Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

BMW M4

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Toliko odobravanja, ko je avtomobil stal na mestu ali se zelo počasi premikal, in toliko zgražanja med malce hitrejšo vožnjo, nisem v enem dnevu doživel še nikoli. To zgolj potrjuje, da je M4 stroj, ki avtomobiliste navduši brez, da bi ga videli in hkrati stroj, ki se čistunom gabi bolj kot polne dojenčkove plenice.
BMW M4
Foto: Anže Jereb
12. 8. 2014 ob 11:55
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera BMW M4
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Verjetno ste se celo privrženci črke M na BMW-jih zgrozili, da sta novi M3 in M4 prisilno polnjena. In imat samo šest valjev, čeravno jih je že prejšnja generacija M3 imela osem. In se motor ne vrti preko številke 8000. In novinca nimata bistveno več moči od prejšnjega M3. In ne rjovita tako brutalno in zasvojljivo. In sta obenem samo osemdeset kilogramov lažja od prejšnjega. Ampak se lahko pomirite. Takšen M4 gre namreč tako dobro, da vam bo potrgalo vse plombe iz zob. Če imate pač slabega zobarja.

BMW je s selitvijo na turbomotorje začel že pred leti in sedaj je trendu podlegel tudi njihov vozniško najbolj prepričljiv model. M3 oziroma M4, ki ima dejansko le par vrat manj in je posledično še malenkost bolj športno usločen, sta izgubila dva valja v motorju in pridobila turbinski polnilnik. Rezultat je praktično enaka moč (le nekaj kilovatov je razlike) in precej več navora. 550 Nm ga je na voljo pri vsega 1850 vrtljajih. To pa pomeni, da M4 porine telo v sedež vsakič, ko samo malo bolj kot le pobožate stopalko, stotico recimo ugleda po 4,1 sekunde. In seveda je za kar petindvajset odstotkov bolj čist motor.

V bistvu je tako! Zvok turbo šestvaljnika nikoli ne bo tako surov in zanimiv kot zvok visokovrtečega atmosferskega osemvaljnika. Je pa tudi res, da zvok novega M4 ni čisto brez duše. Takoj po vžigu in v prostem teku da vedeti, da je pod pokrovom hudo zmogljiv stroj, motor deluje jezno, skoraj živčno in komaj čaka, da mu dvignete vrtljaje. Po mestu in ob normalni vožnji je dokaj gromek in se ga sliši, ni pa preglasen in naporen. Ves čas le opominja, da ima raje malce hitrejši tempo.

Potem je tu menjalnik. Enak tistemu v M5, torej gre za sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik, ki menja prestave hitreje od menjav naših ministrov. Na voljo je za doplačilo, saj v osnovi dobite ročnega in četudi sam običajno spadam med neandertalske privržence sklopke in ročnega pomikanja ročice menjalnika, tukaj tega ne bi izbral, ampak bi doplačal za samodejnega. V načinu sport ostaja v izbrani prestavi, zato vam ne bo pokvaril užitka drsenja sredi zavoja ali kvaril prenosa mase med osmi, ko bi z napačno prestavo 'prileteli' v zavoj na kakšnem dirkališču. Zna torej ostati, kjer želite, predvsem pa je izjemno hiter. Verjemite, pri takšnih strojih boste imeli dovolj dela četudi ne boste prestavljali sami in vseeno vas bo oblival prvinski občutek vožnje.

Seveda pa je poleg drsenja skozi ovinke, kar M4 nedvomno obvlada, lahko tudi kirurško natančen tudi pri obvladovanju zavojev. Oprijema je ogromno in kljub precejšnji moči ob vključenem sistemu DSC zadek ne bo pobegnil niti za deset centimetrov vstran. Varovalka za tiste, ki ne marate presenečenj. M4 je hiter in brutalen, a ne prebrutalen za vsakodnevno uporabo. Dobro, volan je precej debel in dokaj težak, podvozje resda ni posebej udobno, ampak vseeno se da z M4 živeti povsem normalno. Lahko pa je pravi huligan.

Na testu smo imeli že dve različici z oznako 435i xDrive, eno celo s paketom M performance in že tisto sta bila prava stroja. Razlika tule se mi zdi predvsem v tem, da je M še dosti bolj agresiven, če je treba, pogon je seveda le zadaj, zato tudi raje pomiga z ritjo in ves čas daje tak poseben občutek, da je pod kožo zverina, ki komaj časa, da jo spustite z verige. Eno veliko stopničko višje je od omenjenih, da se pač vidi, kako oddelek M obvlada svoj posel. Tudi zvok je že po vžigu poseben.

Za vsaj 84.000 EUR je M4 pravi stroj. Všeč mi je praktično vse, vključno z motornimi zmogljivosti, vseeno pa pogrešam atmosferski osemvaljnik in njegov zvok. Kaj hočem, tak sem!

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |