Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ford C-max in S-max

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Zadnjih devet let je Fordov S-max kupce navduševal do te mere, da sta dve tretjini lastnikov kupili še enega oziroma razmišljajo o nakupu tega, novega. Podobno zadovoljstvo pušča tudi manjši C-max, ki je v desetletju prepričal že 1,2 milijona kupcev.
Ford C-max in S-max
Foto: Anže Jereb
28. 4. 2015 ob 11:35
Komentarjev: 0

C-maxa je Ford sedaj prenovil, sprememb je precej, a na oko je vidnih manj. Zunaj boste opazili aston martinovsko masko in lepše žaromete, znotraj pa delno spremejeno armaturno ploščo, ki je dobila velik zaslon iz focusa, boljši so materiali in okolje je nasploh prijetnejše. To smo hitro opazili. Malce so se bojda tudi poigrali z nastavitvami podvozja, zato naj bi bil avtomobil še bolj suveren v vožnji, a ne trši. Če gre dejansko za razliko, težko rečem, se pa C-max pelje zelo prepričljivo in prijetno.

Več je tehničnih sprememb, predvsem motorji so bili deležni posodobitev. Litrska turbobencinska trivaljnika ecoboost z močjo 74 kW (100 KM) in 92 kW (125 KM) ostajata, nov pa je 1,5-litrski štirivaljnik s 110 kW (150 KM) ali 134 kW (182 KM) moči. Preizkusil sem ga v šibkejši izvedenki in na kratki vožnji se mi je zdel uglajen in prijeten, predvsem pa dovolj zmogljiv. Med dizli je na izbiro pet motorjev, od 70 kW (95 KM) do 125 kW (170 KM), nov pa je tudi en bojda ekstra varčen motor s 77 kW (105 KM), ki bi naj pil samo 3,8 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov.

Tokratna glavna Fordova novost je večji S-max. Nova generacija v merah ni zrasla, celo nekoliko nižja je, je pa oblikovno sodobnejša, prostorsko uporabnejša in tehnološko naprednejša. Tudi S-max je dobil atraktivnejšo masko, doplačilne led-luči znajo zasenčiti le del snopa, da ne zaslepijo prihajajočega vozila, okolica pa ostaja enako razsvetljena. Sedežev je sedem, od katerih se stranska v drugi vrsti po novem z enostavnim potegom lahko poklopita in potegneta naprej ter s tem zagotovita, da se mularija na zadnja dva sedeža ne bo več stežka kobacala.

Od leta 2006, ko je na ceste zapeljala prva generacija, je S-max prepričal že 400.000 kupcev, med katerimi se jih je 70 odstotkov ob nakupu odločilo za opremo titanium. In bojda so prav njihova mnenja in želje upoštevali tudi pri novi generaciji, ki je postala predvsem bolj praktična. Poleg tega, da sta sedaj stranska sedeža druge vrste lažje poklopna, lahko sedeže druge in tretje vrste s pritiskom na stikalo enostavno zložimo do povsem ravnega dna, prag vozila pa je po odprtju vrat bolj upognjen navznoter, da omogoča lažji vstop. Pri uporabnosti velja omeniti še senzor za odpiranje prtljažnih vrat, ki slednja odpre, ko lastnik s ključem v žepu le nežno brcne pod vozilo. Videno že pri kugi.

Znotraj si obetajte podobno konfiguracijo armaturne plošče, kot jo ponuja mondeo, torej velik zaslon na dotik, povezljivost preko sistema sync2 in kopico varnostnih sistemov: S-max zna sam parkirati, prepoznavati znake s hitrostnimi omejitvami, v mestih sam zavirati, opozori nas, če preti nevarnost trka; radarski tempomat samodejno prilagaja hitrost; sistem, ki spremlja črte voznega pasu, pa zna celo v pravo smer obrniti volan, če smo premalo pozorni. Za enostavnejšo vožnjo sedaj skrbi variabilni krmilni sistem, ki obračanje koles prilagaja hitrosti, preizkusili smo ga med slalomom, kjer je volan res potrebno zelo malo obrniti. Precej dobra stvar.

Predvsem pa si obetajte za ta razred odlične vozne lastnosti, S-max namreč še naprej ostaja vozniško verjetno najbolj prepričljiv enoprostornik, občutek za volanom je v vsakem primeru odličen. Pri močnejših dveh dizelskih agregatih sedaj lahko izberete še štirikolesni pogon – tudi ta prihaja iz kuge – sicer pa so praktično vsi motorji izboljšani ali pa povsem novi. Bencinska sta samo dva, manjši 1,5-litrski proizvede 118 kW (160 KM), večji 2,0-litrski pa 176 kW (240 KM). S slednjim sem se zapeljal in ne daje občutka tolikšne moči, je pa vsekakor zmogljiv in zgledno tih. Dizli so kar štirje, in sicer močni od 88 kW (120 KM) do 154 kW (210 KM), vsi pa so opremljeni s start/stop.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |