Ampak, nekateri želite vse v enem. In macan je porsche. Če je cayenne za večino prevelik, ker tudi v resnici je, bo zdaj macan ravno pravšnji, če bo mošnjiček zmogel. Ja, tole zna postati pravi prodajni hit med smetano. Ali pa med tistimi, ki enostavno želite dobro izdelan manjši SUV, ki se povrhu vsega še odlično pelje. Ja, prvi vtis je res dober. Kot da ne bi vozil tako visokega avtomobila. Ne vem, kaj počnejo pri Porscheju, oziroma vem; naredili so v osnovi športen avtomobil in mu nadeli malo večje 'škornje'. Ampak macan zaživi drugje, ne na navadni cesti!

Podvozje je zasnovano čisto na novo. Pazite, spredaj ima ožje gume kot zadaj... kot 911! S tem je lahko krmilni mehanizem bolj neposreden, lega pa še bolj nevtralna. Posledično je vodljivost najboljša v razredu, zato kar ne morem verjeti, kako dobro se pelje takšen macan po stezi. Ja, pri Porscheju so nam skoraj ukazali, da naj z njim vozimo hitro po njihovi testni stezi ob tovarni, da se res prepričamo, v čem je ta avto dober. In če sam težko verjamem, da je vožnja s takšnim avtomobilom lahko športna, no, pri macanu je blizu temu.

Najprej je tu odlična namestitev za volanom. Skoraj takšna kot v carreri, le da se sedi bistveno višje. Ampak še vedno za kar 7 centimetrov nižje kot v cayennu. Volan je postavljen pokončno, voznika obkroža visok sredinski greben, da ima vse pri roki in da je občutek športno utesnjen. Prostora sicer ni veliko, kot pri konkurenci, pa tudi malo ne; prtljažnik recimo meri 500 litrov in se s podiranjem klopi (v razmerju 40:20:40) lahko poveča na 1.500 litrov.

Ampak kaj bi vse to, vožnja je tista, ki navduši. Inženirji so večkrat poudarili, da je to v osnovi športen avtomobil, zato vse skupaj deluje precej bolj čvrsto kot pri kateremkoli podobnem majhnem SUV-ju. Tudi štirikolesni pogon, ki je seveda serijski, je naravnan zelo športno, tako da bliskovito razporeja navor naprej in nazaj preko aktivne sklopke. V tesnem sorodu je s tistim pri carreri 4, kar pomeni, da je sam sistem tudi dokaj lahek, predvsem pa lahko 100 odstotkov navora prenese na posamezno kolo! To je zelo pomembno, ko se preganjate po ovinkih. In ja, macanu lahko popolnoma izklopite ESP in si date duška. Uf, koliko veselja je ponudil na pisti. Vožnja počez? Brez problema! Zadek s hitro reakcijo na volanu ujamete v trenutku in oddrsite naprej, lahko pa tudi povsem natančno odpeljete ovinek, saj vam bo krmilni mehanizem posredoval vse potrebne informacije, da boste samozavestni. Ampak, ne pozabite, še vedno govorimo o razredu kompaktnih SUV-jev, športni avtomobili, sploh Porschejevi, so še bistveno bolj, no, športni.

Za izdelavo macana so v Leipzigu v Porschejevi tovarni odprli čisto novo proizvodno linijo in vanjo investirali pol milijarde evrov. Predvsem so zelo ponosni na svojo ultra moderno lakirnico ter dejstvo, da so zagotovili 1.500 novih delovnih mest, ker naj bi bil macan tako zelo uspešen model za Porsche. Za ves svet jih bodo izdelovali tukaj. Za začetek 50 tisoč na leto, potem bo pa vse odvisno od žena bogatih nogometašev.

58 tisoč evrov staneta osnovna dizelski in bencinski model v Nemčiji. In vsaj dizel bi lahko imel podobno ceno tudi v Sloveniji, ker verjetno ne bo tako hudo obdavčen z debilnimi davki na luksuz, zaradi katerih potem večina kupcev takšne avtomobile kupuje in registrira v tujini, da naša država ja nima nič od vsega skupaj. Oba imata trilitrska šestvaljnika V-oblike, 'dizel' 190 kW (258 KM), 'bencinar' pa 250 kW (340 KM). Ampak, kot vedno, najbolj razburja seveda model turbo: 3,6-litrski bencinski biturbo V6 se pohvali z 294 kW, okroglimi 400 KM. Ja, za takšen avto kar hudo, 266 km/h je končna hitrost, pospešek do 100 pa samo 4,8 sekunde. Oba bencinska motorja (oba biturbo) sta popolnoma nova in se bosta znašla tudi v ostalih hišnih modelih. Verjetno je jasno, da imajo vsi macani serijski dvosklopčni sedemstopenjski menjalnik PDK, ki je hiter kot strela. In na voljo so tri različice podvozja, pri čemer je najboljše, zračno, na voljo le ob doplačilu in kot prvo v tem segmentu avtomobilov. Prvi vtis na cesti je dober, vožnja se zdi pri nastavitvi comfort dovolj udobna, če upoštevamo dinamične vozne lastnosti macana.

Ker je avtomobil v osnovi postavljen na Audijevo platformo za Q5, čeprav pri Porscheju pravijo, da so mu dodelali ali zamenjali tri četrtine delov, bi se moral dokaj dobro peljati tudi po terenu. S širokimi pnevmatikami verjetno ne bo prilezel daleč oziroma jih bo preveč škoda, ampak z nastavljivim podvozjem je lahko macan celo 23 centimetrov oddaljen od tal, kar je na ravni pravih terencev. Z nekaj dodelavami bi lahko postal pravi kralj peščenih sipin, ampak raje ne bom pretiraval. Na terenskem poligonu, ki je spet ob tovarni, je pokazal, da zmore veliko več kot bi mislil. Ima program off-road ter pomoč za spuščanje po strmem klancu. Glede na to da bo verjetno ves čas preživel na cesti v službi prevoza otrok v šolo in družinske izlete, je za vse skupaj veliko preveč zmogljiv. Tisti, ki želite takšno dvo, ne, troživko, imate zdaj res neverjetno dober avtomobil v ponudbi. In verjetno ni čisto nič narobe, če na njem piše Porsche. Ostali pa imate še vedno na voljo boxsterja in carrero. Ali 918 spyder, če imate malo boljšo plačo.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 7. 2018
Julij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 394
volkswagen polo 353
volkswagen golf 328
fiat 500 325
renault captur 310

Podatki veljajo za junij 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 41.677 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: uros.ufo
Obvestila
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 1 dnevi  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 1 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 1 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 2 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 4 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 4 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 4 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 4 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 4 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 6 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 7 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 8 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 9 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 9 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 9 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 9 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 11 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 11 meseci  |