{* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Audi A4

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Subtilne spremembe bočne silhuete in na prvi pogled le spremenjene luči spredaj in zadaj neverjetno suvereno skrivajo dejstvo, da gre za povsem novo generacijo, ki ima novih kar 90 odstotkov vseh sestavnih delov.
Audi A4
Foto: Anže Jereb
29. 9. 2015 ob 15:15
Komentarjev: 1
video mednarodna premiera audi A4
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vsaka znamka ima model, na katerega se najbolj zanaša. Ker se pač najbolje prodaja in je zato glavna molzna krava, če se lepo izrazim. To je seveda lahko dobro in slabo in pri Audiju je ta model ravno A4. Model, ki je z začetnim imenom audi 80 svojo pot začel že leta 1972 in se po devetih generacijah (petih z imenom A4) prelevil v avtomobil, ki ga vidite na fotografijah, vmes pa doslej prepričal že več kot 12 milijonov kupcev. Pri nas ta model izbere kar četrtina kupcev vozil znamke Audi.

Še pred prvo vožnjo sem bil prepričan, da bo odličen, kakovosten in prepričljiv, ker inženirji na tem področju pač nikoli ne tvegajo, oblikovno pa vseeno ne sme biti povsem drugačen od svojega predhodnika, ker bi s tem lahko odgnal številne kupce. In Audi je tako ali tako oblikovno konzervativna znamka, zato bo kdo med vami nemara celo pomislil, da gre za praktično enak avtomobil, le nabasan s kupom tehnologije.

Pa ni. Kot rečeno je sprememb ogromno in najprej boste opazili občutno agresivnejše luči spredaj in tudi tiste zadaj so bistveno bolj prisekane. Glavni oblikovalec Frank Rimili je dejal, da so želeli narediti bolj možat avtomobil, ker naj bi bil prejšnji preveč nežen, zato je novi sedaj širši in nasploh bolj agresiven. To pa so dosegli z ravnimi linijami in v marsikaterem pogledu me je A4 spomnil na A6, ki smo ga imeli pred kratkim in si test tudi lahko preberete tukaj, saj je, ko stojiš blizu, kot nekakšen kip. Lep in eleganten, a hkrati s prisekanimi linijami deluje kot izklesan. No, da ne zaidem …

Da je zunaj res konkretno spremenjen, pove naslednje. Luči so v serijski izvedbi le še ksenonske, doplačilno pa je na voljo LED ali celo matrični LED, podoben kot v tem audiju A8. Celotna karoserija stoji na novi modularni platformi, zato je avtomobil kljub nekoliko daljši medosni razdalji shujšal, limuzina do 100 in karavan do 120 kilogramov. Tudi količnik zračnega upora Cd so občutno popravili in z vrednostjo 0,23 je eden najboljših na svetu.

Da gre res za novo generacijo, je opazno znotraj, kjer je novo pravzaprav vse. Stari A4 se je že slabo staral, tukaj pa je napredek več kot očiten. Sam sem sicer izbral polno opremljeno izvedbo, kjer je armaturno ploščo krasil pravi les in ušesa razvajal sistem Bang&Olufsen z 19 zvočniki in 755 vati sistemske moči, a že v osnovi je okolje vrhunsko. Pred voznikom se nahaja ogromen zaslon, kakršnega imata tudi passat in TT, osrednji del armaturne plošče je prijeten in poln tehnologij na dotik – tudi stikala za upravljanje klimatske naprave so delno občutljiva na dotik, ob dotiku se pokažejo vse funkcije, po pritisku pa določeno izmed njih tudi izberemo. Vse skupaj pač deluje perfektno in je tudi nadvse uporabno urejeno in kakovostno. Temu delu so se konkretno posvetili.

Nova platforma je omogočila, da je za zadnje potnike sedaj 2,3 centimetra več prostora, hvalijo se, da ga je največ v segmentu, prtljažnik ponuja 480 litrov prostornine, zaradi posebnih stekel in drugih izolativnih elementov pa naj bi bil A4 med vožnjo tako tih kot A8. Najbrž to drži, sam lahko potrdim le, da so aero-akustične lastnosti res izjemne in je A4 zelo tih in miren. Med pogovorom s sogovornikom sva na prazni avtocesti nehote pospešila do 170 km/h in pri tej hitrosti tudi kar nekaj časa vztrajala, ker nihče med nama sploh ni opazil, kako hitro se dejansko peljeva.

Torej, motorji … Sedem jih je na voljo ob začetku prodaje, nekaj novih in nekaj prenovljenih. Štirje so dizelski TDI in trije bencinski TFSI, močni vse tja do 200 kW. Čista novost je 1,4-litrski TFSI motor, prav tako pa so konkretno prevetrili obe zmogljivejši varianti trilitrskega TDI, eden od šestvaljnih dizlov ima oznako ultra in je še posebej varčen, ponuja pa 161 kilovatov, torej 218 'konjev'. Tudi dvolitrski turbobencinar z enako oznako obstaja, ponuja pa 190 'konjičev'. O 'štromarski' različici e-tron zaenkrat ni govora. So pa na splošno moč motorjev povečali za do 25 odstotkov, ti pa so obenem do 21 odstotkov varčnejši.

Na premieri sem se zapeljal z najmočnejšim turbobencinarjem in najbrž ni presenetljivo, da je zelo suveren. Tudi menjalniki so bili deležni popravkov in poleg ročnega sta na voljo še osemstopenjski tiptronic in sedemstopenjski dvosklopčni S-tronic, odvisno od tega, kateri motor boste izbrali. Močnejše različice ostajajo štirikolesno gnane, quattro zna aktivno razporejati navor med obema osema, možna pa je tudi izbira športnega zadnjega diferenciala.

Kje nas je A4 najbolj prepričal? Pri avtonomični vožnji. Do 65 km/h zna ob določenih pogojih, torej v primeru, da imate samodejni menjalnik, vključen radarski tempomat in še nekaj malenkosti, voziti povsem samostojno. V gneči torej varno ustavi vozilo in sam ponovno spelje, se izogne morebitni oviri na cesti (pokvarjeno vozilo), sam zavije ... voznik se mora le vsake toliko dotakniti volanskega obroča, s čimer so zadostili zakonskim omejitvam avtonomne vožnje.

Sicer pa med vožnjo nad voznikom bdi kar trideset različnih varnostnih sistemov; na avtocesti sem denimo preizkusil, kako se obnese sistem, ki ohranja vozilo na svojem pasu. Potrjujem, da lahko voznik povsem varno celo spusti volan, aktivni tempomat skrbi za primerno varnostno razdaljo, avtomobil pa zavoje v celoti prepelje samostojno in sistem sam obrne volan. V primeru, da uporabljate še navigacijo, ta poskrbi, da avtomobil sam zmanjša hitrost pred zavojem ali, v mojem primeru, pred cestninsko postajo. V tem primeru si pomaga še s sistemom za prepoznavo znakov.

Pri nas boste novega A4 lahko naročili že novembra, za 1,4-litrski TFSI bo potrebno odšteti vsaj 31.900 EUR, dvolitrski TDI s 110 kW moči pa bo vaš za 35.900 EUR.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
RFNDMDA0MzcuSlBHMTMyNTAyOTQ5OQ==.jpg
Pioneer pravi:
Kar se same armature tiče, je to kopija Lexusa GS s sredinskimi zračniki iz CT-ja, seveda vse skupaj spremenjeno z določenimi modifikacijami. Sama zasnova pa je popolnoma Lexusova. Nič neobičajnega in pričakovano za Audi.
(pred 3 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 11. 2018
November 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
05060708091011  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
121314  domača premiera - hyundai santa fe
15  domača premiera - BMW X5
16  domača premiera - mitsubishi outlander PHEV
1718  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1920  domača premiera - kia ceed SW
2122  domača premiera - ford courier
23  domača premiera - mercedes-benz GLE
2425  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
2627  domača premiera - Heroji furajo v pižamah
2829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 301
renault clio 291
fiat 500 248
volkswagen polo 244
volkswagen golf 180

Podatki veljajo za oktober 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 64.000 novih avtov!

Anketa
Kdaj boste zamenjali letne pnevmatike z zimskimi?
925Nikoli, imam celoletne. 924Ne še, je še pretoplo. 923Sem že naročen, ne maram gneče. 922Gume je treba zamenjat?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Simon Zavrl
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 dnevi  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 tedni  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 tedni  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 tedni  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 tedni  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 4 tedni  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 4 tedni  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 1 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |