Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ford focus ST

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Policistu, ki me je ustavil le streljaj iz Barcelone, a le zaradi tega, ker mu je bil všeč avtomobil, ni bilo nič jasno, ko je v 20 minutah mimo naju pridrvelo kakšnih 15 raznobarvnih focusov ST. Pridrvelo, ja, ne pripeljalo ...
Ford focus ST
Foto: Anže Jereb
30. 1. 2015 ob 12:25
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera ford focus ST
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če pustim ob strani, da si je španski nepoznavalec angleškega jezika pomagal kar s prevajalnikom na svojem mobilnem telefonu, mi je dokaj logično, da mu je rumeni ST padel v oči. Očitno sem šel prepočasi. Po prenovi namreč že običajni focus izgleda bolj atraktivno, z veliko masko in nizko silhueto, ST pa je še precej bolj agresiven in ob pravi barvni kombinaciji nadvse opazen, zato ga je na cesti težko zgrešiti. Predvsem pa preslišati, ker lahko kar suvereno zagrgra. No, ali pa tudi ne.

Po prenovi je namreč v focusu ST poleg dvolitrskega bencinskega motorja na voljo še, pazite to, dizelski agregat. Pri Fordu pravijo, da je zanj sedaj odličen čas in da bo v Evropi takšna različica predstavljala skoraj polovico celotne prodaje. Razširitev palete se je s karavansko izvedenko začela že pred prenovo in ST je kot karavan še vedno na voljo, z dizelskim motorjem pa bo hodil v zelje octavii RS, golfu GTD in še kakšnemu predstavniku.

Najbolj vas najbrž zanima, kako se pelje? Precej suvereno in tako se je že pred prenovo. Pri bencinski različici ni moči nič več, so pa 250 'konjičem' malce dodelali pošiljanje moči na kolesa, zato je zaloga lepše razporejena po celotnem spektru vrtljajev, v praksi pa dodajam, da ST zelo zvezno vleče in ni naporen. Prva prestava je dirkaško dolga - za hitrejše premagovanje serpentin - zadek pa ostaja zelo živahen in kljub vključenemu sistemu ESP ob zaviranju v zavoju kar pošteno skoči ven, preden elektronika zabavo ustavi. ESP je mogoče tudi povsem izključiti ali pa ga prestaviti v športni način, ki dovoljuje še nekaj več svobode. Uhajanje zadka je igrivo in prijetno, ker posledično nos lepše zagrize v sam ovinek. Kar se tiče nosu in sprednje osi, oprijem ni slab, bi pa bil s Fordovim 'revo knuckleom' še bistveno bolj prepričljiv, a to tehnologijo zopet hranijo za divjaškega RS-a.

Dizelska različica je glede obnašanja na cesti povsem enaka. Tudi tukaj ste lahko prepričani, da boste dobili tisti pravi športni občutek, le malo manj, ker se motor ne vrti tako rad in nima tako zanimivega zvoka. Meni osebno to pomeni veliko in bi vsekakor izbral bencinski motor, razumem pa, da bo marsikdo vseeno raje posegel po dizelskemu, že zaradi ekonomskih razlogov. Zato dodajam, da ima dizel precej zanimiv zvok, dokaj globok in ne tipično dizelski, ropot so precej uspešno zakamuflirali. S 400 Nm ima celo več navora od močnejšega brata, 185 'konjev' pa tudi lepo potegne. Dobrih osem sekund potrebuje do stotice, ampak po občutku deluje hitreje.

Sicer pa je poleg novega motorja focus sedaj tudi prenovljen, konkretneje znotraj. S samim položajem za volanom v ST-ju že prej ni bilo čisto nič narobe, je pa sedaj osrednji del armaturne plošče bistveno prijetnejši, ne le v ST-ju, ampak v vseh focusih. Zaslon je z osmimi palci večji in občutljiv na dotik, sistem sync sedaj nastopa v drugi generaciji in je bolj ubogljiv ter še hitrejši, vse skupaj pa dejansko izgleda bistveno sodobneje. V ST-ju je volan še vedno prijetno debel, hrbet pa se v sedež znamke Recaro še vedno zatakne tako suvereno kot vrata v svoje tečaje.

Od leta 2002 pa do danes je Ford prodal že preko 140.000 ST-jev, focus pa je že tri leta najbolje prodajan avtomobil na svetu. Torej nekaj že delajo hudo prav, sicer ga vozniki ne bi imeli tako radi. Mene je focus ST očaral že v prejšnji generaciji, še z glasnim petvaljnikom v nosu, in všeč mi je še sedaj. Predvsem zato, ker je dovolj divji in glasen, da ni dolgočasen, vseeno pa ne prevelik huligan, da bi bil naporen. Lahko bi ga vozila tudi vaša žena, a ji ne boste dovolili, ker ga boste raje sami. No, za tiste, ki vam oznaka ST ni dovolj, pa Ford pripravlja še brutalnejšega RS-a. Tisti pa ne bo za ženo.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 15 urami  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 1 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 3 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 3 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |