Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Renault espace

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Se spomnim, ko sem hodil v drugi ali tretji razred osnovne šole, kako se je sosedov oče po naju v šolo pripeljal s prvo, škatlasto generacijo espacea. Imel je električni pomik stekel in daljinsko centralno zaklepanje. Skoraj znanstvena fantastika. Prvega espaca se spominjam še danes, najbrž prav zaradi tega.
Renault espace
Foto: Anže Jereb
23. 4. 2015 ob 8:50
Komentarjev: 1
video mednarodna premiera renault espace
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Spominjam se tudi Renaultove študije dirkalnika espace F1 z motorjem naravnost iz formule 1 in z zmogljivostmi, ki jih je moral krotiti Alain Prost. Z mesta do dvestotice je espace F1 pospešil v manj kot sedmih sekundah in to je bilo pred dvajsetimi leti. Dejansko pa je po mojem mnenju zadnja generacija tega modela še vedno eden najbolj prepričljivih enoprostornikov, saj od strogo družinskega avtomobila pričakujem predvsem praktičnost, prostornost in zajetno mero prilagodljivosti.

Pravzaprav mi je všeč predzadnja generacija, ker zadnjo gledate na fotografijah. Glede na to, da je Renault v osemdesetih letih ta segment vozil dejansko izumil, ste lahko prepričani, da tudi novi espace ni od muh. Čeprav na prvi pogled človek kar težko reče, da je avtomobil izjemno prostoren. Prejšnji je bil škatlast kot dnevna soba na kolesih, tole pa je oblikovni mešanec enoprostornika, kupeja in križanca. Celo Renault pravi, da je tole križanec. Je pa velik, v dolžino meri enako kot v prejšnji generaciji grand espace, torej daljša različica. Štiri centimetre je bolj oddaljen od tal, ker so vseeno želeli nekakšen izgled križanca, pravzaprav to bojda želite kupci, streha pa je občutno nižja, da bolje izgleda.

Vrata na boku še vedno niso drsna, so pa odpravili eno največjih hib prejšnje generacije, vsaj zame. V drugi in tretji sedežni vrsti odrasla oseba ni mogla sedeti udobno, ker je bilo dno višje kot spredaj in posledično so bile noge v nenaravnem položaju. Tokrat je dno nižje, sedi se bolje in po celotni širini je dno pod nogami ravno, zato tudi na sredinskem sedežu prostora ne manjka. Sedeži druge vrste ostajajo vzdolžno pomični, za kolena pa je na voljo dobrih trideset centimetrov prostora, okoli pet več kot pri prejšnji generaciji. Se pozna, da je medosje daljše za 16 centimetrov. Sedežev ostaja sedem, zadnja dva sta sicer bolj zasilna, po prvi vožnji se mi zdi, da ponujata manj prostora kot prej, prtljažnik pa ponuja ob petih postavljenih sedežih 680 litrov prostornine. Zanimiva je tudi funkcija zlaganja sedežev, le pritisk na stikalo je potreben in do ravnega dna lahko celo podremo vse sedeže naenkrat.

Najbolj pa je seveda okolje prepričljivo spredaj. Stikal je malo, ker jih nadomešča skoraj 9-palčni zaslon, pri Renultu mu pravijo kar tablica. Upravičeno, ker sistem deluje hitreje kot drugod, podobno hitro, kot na boljših tabličnih računalnikih, praktično brez zamika. Že v prejšnji generaciji mi je bila armaturna plošča všeč, ker je bila 'pospravljena' in z malo stikali, tukaj pa je napredek vseeno očiten. Stikal, kot rečeno, skoraj ni, odlagališč pa celo več, zlasti predal pred sovoznikom je ogromen kot zmrzovalni del hladilnika, ki ga imam doma.

Predvsem pa je espace eleganten tudi znotraj, ne le zunaj. Armaturna plošča deluje mondeno, je odlično sestavljena in elegantna, položaj za volanom je brezhiben in sprednja masažna fotelja tudi. Čista petica. Sicer sem vozil najbogateje opremljeno različico initiale paris z usnjem napa na sedežih in s serijskim ozvočenjem Bose z 12 zvočniki, a že manj opremljene različice niso dosti drugačne. Predvsem pa pregledne, ker so stekla velika.

Novi espace ni dirkalnik za užitke v zavojih, se pa pozna, da je od prejšnje generacije lažji za konkretnih 250 kilogramov. Poleg tega ima še po čvrstosti nastavljivo vzmetenje in sistem 4control. Oboje skupaj pride v paketu za doplačilnih 1.700 EUR in je pri izvedenki initiale paris že serijsko, hvalim pa predvsem sistem 4control, pri katerem tudi zadnji kolesi nekoliko zavijeta levo ali desno in posledično je espace izjemno okreten. Nastavljivega vzmetenja sicer ne bi priporočil, a je tako ali tako v enakem paketu, ker kljub tršem vzmetenju in težjem krmilnem sistemu na volanu vseeno ni kaj dosti občutka. Vse je zelo umetno, a me ni zmotilo, ker gre za družinski avtomobil. Je pa res, da se po izbiranju med kar petimi načini delovanja krmilnega sistema in podvozja spremenijo tudi motorne karakteristike ter delovanje sistema 4control. V načinu sport torej v zavoju volan obrnemo bistveno manj kot v načinu comfort.

Espace ima seveda vse novejše sisteme, od radarskega tempomata, do sistema lane assist, ki pa sem ga hitro izključil, ker me je motilo vibriranje, ko sem s tem cestnim kolosom večkrat mimogrede zapeljal preko črte. Espace zna sam parkirati in se tudi odparkirati, prepoznava znake in tako naprej. Na našem trgu bo na voljo le en motor, in sicer v dveh izvedenkah. 1,6-litrski turbodizelski agregat bo v šibkejši različici ponudil 96 kW moči, močnejša pa 118 kW. Slednjo sem preizkusil na premieri in je za tip vozila dovolj zmogljiva, skupaj s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom pa je espace udoben potovalnik. Preizkusil sem tudi dvolitrskega turbobencinarja, ki v redni prodaji sicer pri nas ne bo, vztrajni pa ga boste vseeno lahko naročili, a vas najbrž ne bo veliko. Ponuja 147 kW moči in je povezan s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Zanj dejansko ne vidim potrebe.

Torej, espace je ohranil svojo značilno uporabnost in postal občutno elegantnejši. Pri nas bo kmalu, za osnovno različico s šibkejšim dizlom v nosu boste odšteli deset evrov manj od tridesetih tisočakov, za močnejši motor in opremo initiale paris pa malo manj kot 42.000 EUR. Ampak slednja pride v posebni barvi s posebnimi oznakami, vrhunskim usnjem, sistemom Bose, ki pohvalno zaigra, predvsem pa s sistemom 4control. Pravzaprav z vsem, opcijska je le panoramska streha.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
gizmo28 pravi:
zagotovo novi kralj razreda,čudovit avtomobil, komaj čakam na testne vožnje
(pred 4 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: copra
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 dnevi  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 6 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 2 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 2 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  |