Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Volkswagen passat

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Priznam, da vetra pasat sploh ne bi poznal, če ne bi bilo znamenitega volkswagna passat. Očitno so Nemci izbrali res dobro ime, avtomobil je izredno priljubljen, ker se jih po vsem svetu proda več kot milijon letno!
Volkswagen passat
Foto: Matej Mihinjač
21. 10. 2014 ob 18:11
Komentarjev: 1
video mednarodna premiera volkswagen passat
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Za primerjavo: BMW na leto proizvede milijon in pol avtomobilov, tako da je številka še kako zgovorna. Vsakih 29 sekund se proda en passat nekje na svetu. Model je bil prvič predstavljen 41 let nazaj, v sedmih generacijah pa se jih je prodalo že 22 milijonov, tako da je eden uspešnejših avtomobilov sploh. Glede na prve vtise z 8. generacijo dvomim, da se bo trend kaj spremenil.

Passat ima vse, kar ima konkurenca, ampak vedno doda še nekaj, zaradi česar postavi standard in potem se vsi primerjajo z njim kot referenco. Ta segment je sploh zelo zahteven, kupci želijo malo več kot na primer golfovi. Ne mislim le prostora, ampak opreme, izgleda, kvalitete izdelave, vse to iščejo pri passatu. Sploh, ker je Škodina octavia toliko zrasla in postala v vsem boljša, mora biti passat še malo bolj prestižen. In je.

V osmo izgleda še precej bolj prepričljivo. Nova je podaljšana platforma MQB, ki služi kot osnova tako zadnjega golfa kot prihajajočega audija TT. Zanimivo, celo za 4 milimetre je karavan krajši od predhodnika (limuzina za 2), tudi za 12 mm širši in 14 mm nižji je, predvsem pa sodobnejši. In lažji, shujšal je, v določenih primerih celo za 85 kg, če primerjamo podobno zmogljive bencinske agregate. Sama karoserija je sicer lažja za dobrih 30 kilogramov. Polne led-luči poudarijo njegovo širino, ostro zašiljena maska pa prav fino sede zadržanim in malo bolj zahtevnim voznikom. Kljub krajši dolžini je za potnike znotraj kar za 33 mm več prostora v dolžino in dodatnih 26 mm za glave. In vozniki passatov vedo, da ga je bilo že prej veliko! Prtljažnik zdaj meri kar 586 litrov (21 več kot prej), pri karavanu pa celo 650, s tem da se lepo obdelan in praktičen prostor lahko poveča na 1780 litrov.

Že na prvi pogled deluje znotraj še bolj prostorno, ker je konkretno zrasla medosna razdalja, za kar 79 milimetrov. Hkrati to pomeni, da sta previsa precej manjša, s čimer je zunanji izgled bolj dinamičen, hkrati pa ohranja značilne passatove elemente, kot sta maska s po novem veliko kroma in masivni C-stebriček. Armaturna plošča ima zelo podobno razporeditev kot stara in celo nekatere enake module. Običajna je s klasičnimi merilniki precej podobna stari, zato pa je na voljo še takšna z 12,3-palčnim zaslonom kot v audiju TT, ki ima dobro ločljivost, pred voznikom pa med obema digitalnima merilnikoma prikazuje številne informacije: od navigacije do ostalih podatkov o vožnji, s tem da lahko voznik izbere večje merilnike in manjši prikaz slike med njima, ali obratno. Precej fina zadeva, le ob močnem soncu je slabo berljiva in morda za moj okus preveč barvita pa je potem malo slabša berljivost. Pri polnih led-lučeh se zadaj spremeni prikaz, ko zavirate. Pa čisto sam zna parkirati prikolico! Toliko sodobnih tehnologij doslej ni imel še noben volkswagen.

Še bolj se širokoustijo glede motorjev, saj naj bi bili za 20 odstotkov manj žejni kot prej, v razponu moči od 120 do 280 'konjev'. V ponudbi se bo prvič znašla tudi priključna hibridna različica GTE, ki smo jo predstavili že v reportaži s salona v Parizu. Nov je, pazite, kar '240-konjski' (177 kW) dizelski 2,0 TDI, ki proizvede bikovskih 500 Nm navora in seveda predstavlja vrh ponudbe. Spojen je izključno z dvosklopčnim menjalnikom DSG in pogonom na vsa štiri kolesa. Po prvi vožnji lahko povem, da je prožen in zelo uglajen tudi ko od njega zahtevate malo več, ko se vozite počasi in so vrtljaji tik nad prostim tekom, pa precej slišno dizelsko ropota. Odličen je bil novi 1,4-litrski TSI s 150 KM (110 kW), kateremu se med nezahtevno vožnjo izklapljata valja, na voljo pa bo prihodnje leto, ko se mu pridružijo še 1,8 TSI in dva dvolitrska TSI-ja z največ 280 KM.

Večino uglaševanja karoserije so opravili na 17-palčnih platiščih, ampak sami pravijo, da se bolje pelje na 18-palčnih. Ne vem, kako se obnaša na 17-kah, na 18-palčnih je izvrsten. Čisto nevtralen in še vedno udoben. Ohranili so štirivodilno premo zadaj, servokrmiljenje pa je progresivno. V ponudbi bodo seveda še ostali motorji, ki so vsi novi, od bencinskih na začetku samo 1,4-litrski TSI, od dizelskih pa še 1,6 in 2,0 TDI. Osnovni bencinski bo stal 23.140, dizelski okoli 1.500 evrov več, variant pa še 1.500 več. Hitro ga bomo dobili tudi Slovenci, saj je bil pri nas vedno priljubljen in verjetno se mu spet obeta prvo mesto v razredu, ko bo naprodaj od konca novembra dalje. Če želite bolj izrazit paket zunanjih dodatkov R-line ali polterensko različico alltrack, bo pa treba še malo počakati do prihodnjega leta.

Še nekatere cene:

volkswagen passat 1,4 TSI (92 kW) trendline – 23.140 EUR
volkswagen passat 1,6 TDI (88 kW) trendline – 24.704 EUR
volkswagen passat 2,0 TDI (110 kW) comfortline – 26.587 EUR
volkswagen passat 2,0 TDI (110 kW) highline – 28.579 EUR
volkswagen passat 2,0 TDI (110 kW) highline DSG – 31.109 EUR
volkswagen passat 2,0 TDI (140 kW) highline DSG – 32.840 EUR
volkswagen passat 2,0 TDI (140 kW) highline DSG 4motion – 35.300 EUR
volkswagen passat 2,0 TDI (176 kW) highline DSG 4motion – 38.585 EUR

(različica variant je ca. 1.500 evrov dražja)

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MDYxMDIwMTI1OTcuanBnMTM4MzY0MTU1OA==.jpg
euro pravi:
Odličen avto!
(pred 4 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 2. 2019
Februar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314  domača premiera - toyota RAV4
15  domača premiera - BMW xDrive
domača premiera - mercedes-benz B
1617
18  domača premiera - fiat 500X
192021222324
25262728010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: petravic
Obvestila
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 1 tedni  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 3 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 3 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 3 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 4 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 4 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 5 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 5 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 5 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 6 meseci  |