Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota RAV4 hybrid

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Samuraji bi ob pogledu na prenovljeni RAV4 v znak odobravanja pokimali. Sploh spredaj avtomobil deluje kot ostro rezilo, ob katerem bi si mimogrede odrezali prst, na oko precej agresivna zunanjost pa dejansko skriva hibridni pogonski sklop, ki je namenjen predvsem umirjenim. Kljub precejšnji skupni moči.
Toyota RAV4 hybrid
Foto: Anže Jereb
21. 1. 2016 ob 17:10
Komentarjev: 0
mednarodna premiera toyota RAV4 hybrid
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tri leta so minila od predstavitve četrte generacije križanca RAV4. Če ne veste, kratica stoji za 'Recreational Active Vehicle with 4-wheel-drive'. Kar je po svoje hecno, ker štirikolesni pogon ni serijski, zato bi morali za tiste samo s sprednjim spremeniti ime v RAV2. Kakorkoli že, bistvo tokratne premiere je hibridna različica, RAV4 pa je že osmi Toyotin hibridni model, ampak vseh seveda ni pri nas. In na voljo je lahko s sprednjim ali pa štirikolesnim pogonom.

Naj spomnim, da so prvi RAV4 na trg poslali že leta 1994 in ta je bil prvi križanec sploh, tako rekoč pionir tega zdaj ultrapopularnega segmenta. Torej, če sovražite križance, lahko za njihov obstoj krivite prav RAV4. V teh dobrih dvajsetih letih se je precej spremenil in očitno postaja vedno večji nastopač, pravzaprav pričakovano, ker ta vozila kupujete predvsem zato, da ste opazni. In ker vedno raje sedite višje, to je jasno. Maska je bolj špičasta, zadek tudi, kaj drugega pa zunaj niti ne boste opazili. Takšen hibrid navzven niti ne kriči po posebnosti, vse, kar opozarja na 'drugačnost', so diskretni napisi in modro obarvani logotipi. Sosedu bo torej treba razložiti, koliko polarnih medvedov rešujete z njim, ker sam najbrž ne bo opazil, da gre za hibrid.

Tudi v notranjosti nič ne kriči po prihodnosti, je pa zaradi osvežitve kar nekaj sprememb. Med drugimi so bolj izdolbli vrata, tako da imate zdaj več prostora za levo roko. Armatura je iz mehkejših materialov, oster rob osrednjega dela bi ljubiteljem feng shuija najbrž povzročil vrtoglavico, izgleda pa drzno. Očitno Toyota želi prepričevati tudi z drznostjo. Vse skupaj je enostavno in prečiščeno, zaslon na dotik je pregleden, morda so se mi na tej kratki vožnji manj priročno postavljena zdela le stikala za spreminjanje motornih parametrov, a ta najbrž pogosto niti ne boste pritiskali. Pod zadnjo klopjo se nahaja 1,6-kilovatnourna nikelj-metal-hidridna baterija, zato je prtljažnega prostora manj za okoli petdeset litrov, predvsem je ravnina dna prtljažnika krajša, saj je za zadnjimi naslonjali dno dvignjeno. Je pa višina še vedno pohvalno nizka in roba dejansko ni.

Hibridni RAV4 je najmočnejša različica tega modela na evropskih tleh, poganjata pa ga dva oziroma trije motorji. 2,5-litrskemu bencinskemu štirivaljniku v dvokolesno gnani različici družbo dela en elektromotor, pri štirikolesno gnanem RAV4 pa še drugi motor po potrebi vklaplja pogon zadnje osi. Skupna sistemska moč je v obeh primerih enaka, in sicer 145 kW oz. 197 'konjev' ter 210 Nm navora. Ker je tole hibrid, pomeni, da boste spet obtičali z brezstopenjskim menjalnikom CVT, oziroma ECVT, ki ima sprogramiranih šest umetnih prestav. Takšna kombinacija pogosto pomeni dretje motorja vsakič, ko močneje pritisnemo na plin, pa vendar v tokratnem primeru ropot ni posebej moteč. Očitno je prostornina motorja dovolj velika in navora več že pri nižjih vrtljajih, da pogosto močno pritiskanje stopalke niti ni potrebno in se motor le redko neprijetno 'zadere'.

Tudi vsekolesno gnani RAV v običajnih pogojih poganja le sprednji par koles, zadnji se vključita le po potrebi, denimo na spolzkem, in tudi le pri hitrostih do 40 km/h. Inženirji so nam na tiskovni konferenci obenem zagotovili, da je v bateriji vedno dovolj moči, da zadnji elektromotor po potrebi lahko požene zadnji kolesi. Na voljo so trije različni načini vožnje, sport, eco in EV. Zadnji je na voljo le za kakšen kilometer, potem se baterija izprazni, med vožnjo pa je potrebno biti tudi precej nežen, sicer se hitro prebudi še bencinski stroj. Pri preizkušanju nam je uspelo pospešiti do kakšnih 50 km/h zgolj na elektriko, potem se je bencinski motor zagnal. Eco je dejansko način, ki ga boste največ uporabljali. Malce spremeni nastavitve klime in razpoložljivo moč, da je bolj varčen. Sam sem pogrešal, da bi bila baterija vseeno malo večja in bi se na elektriko lahko peljal malo dlje.

Način sport pa drži motor pri večjih obratih pa tudi stopalka za plin postane malce bolj odzivna. Zmanjša se tudi vpliv elektronike na krmiljenje, da imate malce več občutka na volanu. Tako pravijo tehnični podatki, v praksi pa sprememba ni očitna. Dejansko se RAV4 pelje povsem solidno in dovolj suvereno pospešuje, ko je treba. Z mesta do stotice v 8,4 sekunde, več kot 180 km/h pa ne bo šlo.  

Tehnikalije pravijo še, da naj bi povprečno na vsakih sto prevoženih kilometrov zahteval 4,9 litra bencina, na moji vožnji je bila poraba okoli sedem. V bistvu precej dobro, ker smo se večinoma vozili po odprtih cestah in avtocestah, kjer so baterije le redko imele priložnost zbasati nekaj odvečne energije vase. Še dve številki vas morata zanimati. Prva je 29.850 EUR, tolikšna je namreč vstopna cena, druga pa osem milijonov. To pa je število doslej prodanih Toyotinih hibridov, torej imajo s tehnologijo očitno ogromno izkušenj. Da vas ne bo skrbela zanesljivost …

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 5. 2018
Maj 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - audi A7
10  mednarodna premiera - volkswagen touareg
11  domača premiera - hyundai i30 N
1213
14151617  domača premiera - mercedes benz A
181920
2122  domača premiera - BMW M5 in i8 roadster
2324252627
282930  domača premiera - 4 milijoni vozil v Revozu
31  domača premiera - nissan leaf
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 401
volkswagen polo 309
volkswagen golf 248
škoda octavia 221
renault captur 201

Podatki veljajo za april 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 26.998 novih avtov!

Anketa
Kdaj se boš prijavil na Rdeči volan?
913Sem najboljši, se ne rabim. 912V Krškem sem že dosegel najboljši čas. 911Ne bom se, ker me je strah. 910Kaj je Rdeči volan?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: monik
Obvestila
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 tedni  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 2 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 2 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 2 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 2 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 2 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 6 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 7 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 7 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 9 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 9 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 9 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 10 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 10 meseci  |