Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

BMW M4

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Toliko odobravanja, ko je avtomobil stal na mestu ali se zelo počasi premikal, in toliko zgražanja med malce hitrejšo vožnjo, nisem v enem dnevu doživel še nikoli. To zgolj potrjuje, da je M4 stroj, ki avtomobiliste navduši brez, da bi ga videli in hkrati stroj, ki se čistunom gabi bolj kot polne dojenčkove plenice.
BMW M4
Foto: Anže Jereb
12. 8. 2014 ob 11:55
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera BMW M4
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Verjetno ste se celo privrženci črke M na BMW-jih zgrozili, da sta novi M3 in M4 prisilno polnjena. In imat samo šest valjev, čeravno jih je že prejšnja generacija M3 imela osem. In se motor ne vrti preko številke 8000. In novinca nimata bistveno več moči od prejšnjega M3. In ne rjovita tako brutalno in zasvojljivo. In sta obenem samo osemdeset kilogramov lažja od prejšnjega. Ampak se lahko pomirite. Takšen M4 gre namreč tako dobro, da vam bo potrgalo vse plombe iz zob. Če imate pač slabega zobarja.

BMW je s selitvijo na turbomotorje začel že pred leti in sedaj je trendu podlegel tudi njihov vozniško najbolj prepričljiv model. M3 oziroma M4, ki ima dejansko le par vrat manj in je posledično še malenkost bolj športno usločen, sta izgubila dva valja v motorju in pridobila turbinski polnilnik. Rezultat je praktično enaka moč (le nekaj kilovatov je razlike) in precej več navora. 550 Nm ga je na voljo pri vsega 1850 vrtljajih. To pa pomeni, da M4 porine telo v sedež vsakič, ko samo malo bolj kot le pobožate stopalko, stotico recimo ugleda po 4,1 sekunde. In seveda je za kar petindvajset odstotkov bolj čist motor.

V bistvu je tako! Zvok turbo šestvaljnika nikoli ne bo tako surov in zanimiv kot zvok visokovrtečega atmosferskega osemvaljnika. Je pa tudi res, da zvok novega M4 ni čisto brez duše. Takoj po vžigu in v prostem teku da vedeti, da je pod pokrovom hudo zmogljiv stroj, motor deluje jezno, skoraj živčno in komaj čaka, da mu dvignete vrtljaje. Po mestu in ob normalni vožnji je dokaj gromek in se ga sliši, ni pa preglasen in naporen. Ves čas le opominja, da ima raje malce hitrejši tempo.

Potem je tu menjalnik. Enak tistemu v M5, torej gre za sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik, ki menja prestave hitreje od menjav naših ministrov. Na voljo je za doplačilo, saj v osnovi dobite ročnega in četudi sam običajno spadam med neandertalske privržence sklopke in ročnega pomikanja ročice menjalnika, tukaj tega ne bi izbral, ampak bi doplačal za samodejnega. V načinu sport ostaja v izbrani prestavi, zato vam ne bo pokvaril užitka drsenja sredi zavoja ali kvaril prenosa mase med osmi, ko bi z napačno prestavo 'prileteli' v zavoj na kakšnem dirkališču. Zna torej ostati, kjer želite, predvsem pa je izjemno hiter. Verjemite, pri takšnih strojih boste imeli dovolj dela četudi ne boste prestavljali sami in vseeno vas bo oblival prvinski občutek vožnje.

Seveda pa je poleg drsenja skozi ovinke, kar M4 nedvomno obvlada, lahko tudi kirurško natančen tudi pri obvladovanju zavojev. Oprijema je ogromno in kljub precejšnji moči ob vključenem sistemu DSC zadek ne bo pobegnil niti za deset centimetrov vstran. Varovalka za tiste, ki ne marate presenečenj. M4 je hiter in brutalen, a ne prebrutalen za vsakodnevno uporabo. Dobro, volan je precej debel in dokaj težak, podvozje resda ni posebej udobno, ampak vseeno se da z M4 živeti povsem normalno. Lahko pa je pravi huligan.

Na testu smo imeli že dve različici z oznako 435i xDrive, eno celo s paketom M performance in že tisto sta bila prava stroja. Razlika tule se mi zdi predvsem v tem, da je M še dosti bolj agresiven, če je treba, pogon je seveda le zadaj, zato tudi raje pomiga z ritjo in ves čas daje tak poseben občutek, da je pod kožo zverina, ki komaj časa, da jo spustite z verige. Eno veliko stopničko višje je od omenjenih, da se pač vidi, kako oddelek M obvlada svoj posel. Tudi zvok je že po vžigu poseben.

Za vsaj 84.000 EUR je M4 pravi stroj. Všeč mi je praktično vse, vključno z motornimi zmogljivosti, vseeno pa pogrešam atmosferski osemvaljnik in njegov zvok. Kaj hočem, tak sem!

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 29. 3. 2020
Marec 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
24252627282901
02030405  mednarodna premiera - mini cooper SE
060708
0910  domača premiera - hyundai i10
11  domača premiera - mercedes-benz GLB
12  domača premiera - ssangyong korando
13  domača premiera - mitsubishi space star
1415
161718  domača premiera - ford puma
19  mednarodna premiera - škoda octavia
202122
23  mednarodna premiera - ford kuga
242526272829
30  mednarodna premiera - seat leon
310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 9 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |