Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ford focus ST

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Policistu, ki me je ustavil le streljaj iz Barcelone, a le zaradi tega, ker mu je bil všeč avtomobil, ni bilo nič jasno, ko je v 20 minutah mimo naju pridrvelo kakšnih 15 raznobarvnih focusov ST. Pridrvelo, ja, ne pripeljalo ...
Ford focus ST
Foto: Anže Jereb
30. 1. 2015 ob 12:25
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera ford focus ST
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če pustim ob strani, da si je španski nepoznavalec angleškega jezika pomagal kar s prevajalnikom na svojem mobilnem telefonu, mi je dokaj logično, da mu je rumeni ST padel v oči. Očitno sem šel prepočasi. Po prenovi namreč že običajni focus izgleda bolj atraktivno, z veliko masko in nizko silhueto, ST pa je še precej bolj agresiven in ob pravi barvni kombinaciji nadvse opazen, zato ga je na cesti težko zgrešiti. Predvsem pa preslišati, ker lahko kar suvereno zagrgra. No, ali pa tudi ne.

Po prenovi je namreč v focusu ST poleg dvolitrskega bencinskega motorja na voljo še, pazite to, dizelski agregat. Pri Fordu pravijo, da je zanj sedaj odličen čas in da bo v Evropi takšna različica predstavljala skoraj polovico celotne prodaje. Razširitev palete se je s karavansko izvedenko začela že pred prenovo in ST je kot karavan še vedno na voljo, z dizelskim motorjem pa bo hodil v zelje octavii RS, golfu GTD in še kakšnemu predstavniku.

Najbolj vas najbrž zanima, kako se pelje? Precej suvereno in tako se je že pred prenovo. Pri bencinski različici ni moči nič več, so pa 250 'konjičem' malce dodelali pošiljanje moči na kolesa, zato je zaloga lepše razporejena po celotnem spektru vrtljajev, v praksi pa dodajam, da ST zelo zvezno vleče in ni naporen. Prva prestava je dirkaško dolga - za hitrejše premagovanje serpentin - zadek pa ostaja zelo živahen in kljub vključenemu sistemu ESP ob zaviranju v zavoju kar pošteno skoči ven, preden elektronika zabavo ustavi. ESP je mogoče tudi povsem izključiti ali pa ga prestaviti v športni način, ki dovoljuje še nekaj več svobode. Uhajanje zadka je igrivo in prijetno, ker posledično nos lepše zagrize v sam ovinek. Kar se tiče nosu in sprednje osi, oprijem ni slab, bi pa bil s Fordovim 'revo knuckleom' še bistveno bolj prepričljiv, a to tehnologijo zopet hranijo za divjaškega RS-a.

Dizelska različica je glede obnašanja na cesti povsem enaka. Tudi tukaj ste lahko prepričani, da boste dobili tisti pravi športni občutek, le malo manj, ker se motor ne vrti tako rad in nima tako zanimivega zvoka. Meni osebno to pomeni veliko in bi vsekakor izbral bencinski motor, razumem pa, da bo marsikdo vseeno raje posegel po dizelskemu, že zaradi ekonomskih razlogov. Zato dodajam, da ima dizel precej zanimiv zvok, dokaj globok in ne tipično dizelski, ropot so precej uspešno zakamuflirali. S 400 Nm ima celo več navora od močnejšega brata, 185 'konjev' pa tudi lepo potegne. Dobrih osem sekund potrebuje do stotice, ampak po občutku deluje hitreje.

Sicer pa je poleg novega motorja focus sedaj tudi prenovljen, konkretneje znotraj. S samim položajem za volanom v ST-ju že prej ni bilo čisto nič narobe, je pa sedaj osrednji del armaturne plošče bistveno prijetnejši, ne le v ST-ju, ampak v vseh focusih. Zaslon je z osmimi palci večji in občutljiv na dotik, sistem sync sedaj nastopa v drugi generaciji in je bolj ubogljiv ter še hitrejši, vse skupaj pa dejansko izgleda bistveno sodobneje. V ST-ju je volan še vedno prijetno debel, hrbet pa se v sedež znamke Recaro še vedno zatakne tako suvereno kot vrata v svoje tečaje.

Od leta 2002 pa do danes je Ford prodal že preko 140.000 ST-jev, focus pa je že tri leta najbolje prodajan avtomobil na svetu. Torej nekaj že delajo hudo prav, sicer ga vozniki ne bi imeli tako radi. Mene je focus ST očaral že v prejšnji generaciji, še z glasnim petvaljnikom v nosu, in všeč mi je še sedaj. Predvsem zato, ker je dovolj divji in glasen, da ni dolgočasen, vseeno pa ne prevelik huligan, da bi bil naporen. Lahko bi ga vozila tudi vaša žena, a ji ne boste dovolili, ker ga boste raje sami. No, za tiste, ki vam oznaka ST ni dovolj, pa Ford pripravlja še brutalnejšega RS-a. Tisti pa ne bo za ženo.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
161718  domača premiera - renault ZOE
19  domača premiera - nissan juke
202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: samson
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 6 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |