Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

BMW M

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
BMW-jeva športna divizija M je bila ustanovljena leta 1972 in to s samo 35 zaposlenimi. Do leta 88 jih je bilo že 400, njihov prvi projekt pa je bil BMW 3.0 CSL, ob katerem še danes ljubitelji avtomobilov dobimo potne roke.
BMW M
Foto: Matej Mihinjač in BMW
22. 6. 2015 ob 8:30
Komentarjev: 0

In kaj sploh delajo pri M? Nič posebnega: vzamejo serijske BMW-je, jim predelajo motorje, menjalnike, vzmetenje, notranjost, tudi karoserijo in aerodinamiko, da lahko potem čim hitreje zvozijo krog na Nordschleife. Če se bere malenkostno, preberite še enkrat. Modeli M so namreč zelo skrbno razviti in izdelani, zato si ne zasluži vsak model te značke. Tudi sicer so kar popularni, če pogledamo recimo prodajo lani - 45 tisoč so jih naredili, od tega 21 tisoč pravih M-ov, 24 tisoč pa M performance. Slednji namreč niso polnopravni M-i, ker jih 'nabrijejo' kar v tovarni, a so po zmogljivostih že zelo blizu pravim M-modelom. Recimo M135i in M235i sta bila takšna modela na naši predstavitvi, imata pa trilitrski turbo-šestvaljnik z 240 kilovati, 326 'konji'. Enega smo imeli za vožnjo počez, torej za driftat, drugega pa za hitro vožnjo po progi in je imel celo štirikolesni pogon xDrive, kar bo razveselilo določene voznike (voznice), ki jih je strah zadnjega pogona, ali enostavno želijo brezskrbno vožnjo tudi pozimi.

Po pisti smo zapeljali tudi veliki M6, s katerim smo na ravnini brez težav dosegali 260 km/h in ugotavljali, da se avto neverjetno lepo pelje glede na svojo velikost. Že zelo kmalu bo za ta model na voljo še competition package, ki bo moč dvignil s 560 na 600 'konjev', navor pa na 700 Nm. Že kar nore številke za avtomobil, ki nikakor ni dirkalnik, temveč zmogljiv kupe, prepoznali pa ga bomo po črnih izpušnih ceveh, 20-palčnih kolesih in nasploh še bolj agresivnem izgledu. Za dirke razvijajo novi M6 GT3, ki bo zamenjal predhodni Z4 in se bo lahko pohvalil z maso, manjšo od 1.300 kg, 4,4-litrski V8 pa bo razvil preko 500 'konjev'. Ta bi bil šele za kakšen krog, ampak so se nam vseeno vsem novinarjem zatresle roke, ko smo sedli za volan M4. Na kratki predstavitvi sem izvedel, da so v primerjavi s kupejem isti samo luči in vrata, praktično vse ostalo v oddelku M predelajo, naredijo na novo in ustvarijo avtomobil, ki bo še dolga leta cedil sline mladim in starim navdušencem. Saj smo ga tudi pri Volanu že vozili, ampak je vedno znova užitek zapeljati ta avtomobil, sploh, če si ga lahko privoščiš malo bolj na kakšnem dirkališču. Tale na predstavitvi je imel še poseben tovarniški izpuh iz titana, ki je del paketa performance in je že prav prostaško rohnel. Avtomobil je vodljiv kot kužek, na vsak ukaz se bliskovito odzove, ampak še vedno gre počez, ko to voznik zna in hoče. Dokaz je bil M3, s katerim so nam priredili pravo zabavo na krogu za drift, da so nas prepričali o še vedno pravem karakterju legende.

In potem so pripeljali še avta, kot sta X5M in X6M, ki sta zame ena najbolj nesmiselnih. Saj sami veste, da sta šport in masa pri avtomobilih skregana pojma. Tudi atleti, ki tekmujejo v šprintih in podobnih disciplinah, ne vlačijo s sabo odvečne mase, ampak ima vsaka mišica svoj namen. Ko se peljem v več kot 2-tonskih pošastih, ki bi bile rade na nek način športne, sem sprva vedno zelo zadržan in se sprašujem o tipičnem vozniku takšnega avtomobila. Ampak, ko vseeno preizkusim, kaj zmore, sem vedno znova presenečen. Skoraj strašljivo je, kako hitro se lahko premika takšen kolos. In sploh ne samo naravnost. Seveda ima nore pospeške, X6M na primer 4,2 sekunde do 100 km/h, oba X-a pa poganja 3. generacija motorja V8 s 4,4 litra delovne prostornine in 423 kW, torej 575 'konjev'. Turbini sta nameščeni kar med valje, zaradi posebnih dovodov za zrak pa je to baje najbolj odziven turbomotor na svetu. Ja, leti.

Še bolj navdušujoče: ker je to pravi M, se mora tudi med vožnjo po pisti učinkovito hladiti, zato ima kar 10 hladilnikov in 5 črpalk! Prav tako so se lotili klasičnega samodejnega menjalnika, ki zdaj za prestavljanje potrebuje le 150 milisekund, kar je skoraj na ravni dvosklopčnih, za še hitrejše prestavljanje in krasno pokanje pa elektronika za trenutek vmes celo prekinja vžig. Vsa ta tehnika bo gotovo navdušila marsikoga, sploh, ker je občutek tako med prestavljanjem, kot med vožnjo zaradi spremenjene kinematike koles in štirikolesnega pogona, ki več moči prenaša nazaj, enostavno odličen.

Seveda ob koncu dneva ni bilo nobene bojazni, da sem spremenil mnenje o svojem favoritu, ampak, kaj vse zmorejo modeli M, niti lastniki v večini primerov ne vedo, ker jim ne znajo ali ne morejo povzročiti dovolj trpljenja. Pa bi jim morali, ker so za to pač ustvarjeni. Že več kot 40 let!

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |