Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Subaru WRX STi

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Med zajetnim številom športnih avtomobilov, ki sem jih imel v vseh teh letih priložnost preizkusiti, sta le dva, ki me preganjata še v spanju. Subarujeva impreza WRX STi je ena od njiju. In to naj vam pove veliko.
Subaru WRX STi
Foto: Anže Jereb
19. 5. 2014 ob 14:50
Komentarjev: 1
video mednarodna premiera subaru WRX STi
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Recimo, da ste zadnjih 20 let preživeli na Marsu in vam ob omenjanju modro-zlate kombinacije, brbotajočega izpuha in voznih lastnosti, ki v sramoto spravljajo tudi dva- ali pa trikrat dražja vozila, niti malo ni jasno, o čem govorim. Če je to res, potem enostavno niste avtomobilski navdušenec. Govora je o Subarujevi imprezi WRX STi oziroma od prejšnje generacije samo še o modelu WRX STi. Ime impreza se je pri najbolj brutalni izvedenki poslovilo, s čimer očitno želijo pokazati, da je avtomobil tako zelo poseben, da ima samosvojo oznako. In dejansko imajo prav.

Ta stroj je zame eden najljubših športnikov, zato morda nisem povsem nepristranski. Ne bom rekel, da je to eden najboljših 'hot hatchev', ker to dejansko ni, saj je impreza WRX STi od nekdaj limuzina, le v prejšnji generaciji se jim je malo kolcnilo in so naredili tudi takšno s prisekanim zadkom. So opazili, da imamo v Evropi radi predvsem takšne avtomobile, ampak so pravi Subarujevi privrženci takoj zorganizirali punt, ker jim ni bilo všeč, da na avtomobilu ni več enega največjih spojlerjev med serijskimi vozili nasploh. Zato je potem že pri prejšnji generaciji prišlo do popravnega izpita in limuzinskega WRX STi, ta, novi, pa je na voljo le z limuzinsko zadnjico. In s spojlerjem.

Kakšna je oblika, niti ni pomembno. Ta avtomobil nikoli ni bil posebej lep in tudi najnovejša reinkarnacija se mi zdi dokaj neposrečena, čeprav prepoznavno Subarujevska, bom pa najbrž čez pet let za taisto rekel, da je zelo lepa. Se mi vedno zgodi tako. Je pa znotraj vedno boljša, tokrat nimam skoraj nobene pripombe, morda je le imitacija karbonskih vlaken preveč ceneno plastična. Ostalo je vrhunsko. In postane še boljše, ko se z avtom zapeljete.

Kdor misli, da teh 305 konjev ni toliko več, kot jih znajo ponuditi focus ST, megane RS, astra OPC in ostali, je pa avtomobil bistveno dražji, ima po svoje prav, nečesa pa ne upošteva. Vsi omenjeni so brez dvoma hitri in zelo zabavni, so pa pogosto zaradi le sprednjega pogona naporni. Navor na volanu se precej čuti, podvozje je trdo kot kamen in kakšne OPC-jke svoji ženi ne bi dal za vsakdanjo vožnjo, ker bi kmalu dobil odpoved. Ne trdim, da je WRX STi najbolj udoben avtomobil, ampak pri normalni vožnji je bistveno manj naporen. Bokser motor poskrbi za nizko težišče, blaženje je dejansko zelo mehko, občutek na volanu pa je boljši kot pri ostalih. Včasih so uporabljali volane znamke Momo, ne vem, če je ta tudi, je pa fantastičen. In menjalnik ravno tako, zelo natančen in mehanski. WRX STi je brez dvoma eden najmanj napornih športnih avtomobilov in eden najbolj prijetnih. Tega bi ženi namenil z lahkoto.

Pogon ostaja štirikolesni, seveda, motor ima še vedno 2,5 litra prostornine ter zna še vedno iz izpuha prijetno brbotati. Na voljo so trije programi delovanja motorja in blaženja, za cesto je najbolj ostri sport sharp malce pretrd, na stezi pa je bil odličen. Še bolj mi dejansko všeč nastavljanje moči med sprednjo in zadnjo osjo. V osnovi gre dobrih 40 odstotkov na sprednjo, se pa odstotek lahko premika in na ta način celo spodbudi zadek, da poskoči ven. Sicer pa ima WRX STi kar tri zapore diferencialov.

Novinka je za 40 odstotkov bolj vzvojno čvrsta, krmilni mehanizem je bolj neposreden in prav neverjetno je, kako se 1.500 kilogramov težak avtomobil suvereno premika po stezi. Ali pa po makadamu, snegu oziroma praktično na vsaki površini. In kako zelo oprosti voznikove napake. Na mednarodnih premierah vedno upamo, da bo lepo vreme, tokrat pa sem dejansko upal, da bo dež, samo, da bo šlo na počez, ker je tole tako zabaven stroj.

Zgoraj omenjene bombice niti niso neposredni tekmeci. En sam je bil s podobnimi geni in sicer mitsubishi lancer evolution, pa ga ni več. Zato med tekmece pri Subaruju sedaj naštevajo golfa R, audija S3, mercedes-benza A45 AMG in BMW-ja M135i. Večinoma podobno zmogljive in bolj premijske ter celo cenejše. Pri nas bo zaradi davka na luksuz za WRX STi potrebno odšteti vsaj 55.000 EUR in to je najbrž daleč največja ovira, da jih na cesti ne bo veliko. Ker kljub vrhunski konkurenci ta avtomobil ostaja med najbolj prepričljivimi na asfaltu, v snegu ali na pesku pa ostale le prežveči in izpljune. In takšnega 'šanka' tudi nikjer drugje ne dobite.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
mirika pravi:
pravi avto za adrenalinske navdušence
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  |