{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Renault espace

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Se spomnim, ko sem hodil v drugi ali tretji razred osnovne šole, kako se je sosedov oče po naju v šolo pripeljal s prvo, škatlasto generacijo espacea. Imel je električni pomik stekel in daljinsko centralno zaklepanje. Skoraj znanstvena fantastika. Prvega espaca se spominjam še danes, najbrž prav zaradi tega.
Renault espace
Foto: Anže Jereb
23. 4. 2015 ob 8:50
Komentarjev: 1
video mednarodna premiera renault espace
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Spominjam se tudi Renaultove študije dirkalnika espace F1 z motorjem naravnost iz formule 1 in z zmogljivostmi, ki jih je moral krotiti Alain Prost. Z mesta do dvestotice je espace F1 pospešil v manj kot sedmih sekundah in to je bilo pred dvajsetimi leti. Dejansko pa je po mojem mnenju zadnja generacija tega modela še vedno eden najbolj prepričljivih enoprostornikov, saj od strogo družinskega avtomobila pričakujem predvsem praktičnost, prostornost in zajetno mero prilagodljivosti.

Pravzaprav mi je všeč predzadnja generacija, ker zadnjo gledate na fotografijah. Glede na to, da je Renault v osemdesetih letih ta segment vozil dejansko izumil, ste lahko prepričani, da tudi novi espace ni od muh. Čeprav na prvi pogled človek kar težko reče, da je avtomobil izjemno prostoren. Prejšnji je bil škatlast kot dnevna soba na kolesih, tole pa je oblikovni mešanec enoprostornika, kupeja in križanca. Celo Renault pravi, da je tole križanec. Je pa velik, v dolžino meri enako kot v prejšnji generaciji grand espace, torej daljša različica. Štiri centimetre je bolj oddaljen od tal, ker so vseeno želeli nekakšen izgled križanca, pravzaprav to bojda želite kupci, streha pa je občutno nižja, da bolje izgleda.

Vrata na boku še vedno niso drsna, so pa odpravili eno največjih hib prejšnje generacije, vsaj zame. V drugi in tretji sedežni vrsti odrasla oseba ni mogla sedeti udobno, ker je bilo dno višje kot spredaj in posledično so bile noge v nenaravnem položaju. Tokrat je dno nižje, sedi se bolje in po celotni širini je dno pod nogami ravno, zato tudi na sredinskem sedežu prostora ne manjka. Sedeži druge vrste ostajajo vzdolžno pomični, za kolena pa je na voljo dobrih trideset centimetrov prostora, okoli pet več kot pri prejšnji generaciji. Se pozna, da je medosje daljše za 16 centimetrov. Sedežev ostaja sedem, zadnja dva sta sicer bolj zasilna, po prvi vožnji se mi zdi, da ponujata manj prostora kot prej, prtljažnik pa ponuja ob petih postavljenih sedežih 680 litrov prostornine. Zanimiva je tudi funkcija zlaganja sedežev, le pritisk na stikalo je potreben in do ravnega dna lahko celo podremo vse sedeže naenkrat.

Najbolj pa je seveda okolje prepričljivo spredaj. Stikal je malo, ker jih nadomešča skoraj 9-palčni zaslon, pri Renultu mu pravijo kar tablica. Upravičeno, ker sistem deluje hitreje kot drugod, podobno hitro, kot na boljših tabličnih računalnikih, praktično brez zamika. Že v prejšnji generaciji mi je bila armaturna plošča všeč, ker je bila 'pospravljena' in z malo stikali, tukaj pa je napredek vseeno očiten. Stikal, kot rečeno, skoraj ni, odlagališč pa celo več, zlasti predal pred sovoznikom je ogromen kot zmrzovalni del hladilnika, ki ga imam doma.

Predvsem pa je espace eleganten tudi znotraj, ne le zunaj. Armaturna plošča deluje mondeno, je odlično sestavljena in elegantna, položaj za volanom je brezhiben in sprednja masažna fotelja tudi. Čista petica. Sicer sem vozil najbogateje opremljeno različico initiale paris z usnjem napa na sedežih in s serijskim ozvočenjem Bose z 12 zvočniki, a že manj opremljene različice niso dosti drugačne. Predvsem pa pregledne, ker so stekla velika.

Novi espace ni dirkalnik za užitke v zavojih, se pa pozna, da je od prejšnje generacije lažji za konkretnih 250 kilogramov. Poleg tega ima še po čvrstosti nastavljivo vzmetenje in sistem 4control. Oboje skupaj pride v paketu za doplačilnih 1.700 EUR in je pri izvedenki initiale paris že serijsko, hvalim pa predvsem sistem 4control, pri katerem tudi zadnji kolesi nekoliko zavijeta levo ali desno in posledično je espace izjemno okreten. Nastavljivega vzmetenja sicer ne bi priporočil, a je tako ali tako v enakem paketu, ker kljub tršem vzmetenju in težjem krmilnem sistemu na volanu vseeno ni kaj dosti občutka. Vse je zelo umetno, a me ni zmotilo, ker gre za družinski avtomobil. Je pa res, da se po izbiranju med kar petimi načini delovanja krmilnega sistema in podvozja spremenijo tudi motorne karakteristike ter delovanje sistema 4control. V načinu sport torej v zavoju volan obrnemo bistveno manj kot v načinu comfort.

Espace ima seveda vse novejše sisteme, od radarskega tempomata, do sistema lane assist, ki pa sem ga hitro izključil, ker me je motilo vibriranje, ko sem s tem cestnim kolosom večkrat mimogrede zapeljal preko črte. Espace zna sam parkirati in se tudi odparkirati, prepoznava znake in tako naprej. Na našem trgu bo na voljo le en motor, in sicer v dveh izvedenkah. 1,6-litrski turbodizelski agregat bo v šibkejši različici ponudil 96 kW moči, močnejša pa 118 kW. Slednjo sem preizkusil na premieri in je za tip vozila dovolj zmogljiva, skupaj s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom pa je espace udoben potovalnik. Preizkusil sem tudi dvolitrskega turbobencinarja, ki v redni prodaji sicer pri nas ne bo, vztrajni pa ga boste vseeno lahko naročili, a vas najbrž ne bo veliko. Ponuja 147 kW moči in je povezan s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Zanj dejansko ne vidim potrebe.

Torej, espace je ohranil svojo značilno uporabnost in postal občutno elegantnejši. Pri nas bo kmalu, za osnovno različico s šibkejšim dizlom v nosu boste odšteli deset evrov manj od tridesetih tisočakov, za močnejši motor in opremo initiale paris pa malo manj kot 42.000 EUR. Ampak slednja pride v posebni barvi s posebnimi oznakami, vrhunskim usnjem, sistemom Bose, ki pohvalno zaigra, predvsem pa s sistemom 4control. Pravzaprav z vsem, opcijska je le panoramska streha.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
gizmo28 pravi:
zagotovo novi kralj razreda,čudovit avtomobil, komaj čakam na testne vožnje
(pred 3 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 8. 2018
Avgust 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 323
volkswagen polo 273
renault clio 209
renault captur 189
nissan qashqai 188

Podatki veljajo za julij 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 47.923 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Rockerka
Obvestila
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 tedni  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 tedni  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 1 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 2 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 2 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 5 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 5 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 5 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 5 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 5 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 6 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 8 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 9 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 10 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 10 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 10 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 10 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 11 meseci  |