Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ford mondeo

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Fordova strategija ustvarjanja globalnih vozil je sem ter tja krivec za katero od zamud. Tako bo novi mondeo na evropske ceste zapeljal bistveno pozneje kot na ameriške.
Ford mondeo
Foto: Anže Jereb
30. 10. 2014 ob 23:54
Komentarjev: 0
mednarodna premiera ford mondeo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V teoriji mondeo ne bi smel dosegati prav dobre prodaje. Dejansko ni prav nov, saj američani pod imenom fusion ta avtomobil vozijo že skoraj tri leta, obenem pa je konkurenca v Evropi zelo huda, zelo prepričljivih predstavnikov pa je ogromno, eden od njih k nam prihaja še letos. A praksa bo vseeno drugačna od teorije in kupci bodo mondea sigurno vzljubili, kot so ga že v prejšnjih treh generacijah.

Razlog za zamudo je velikopotezna selitev proizvodnje določenih modelov, zaprtja nekaterih tovarn in njihovega odprtja na povsem drugih, strateško bolj primernih lokacijah. Mondea tako izdelujejo v povsem novi tovarni v španski Valencii in je tudi nekoliko drugačen od ameriškega fusiona. Dejansko k nam prihaja najboljša različica z dodelavami, ki so opazne ali pa tudi ne.

Oblikovno je avtomobil vsekakor dovolj svež, da bo privlačil. Spredaj izgleda zelo moderno in z ostrimi žarometi tudi precej agresivno, vseeno pa ohranja eleganco, ki predstavniku srednjega segmenta pritiče. Tudi znotraj je občutno modernejši od predhodnika, armaturna plošča ponuja velik zaslon na dotik, pod njim se nahaja povsem nov del s stikali za upravljanje klimatske naprave, ki je drugačen od tistega v ameriškem fusionu, vse skupaj pa na hitro spomni na volve, ker je osrednji del konzole skorajda 'lebdeč', s praznino za stikali.

V tem segmentu mora biti na voljo kup asistenčnih sistemov, če proizvajalci želijo privabiti kupce, in dejansko je mondeo lahko založen z vsem, kar je v svetu avtomobilizma novega. Denimo z opozorilnikom pred nenamerno menjavo pasu, opozorilnikom pred trkom in celo pred pešci, ki se bodo nenadoma znašli pred vozilom. Led-luči znajo prilagajati svoj snop in zavijati v ovinek, sistem mykey omogoča, da ključe za vžig vozila ostalim uporabnikom preprogramirate in omejite določene funkcije (najvišjo hitrost ali glasnost poslušanja glasbe), sprednja sedeža skrivata dodatne blazine za večjo prilagoditev hrbtom in zadnjicam različnih ljudi ter znata tudi masirati, sistem sync 2 pa se enostavno poveže s pametnim telefonom.

Mondeo zna tudi sam parkirati, ena od edinstvenih in po mojem mnenju zelo inovativnih pridobitev pa je varnostni pas na zadnjih sedežih, ki v sebi skriva zračno blazino. Pas je že sam po sebi bolj zajetnih mer, v primeru trka pa se poveča za petkrat in občutno zmanjša obremenitev na prsni koš potnika. Ker na zadnjih sedežih pogosto sedijo otroci, se mi zdi to še posebej zanimiva pridobitev.

Od Forda vedno pričakujem vrhunske vozne lastnosti, ker to področje pač obvladajo, zato sem bil nanj pri tej prvi vožnji še posebej pozoren. Povem lahko, da je v novi generaciji mondeo izgubil nekaj ostrine predhodnika, predvsem se mi zdi krmilni mehanizem prelahkoten in premalo komunikativen in tudi podvozje je mehkejše. Mondeo se seveda še vedno pelje dobro, ni pa več tako zelo dinamično prepričljiv, postal je namreč bolj udoben in preko grbin je na naših vožnjah res lepo plaval, brez posebnega pretresanja. Predvsem sem opazil razliko med kombilimuzino in karavanom. Prva je bila malce trša in bistveno bolj dinamično nastrojena, karavan pa pravzaprav premehak. Lahko da gre za razliko v nastavitvah, možno je tudi, da težji dvolitrski dizelski motor, ki je bil tokrat v kombilimuzini, poskrbi za drugačno obnašanje od lažjega bencinarja v karavanu. Pnevmatike so bile enake.

Dvolitrski dizelski motor bo najbrž najpogostejša izbira in trenutno je tudi najmočnejši v ponudbi. 132 kilovatov poskrbi za konkreten sunek v hrbet, motor je prožen in zelo prepričljiv. Več kilometrov pa sem prevozil z novim 1,5-litrskim turbobencinskim agregatom s 118 kilovati moči. Je še bolj uglajen in presenetljivo miren ter tih, ne mara pa posebnega priganjanja. Pri običajni vožnji je bil suveren in je zadosti močan, le preveč ne smete od njega zahtevati. Ponudba motorjev je oziroma bo dovolj bogata, da boste vsekakor našli sebi najustreznejšega, med novostmi bo tudi litrski trivaljni turbobencinski motor s 110 kilovati moči, za katerega sam niti ne vidim posebne potrebe, ker je po moči podobno zmogljiv kot 1,5-litrski, ga pa bo najbrž treba bolj priganjati v vsakdanjem prometu in posledično bo večja tudi poraba. Ga bomo preizkusili na testu in moje domneve potrdili ali ovrgli takrat. Lahko pa boste izbrali še hibridno različico z le 99 grami izpusta CO2 na kilometer, ki zmore do 130 km/h peljati zgolj na elektriko.

Da je v mondeu prostora veliko, ni treba posebej omenjati. Celo več ga je kot v predhodniku, kombilimuzina v prtljažniku ponuja 550 litrov prostora, karavan nekaj litrov manj, a oba sta zajetnih mer in prav tako je ogromno prostora tudi za potnike. Kakšen občutek več in podatke o cenah pa od februarja dalje, ko bodo vozila prispela v Slovenijo in bomo mondea seveda vzeli na test.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 5. 2018
Maj 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - audi A7
10  mednarodna premiera - volkswagen touareg
11  domača premiera - hyundai i30 N
1213
14151617  domača premiera - mercedes benz A
181920
2122  domača premiera - BMW M5 in i8 roadster
2324252627
282930  domača premiera - 4 milijoni vozil v Revozu
31  domača premiera - nissan leaf
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 401
volkswagen polo 309
volkswagen golf 248
škoda octavia 221
renault captur 201

Podatki veljajo za april 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 26.998 novih avtov!

Anketa
Kdaj se boš prijavil na Rdeči volan?
913Sem najboljši, se ne rabim. 912V Krškem sem že dosegel najboljši čas. 911Ne bom se, ker me je strah. 910Kaj je Rdeči volan?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: monik
Obvestila
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 6 dnevi  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 2 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 2 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 2 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 2 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 2 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 6 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 7 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 7 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 9 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 9 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 9 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 10 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 10 meseci  |