{* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ford mondeo

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Fordova strategija ustvarjanja globalnih vozil je sem ter tja krivec za katero od zamud. Tako bo novi mondeo na evropske ceste zapeljal bistveno pozneje kot na ameriške.
Ford mondeo
Foto: Anže Jereb
30. 10. 2014 ob 23:54
Komentarjev: 0
mednarodna premiera ford mondeo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V teoriji mondeo ne bi smel dosegati prav dobre prodaje. Dejansko ni prav nov, saj američani pod imenom fusion ta avtomobil vozijo že skoraj tri leta, obenem pa je konkurenca v Evropi zelo huda, zelo prepričljivih predstavnikov pa je ogromno, eden od njih k nam prihaja še letos. A praksa bo vseeno drugačna od teorije in kupci bodo mondea sigurno vzljubili, kot so ga že v prejšnjih treh generacijah.

Razlog za zamudo je velikopotezna selitev proizvodnje določenih modelov, zaprtja nekaterih tovarn in njihovega odprtja na povsem drugih, strateško bolj primernih lokacijah. Mondea tako izdelujejo v povsem novi tovarni v španski Valencii in je tudi nekoliko drugačen od ameriškega fusiona. Dejansko k nam prihaja najboljša različica z dodelavami, ki so opazne ali pa tudi ne.

Oblikovno je avtomobil vsekakor dovolj svež, da bo privlačil. Spredaj izgleda zelo moderno in z ostrimi žarometi tudi precej agresivno, vseeno pa ohranja eleganco, ki predstavniku srednjega segmenta pritiče. Tudi znotraj je občutno modernejši od predhodnika, armaturna plošča ponuja velik zaslon na dotik, pod njim se nahaja povsem nov del s stikali za upravljanje klimatske naprave, ki je drugačen od tistega v ameriškem fusionu, vse skupaj pa na hitro spomni na volve, ker je osrednji del konzole skorajda 'lebdeč', s praznino za stikali.

V tem segmentu mora biti na voljo kup asistenčnih sistemov, če proizvajalci želijo privabiti kupce, in dejansko je mondeo lahko založen z vsem, kar je v svetu avtomobilizma novega. Denimo z opozorilnikom pred nenamerno menjavo pasu, opozorilnikom pred trkom in celo pred pešci, ki se bodo nenadoma znašli pred vozilom. Led-luči znajo prilagajati svoj snop in zavijati v ovinek, sistem mykey omogoča, da ključe za vžig vozila ostalim uporabnikom preprogramirate in omejite določene funkcije (najvišjo hitrost ali glasnost poslušanja glasbe), sprednja sedeža skrivata dodatne blazine za večjo prilagoditev hrbtom in zadnjicam različnih ljudi ter znata tudi masirati, sistem sync 2 pa se enostavno poveže s pametnim telefonom.

Mondeo zna tudi sam parkirati, ena od edinstvenih in po mojem mnenju zelo inovativnih pridobitev pa je varnostni pas na zadnjih sedežih, ki v sebi skriva zračno blazino. Pas je že sam po sebi bolj zajetnih mer, v primeru trka pa se poveča za petkrat in občutno zmanjša obremenitev na prsni koš potnika. Ker na zadnjih sedežih pogosto sedijo otroci, se mi zdi to še posebej zanimiva pridobitev.

Od Forda vedno pričakujem vrhunske vozne lastnosti, ker to področje pač obvladajo, zato sem bil nanj pri tej prvi vožnji še posebej pozoren. Povem lahko, da je v novi generaciji mondeo izgubil nekaj ostrine predhodnika, predvsem se mi zdi krmilni mehanizem prelahkoten in premalo komunikativen in tudi podvozje je mehkejše. Mondeo se seveda še vedno pelje dobro, ni pa več tako zelo dinamično prepričljiv, postal je namreč bolj udoben in preko grbin je na naših vožnjah res lepo plaval, brez posebnega pretresanja. Predvsem sem opazil razliko med kombilimuzino in karavanom. Prva je bila malce trša in bistveno bolj dinamično nastrojena, karavan pa pravzaprav premehak. Lahko da gre za razliko v nastavitvah, možno je tudi, da težji dvolitrski dizelski motor, ki je bil tokrat v kombilimuzini, poskrbi za drugačno obnašanje od lažjega bencinarja v karavanu. Pnevmatike so bile enake.

Dvolitrski dizelski motor bo najbrž najpogostejša izbira in trenutno je tudi najmočnejši v ponudbi. 132 kilovatov poskrbi za konkreten sunek v hrbet, motor je prožen in zelo prepričljiv. Več kilometrov pa sem prevozil z novim 1,5-litrskim turbobencinskim agregatom s 118 kilovati moči. Je še bolj uglajen in presenetljivo miren ter tih, ne mara pa posebnega priganjanja. Pri običajni vožnji je bil suveren in je zadosti močan, le preveč ne smete od njega zahtevati. Ponudba motorjev je oziroma bo dovolj bogata, da boste vsekakor našli sebi najustreznejšega, med novostmi bo tudi litrski trivaljni turbobencinski motor s 110 kilovati moči, za katerega sam niti ne vidim posebne potrebe, ker je po moči podobno zmogljiv kot 1,5-litrski, ga pa bo najbrž treba bolj priganjati v vsakdanjem prometu in posledično bo večja tudi poraba. Ga bomo preizkusili na testu in moje domneve potrdili ali ovrgli takrat. Lahko pa boste izbrali še hibridno različico z le 99 grami izpusta CO2 na kilometer, ki zmore do 130 km/h peljati zgolj na elektriko.

Da je v mondeu prostora veliko, ni treba posebej omenjati. Celo več ga je kot v predhodniku, kombilimuzina v prtljažniku ponuja 550 litrov prostora, karavan nekaj litrov manj, a oba sta zajetnih mer in prav tako je ogromno prostora tudi za potnike. Kakšen občutek več in podatke o cenah pa od februarja dalje, ko bodo vozila prispela v Slovenijo in bomo mondea seveda vzeli na test.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 11. 2018
November 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
05060708091011  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
121314  domača premiera - hyundai santa fe
15  domača premiera - BMW X5
16  domača premiera - mitsubishi outlander PHEV
1718  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1920  domača premiera - kia ceed SW
2122  domača premiera - ford courier
23  domača premiera - mercedes-benz GLE
2425  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
2627  domača premiera - Heroji furajo v pižamah
28  domača premiera - kia sportage
29300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 301
renault clio 291
fiat 500 248
volkswagen polo 244
volkswagen golf 180

Podatki veljajo za oktober 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 64.000 novih avtov!

Anketa
Kdaj boste zamenjali letne pnevmatike z zimskimi?
925Nikoli, imam celoletne. 924Ne še, je še pretoplo. 923Sem že naročen, ne maram gneče. 922Gume je treba zamenjat?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Simon Zavrl
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 dnevi  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 tedni  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 tedni  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 tedni  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 tedni  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 4 tedni  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 4 tedni  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 1 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |