{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ford focus ST

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Policistu, ki me je ustavil le streljaj iz Barcelone, a le zaradi tega, ker mu je bil všeč avtomobil, ni bilo nič jasno, ko je v 20 minutah mimo naju pridrvelo kakšnih 15 raznobarvnih focusov ST. Pridrvelo, ja, ne pripeljalo ...
Ford focus ST
Foto: Anže Jereb
30. 1. 2015 ob 12:25
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera ford focus ST
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če pustim ob strani, da si je španski nepoznavalec angleškega jezika pomagal kar s prevajalnikom na svojem mobilnem telefonu, mi je dokaj logično, da mu je rumeni ST padel v oči. Očitno sem šel prepočasi. Po prenovi namreč že običajni focus izgleda bolj atraktivno, z veliko masko in nizko silhueto, ST pa je še precej bolj agresiven in ob pravi barvni kombinaciji nadvse opazen, zato ga je na cesti težko zgrešiti. Predvsem pa preslišati, ker lahko kar suvereno zagrgra. No, ali pa tudi ne.

Po prenovi je namreč v focusu ST poleg dvolitrskega bencinskega motorja na voljo še, pazite to, dizelski agregat. Pri Fordu pravijo, da je zanj sedaj odličen čas in da bo v Evropi takšna različica predstavljala skoraj polovico celotne prodaje. Razširitev palete se je s karavansko izvedenko začela že pred prenovo in ST je kot karavan še vedno na voljo, z dizelskim motorjem pa bo hodil v zelje octavii RS, golfu GTD in še kakšnemu predstavniku.

Najbolj vas najbrž zanima, kako se pelje? Precej suvereno in tako se je že pred prenovo. Pri bencinski različici ni moči nič več, so pa 250 'konjičem' malce dodelali pošiljanje moči na kolesa, zato je zaloga lepše razporejena po celotnem spektru vrtljajev, v praksi pa dodajam, da ST zelo zvezno vleče in ni naporen. Prva prestava je dirkaško dolga - za hitrejše premagovanje serpentin - zadek pa ostaja zelo živahen in kljub vključenemu sistemu ESP ob zaviranju v zavoju kar pošteno skoči ven, preden elektronika zabavo ustavi. ESP je mogoče tudi povsem izključiti ali pa ga prestaviti v športni način, ki dovoljuje še nekaj več svobode. Uhajanje zadka je igrivo in prijetno, ker posledično nos lepše zagrize v sam ovinek. Kar se tiče nosu in sprednje osi, oprijem ni slab, bi pa bil s Fordovim 'revo knuckleom' še bistveno bolj prepričljiv, a to tehnologijo zopet hranijo za divjaškega RS-a.

Dizelska različica je glede obnašanja na cesti povsem enaka. Tudi tukaj ste lahko prepričani, da boste dobili tisti pravi športni občutek, le malo manj, ker se motor ne vrti tako rad in nima tako zanimivega zvoka. Meni osebno to pomeni veliko in bi vsekakor izbral bencinski motor, razumem pa, da bo marsikdo vseeno raje posegel po dizelskemu, že zaradi ekonomskih razlogov. Zato dodajam, da ima dizel precej zanimiv zvok, dokaj globok in ne tipično dizelski, ropot so precej uspešno zakamuflirali. S 400 Nm ima celo več navora od močnejšega brata, 185 'konjev' pa tudi lepo potegne. Dobrih osem sekund potrebuje do stotice, ampak po občutku deluje hitreje.

Sicer pa je poleg novega motorja focus sedaj tudi prenovljen, konkretneje znotraj. S samim položajem za volanom v ST-ju že prej ni bilo čisto nič narobe, je pa sedaj osrednji del armaturne plošče bistveno prijetnejši, ne le v ST-ju, ampak v vseh focusih. Zaslon je z osmimi palci večji in občutljiv na dotik, sistem sync sedaj nastopa v drugi generaciji in je bolj ubogljiv ter še hitrejši, vse skupaj pa dejansko izgleda bistveno sodobneje. V ST-ju je volan še vedno prijetno debel, hrbet pa se v sedež znamke Recaro še vedno zatakne tako suvereno kot vrata v svoje tečaje.

Od leta 2002 pa do danes je Ford prodal že preko 140.000 ST-jev, focus pa je že tri leta najbolje prodajan avtomobil na svetu. Torej nekaj že delajo hudo prav, sicer ga vozniki ne bi imeli tako radi. Mene je focus ST očaral že v prejšnji generaciji, še z glasnim petvaljnikom v nosu, in všeč mi je še sedaj. Predvsem zato, ker je dovolj divji in glasen, da ni dolgočasen, vseeno pa ne prevelik huligan, da bi bil naporen. Lahko bi ga vozila tudi vaša žena, a ji ne boste dovolili, ker ga boste raje sami. No, za tiste, ki vam oznaka ST ni dovolj, pa Ford pripravlja še brutalnejšega RS-a. Tisti pa ne bo za ženo.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Taubi
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 dnevi  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 dnevi  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 dnevi  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 dnevi  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 5 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 tedni  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 tedni  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
TATIC_REF}/template/javascript/cookie.js">