Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mercedes-benz A

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Na najmanjši mercedes-benz z zvezdo na nosu začne človek gledati drugače, ko mu v roke porinejo ključe najbrutalnejše različice A45 AMG in ga povabijo na dirkališče.
Mercedes-benz A
Foto: Anže Jereb
14. 9. 2015 ob 10:35
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera mercedes-benz A
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Namen dogodka seveda ni bilo le uživanje ob zvočni spremljavi najmočnejšega serijskega štirivaljnika na svetu in v lovljenju sape ob izjemnih pospeških, pravzaprav so nas povabili, da se zapeljemo tudi z običajnim A-jem. Tri leta so že, odkar je zadnja generacija ugledala luč sveta, in pri Mercedes-Benzu očitno menijo, da si njihov model, ki je v Nemčiji prejel nazil najlepšega avtomobila, zasluži prenovo.

Ta je nežna in vsaj vizualno dokaj neopazna, zato ni potrebe, da bi svojega dve leti starega A-ja menjali za novega zaradi izgleda. Malce sta spremenjena le oba odbijača in sprednja maska, ki sedaj izgleda polna diamantov, spremenili so še obliko luči. Zadnje svetijo v nekoliko ostrejši liniji, sprednje pa so po novem lahko tudi polne LED. Avtomobil so skratka le toliko osvežili, da izgleda še malenkost bolj nastopaško.

Tudi znotraj ni posebne revolucije, malce so spremenili obliko merilnikov, stikala na volanskem obroču so prerazporedili in sprednja sedeža imata sedaj možnost nastavljanja dolžine sedalnega dela. Ob teh spremembah velja omeniti še, da so z boljšimi zamenjali nekatere materiale, da bi bil občutek v notranjosti še bolj premijski. Koliko se spremembe dejansko občutijo, je težko reči, lahko pa potrdim, da je notranje okolje brezhibno, zvočna izolacija dobro preprečuje zunanjih zvokom, da bi prodrli v kabino, in nasploh se A pelje zelo lepo.

Motorna paleta je sveža še od prej in čeprav lahko izbirate le med dvema bencinskima in dvema dizelskima motorjema, je različic toliko, da se bo za vsakogar našla prava. Manjši 1,6-litrski bencinski agregat je na voljo v različicah A160, A180, A180 blue efficiency in A200, z močjo od 75 do 115 kW. Dvolitrski motor ponudi 136 ali pa 155 kW moči, oznaki sta 220 oz 250, obe le s štirikolesnim pogonom. Če želite dizla, je 1,5-litrski na voljo s 66 ali 80 kilovati, oznaki sta A160d in A180d, tudi tukaj je na voljo še varčnejši blue efficiency; 2,1-litrski dizelski motor pa ponuja 100 oziroma 130 kW moči, izbirate pa lahko med dvo- ali štirikolesnim pogonom.

Ob prenovi je A dobil še povsem nov dvosklopčni menjalnik z oznako 7G-DCT. Že oznaka pove, da ima sedem prestav, namenjen pa je večini različic in svoje mesto bo seveda našel še v ostalih modelih. Zapeljal sem ga v različici A220 CDI in po kratki vožnji se mi zdi, da prestavlja lepo in brez posebnih cukanj ob speljevanju. Toliko o različicah, ki jih boste kupovali, sedaj pa še malo o različici, ki je skoraj nihče ne bo vzel, je pa bistveno bolj razburljiva.

Mercedes-benz A45 AMG je daleč najbolj brutalna različica najmanjšega mercedes-benza z zvezdo na nosu. Štirikolesni pogon in 280 kilovatov oziroma 381 'konjev' pomenita, da pospešuje kot nor, sedaj po prenovi celo še bolj suvereno. Pospešek do stotice so namreč zmanjšali za 4 desetinke, zato jo sedaj ugleda že po 4,2 sekunde. Da je prepričljiv v zavojih, pa skrbi povsem nova mehanska zapora diferenciala na sprednji osi.

Jasno je, da A45 AMG že na daleč izgleda nabito. Napet kot lovska puška in nabit kot razjarjen bik. Tale na fotografijah je seveda sila opazen, je pa povsem običajen in A45 AMG lahko izgleda še bolj agresivno. V primeru, da boste izbrali poseben paket, bo dobil ogromen zadnji spojler in druge agresivne dodatke, z doplačilom za 'driver's package' pa boste z njim lahko drveli 270 km/h in ne 'le' dvajset manj.

Verjetno je mimo vas kdaj že prirohnel kateri od mercedesov z oddelka AMG in prepričan sem, da ste bili fascinirani, vsaj nad zvokom, ki je vedno brutalen. Ampak večji modeli imajo osem ali pa celo dvanajstvaljne motorje, tukaj pa je pod pokrovom le štirivaljnik. Seveda ni tako surov, je pa vseeno sila zanimiv. Zelo konkretno renči, predvsem pa pri prestavljanju v višjo iz izpuha poka kot strel iz lovske puške. Resno, če ste kdaj peljali katerega od nabritežev, ki iz izpuha malce 'usekajo', tole je druga zgodba, A45 AMG poči bistveno bolj. In pok zasvoji, sem se hitro ujel, da ves čas prestavljam le zato, da bi 'streljal'.

Bili smo na dirkališču, ki je itak edino mesto, kjer iz takšnega avtomobila lahko iztisneš vse, kar zmore. Hvalim zvezno delovanje motorja, dejansko se vrti kot atmosferski, brez udarca turbine v hrbet, povsem zvezno in z velikim veseljem do vrtenja. Ne deluje brutalno in celoten avtomobil je povsem kultiviran, le malo bolj trd. Žena bi ga z lahkoto vozila vsak dan. No, pogled na merilnik pove, da je zelo hiter in ko sem se trudil loviti inštruktorja pred menoj, je šlo konkretno hitro.

V zavoj A45 AMG ugrizne presenetljivo suvereno, nos lepo sledi in mehanska zapora očitno deluje. Tudi zadek je neverjetno stabilen, pri močnem zaviranju in vstopu v oster ovinek ni niti malo pomigal, četudi je bil program vožnje nastavljen na race, torej z manj suverenim vpletanjem sistema ESP. Inštruktor, ki je pred nami vozil model GT, je potrdil, da v primerjavi z njim A45 AMG izgublja le na ravninah, v zavojih pa je praktično enako suveren, tudi zaradi štirikolesnega pogona.

Po petnajstih krogih ni bil izmučen nihče, ne jaz, niti avtomobil. Zavore so prijele kot prvi krog, gume pa so ohranile večino profila. Najbrž ne na vseh vozilih, v enem izmed krogov sem v steklo dobil izstrelek – kos pnevmatike z vozila pred menoj, je pa bila njegova vožnja že na pogled bolj divja. Kakorkoli že, tovrstni nabriti športniki so danes vsi po vrsti vrhunski in hitri, vseeno pa se zdi A45 AMG vsaj stopničko pred njimi. Je vsakdanje uporaben, zvočno in oblikovno dovolj zanimiv tudi pri umirjeni vožnji in hitrejši od vseh. Od večine kajpak tudi dražji.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 2 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |