Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Citroën C4 cactus

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
V zadnjih letih nam v avtomobilizmu ne manjka svežine, občasno pa kakšna znamka še posebej preseneti. Pri Citroënu to sicer ni nič nenavadnega, ampak novi C4 cactus je vsaj nenavaden, če že ne radikalen.
Citroën C4 cactus
Foto: Matej Mihinjač
3. 7. 2014 ob 23:00
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera citroën C4 cactus
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Na vratih in v odbijačih ima namreč posebne zračne mehurje, ki so jih poimenovali airbumps. Na dotik so precej gumijasti, čeprav gre za plastiko (termoplastični poliuretan), znotraj pa so dejansko zračni mehurčki. Zadeva se ob blažji poškodbi povrne nazaj v prvotno obliko in tisti, ki vas jezijo od nerod na parkiriščih opraskani avti, ste končno dobili pravi razlog za veselje. Če ste moški in imate nerodno ženo, zdaj veste, kateri avto ji morate kupiti. Pa še v štirih barvah pridejo, takšnih, ki naj z leti ne bi zbledele, tako da so tudi za modno osveščeno ženo.

Zanimiva filozofija je za tem avtom. Pri Citroënu pravijo, da vam bo znižal srčni utrip, ravno nasprotno od tistega, kar poskušajo proizvajalci navadno doseči. V ta namen oblika deluje zelo enostavno, dokaj mehko in daje občutek varnosti. Enako je znotraj, brez ostrih robov, z enostavnimi instrumenti in zelo preprostim vmesnikom. Ni tehnoloških domislic, kot sta radarski tempomat ali pomoč pri ohranjanju voznega pasu, ker gre le za avtomobil nižjega cenovnega ranga, zato je tu vse čimbolj enostavno. Poslovili so se tudi običajni analogni merilniki, tako da je zdaj vse digitalno. Tudi tisti pred volanskim obročem, ki je nastavljiv samo po višini.

V notranjosti najbolj izstopata široka sedeža, ki vseeno nudita dovolj bočne opore, če C4 cactus z robotiziranim menjalnikom prestavlja sam, pa je spredaj skoraj prava 'zofa', kar morda pomeni, da pri Citroënu ciljajo tudi na mlade zaljubljence. Izvajanje gimnastike je spredaj tako neprimerljivo lažje in zdi se, da so Francozi res spet začeli razvijati avte za dušo. S stekleno streho, ki stane 450 evrov, bo občudovanje zvezd še posebej romantično.

Zanimivo je tudi to, da so sovoznikovo zračno blazino namestili kar v strop, zaradi česar so lahko armaturno ploščo odmaknili bolj naprej in tako ustvarili večji občutek prostornosti ter velik predal namestili kar na vrh, s čimer je neprimerno bolj uporaben. Ali pa so tudi tukaj imeli v mislih lažje izvajanje raznih potez v dvoje, kdo bi vedel... Sicer ima avto v dolžino 416 centimetrov, kar ni veliko, C4 jih ima na primer 433, in čeprav ima cactus v nazivu še C4, je v resnici postavljen na platformo C3, da je vse skupaj cenejše in lažje. Ampak prostora je vseeno dosti, pa še prtljažnik je 358-litrski, le da ima zelo visok nakladalni rob. Je pa tudi res, da zadnja klop ni deljiva, ampak samo zložljiva, kar je minus. In zadnji bočni stekli se odpirata le navzven. Vse to je sicer uspešno pomagalo pri zmanjševanju mase, saj osnovni avto tehta prazen vsega skupaj le 965 kilogramov. To je nekje 200 kilogramov manj kot običajni C4, kar je hvale vredno, čeprav je cactus v drugem segmentu.

Nova filozofija se odraža tudi pri izbiri novih motorjev. Precej lahki in majhni so: dizelski BlueHDi, bencinski PureTech. Bencinska sta 1,2-litrska trivaljna turbomotorja s 60 in 81 kW (82 in 110 'konjev'), dizelska pa z 68 ter 73 kW (92 in 100 KM), pri čemer na bi slednji BlueHDi na 100 kilometrov porabil vsega 3,1 litra goriva in v zrak izpustil le 82 gramov CO2 na prevoženi kilometer.

Pri Citroënu so s C4 cactus uvedli še nekaj novih načinov lastništva, ki pa pri nas verjetno še nekaj časa ne bodo na voljo. Mogoče bo recimo plačevati glede na prevožene kilometre ali pa se odločiti za plačevanje mesečnega obroka, ki bo vseboval vse stroške razen goriva, torej vse servisne storitve in zavarovanje – nekaj podobnega, kot smo vajeni pri mobilni telefoniji. Pri Citroënu napovedujejo, da bodo stroški lastništva zato za okoli 20 odstotkov nižji kot pri klasičnem avtomobilu tega razreda. Razlika bo še večja, če ga radi praskate! Tudi cena konec koncev ni pretirana: osnovni model bo pri nas na voljo za 13.900 EUR, dizelski slabe 3 tisočake več, najdražji model v ponudbi bo z bogato opremo stal 20.400 EUR, za airbumps pa boste morali doplačati 150 EUR, če jih ne boste želeli v črnem.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 17 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 6 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |