Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Opel astra

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Opel se hvali, da je nova astra najboljši opel, ki so ga kadarkoli izdelali. Težko oporekam, kateri avto pa ni iz generacije v generacijo boljši. Ali to pomeni, da je tudi najboljši avto med sebi enakimi?
Opel astra
Foto: Matej Mihinjač
13. 10. 2015 ob 12:55
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera opel astra
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tudi če bi novinarji rekli, da je, imajo kupci vedno zadnji odgovor, zato se je Opel na vsa vprašanja tokrat še posebej dobro pripravil. Na primer tisto o masi, ki smo ga pri Volanu vedno izpostavljali. Odgovor: novi avtomobil je od predhodnika lažji za 125 do 200 kilogramov, odvisno od motorja in opreme. No, pa so nam že na začetku zaprli usta. Za vse, ki imamo radi dinamično vožnjo, je to ključna informacija, saj veste, da so tudi zelo obilni ljudje težko dobri tekači. Na kratke in dolge proge.

Leta 1991 se je začela pot za ta Oplov najpomembnejši model. Sestrska znamka Vauxhall je sicer na Otoku našega kadetta prodajala kot astro že od leta 1979. In zanimivo, nove modele bodo zdaj prav vse delali tam, v Britaniji. Več kot 30.000 naročil so že sprejeli za avto, še preden so se kupci lahko sploh usedli vanj. Sicer pa zgodovina Oplovih kompaktnih avtov traja že 80 let. Že leta '36 je bil narejen prvi kadett, ki je šel takrat 100 kilometrov na uro! Pa še ena zanimiva: leta '65 je bil opel kadett B poimenovan kot Das Auto, tako da zdaj veste, kdo je bil prvi pri uporabi tega slogana, ki si ga v zadnjem obdobju lasti Volkswagen. Do danes je bilo pri Oplu narejenih že preko 24 milijonov kompaktnih avtomobilov, astra pa je že od leta '91 v Evropi drugi najbolj priljubljen avto v tem segmentu, ki zaseda 23-odstotni tržni delež, torej skoraj četrtino vseh avtomobilov. V 2014 je model astra kljub starosti še vedno zasedal 4. mesto v segmentu (v Evropi) z 230 tisoč prodanimi vozili.

Ključne stvari? Nova platforma D2XX je od pretekle že v osnovi lažja, bolj prilagodljiva in v enem kosu narejena iz varjenega jekla. Zaradi nje je zdaj astra celo manjša, od prejšnje je krajša za kar 49 milimetrov, medosje pa za 23. Tudi nižja je za 25 mm. Je kar čudno na prvi pogled, običajno se vsi novi večajo, tokrat pa obratno. Ampak znotraj je več prostora, za noge zadaj za 35 mm, ker so razvili nove in tanjše sedeže, zaradi drugačne namestitve pa je tudi spredaj nad glavo za 22 mm več prostora. Prtljažnik je ostal enako velik, za natanko 370 litrov ga je. Če je premalo, so že pokazali novi sports tourer, karavansko varianto, GTC-jka pa po izkušnjah sodeč pride čez kakšni dve leti.

Manj masivni zadnji stebriček je izboljšal preglednost nazaj, skrbno oblikovana karoserija in predvsem dno vozila (čim manj visečih delov) pa so blagodejno vplivali na rezanje zraka, saj je količnik zračnega upora z 0,32 padel na le 0,285, kar je vrhunska vrednost za segment. Samo pri karoseriji so privarčevali 77 kilogramov mase pa je avtomobil kljub temu še malo trši kot prej. Prihranki so še pri šasiji (50 kg), motorjih (10 kg), izpušnem sistemu (4,5 kg), elektroniki (11 kg) in nenazadnje sedežih (10 kg), za katere so baje porabili kar 5 let razvoja. Še vedno so v ponudbi tudi takšni s certifikatom za ergonomijo AGR, z nastavljivostjo v 18 smeri in celo masažo ter ventilacijo, medtem ko je po novem lahko ogrevana tudi zadnja klop.

Še dve leti nazaj smo imeli vedno kaj za povedati čez Oplove motorje, zdaj pa se časi spreminjajo. Vsaka astra bo v sebi vozila čisto nov motor, z močmi od 70 kilovatov in vse tja do 147 (95 do 200 'konjev'). Čisto nov pa je za Opel 1,4-litrski turbo z neposrednim vbrizgom bencina, ki bo zmogel 92 ali 110 kW (125 ali 150 KM). Najbolj zelen naj bi bil litrski bencinski agregat z največjo močjo 77 kW (105 KM), za katerega pri kombinirani vožnji obljubljajo manj kot 4,2 litra na 100 km. Tudi za dizelske navdušence so 3 variante 1,6-litrskih motorjev z močjo od 70 do 100 kW (95 do 136 KM). Klasični samodejni menjalnik ima šest prestav, se pa že govori o razvoju novega z osmimi.

Tokrat so še posebej ponosni na povezljivost astre z vsem mogočim. Za sistem OnStar pravijo, da je svojevrsten angel čuvaj in izjemen ponudnik storitev. Predvsem na račun ZDA ima že kar 7 milijonov uporabnikov, podprt pa je v 8 jezikih, s tem da bodo kmalu dodali še nove in baje si ga lahko čez kakšno leto obetamo tudi pri nas. Na predstavitvi smo recimo preskusili, kako deluje, če se nam ne da vpisovati cilja v navigacijo. Torej: pritisnete gumb na stropu, oglasi se operater (tokrat v angleščini), mu poveste cilj, ga naloži v vašo navigacijo, si izmenjata lep pozdrav, pritisnete OK na zaslonu in zadeva vas že vodi. Baje ga lahko vprašate tudi kaj drugega, na primer, kje je kakšna restavracija in podobno in verjetno mu boste kmalu lahko zaupali še kakšne osebne težave, če bo šel razvoj takole naprej. Na področju varnosti je Opel naredil velik korak tudi s sistemom za klic v sili, saj jih prejmejo že kar 94 tisoč na mesec, od tega 5 tisoč samodejno, ko sistem zazna nesrečo in pokliče reševalce. Poleg tega je z vgrajeno dostopno točko Wi-Fi mogoče povezati do sedem naprav, za kar boste morali imeti sklenjeno še posebno naročnino, da bo otrokom v avtomobilu manj dolgčas, ker se starši nimajo več časa ukvarjati z njimi.

Za aktivno varnost pa bo najbolje poskrbela nova tehnologija matričnih LED-žarometov Intellilux, ki vas bodo pri nas stali 1.200 EUR oziroma 1.500 skupaj z multimedijskim sistemom z navigacijo, kar je še posebej privlačen paket. Luči so na voljo prvič v kompaktnem segmentu avtomobilov in z vklapljanjem in izklapljanjem posameznih elementov skrbijo, da ne slepite nasproti vozečih, obenem pa vedno optimalno vidite okolico. Opel pravi, da voznik 30 do 40 metrov prej opazi ovire na ali ob cesti, pri 80 km/h pa ima 1,5 sekunde več časa za reakcijo. Sicer bodo s tehnologijo LED za dnevne luči opremljeni vsi modeli.

Še cene, ko bo novembra na voljo pri nas: 13.990 EUR boste dali prvi kupci za model z 1,4-litrskim bencinskim motorjem s 74 kW (100 KM), kasneje bo 1.000 EUR dražji, novi 1,4 turbo z 92 kW (125 KM) bo 1.300 evrov dražji, močnejši s 110 kW (150 KM) 2.500 EUR več, za vstopni dizelski model (1,6 litra, 81 kW, 110 KM) pa bo potrebno doplačati 3.000 EUR glede na osnovni ceno. Cilj za prihodnost imajo pri Oplu jasno določen: po tem ko so lani utrdili tretje mesto na trgu osebnih vozil v EU, morajo do leta 2022 postati drugi največji izdelovalec avtomobilov na tem trgu in nova astra bo imela pri tem najbolj pomembno vlogo.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 5. 2019
Maj 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809  domača premiera - renault twingo
101112
1314  mednarodna premiera - toyota supra
domača premiera - Volkswagen električna mobilnost
15  domača premiera - kia proceed
1617  domača premiera mercedes-benz CLA
1819
2021  domača premiera - škoda scala
222324  domača premiera - Hyundai serija N
2526
2728  mednarodna premiera - mitsubishi ASX
domača premiera - lexus UX
2930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: snikrs
Obvestila
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 dnevi  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 dnevi  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 tedni  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 tedni  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 tedni  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 tedni  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 tedni  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 tedni  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 tedni  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 2 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  | 
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 2 meseci  | 
Ford Nov poskus dostave paketov pred 2 meseci  | 
Volkswagen 22 milijonov e-avtomobilov v desetih ... pred 2 meseci  |