{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota RAV4 hybrid

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Samuraji bi ob pogledu na prenovljeni RAV4 v znak odobravanja pokimali. Sploh spredaj avtomobil deluje kot ostro rezilo, ob katerem bi si mimogrede odrezali prst, na oko precej agresivna zunanjost pa dejansko skriva hibridni pogonski sklop, ki je namenjen predvsem umirjenim. Kljub precejšnji skupni moči.
Toyota RAV4 hybrid
Foto: Anže Jereb
21. 1. 2016 ob 17:10
Komentarjev: 0
mednarodna premiera toyota RAV4 hybrid
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tri leta so minila od predstavitve četrte generacije križanca RAV4. Če ne veste, kratica stoji za 'Recreational Active Vehicle with 4-wheel-drive'. Kar je po svoje hecno, ker štirikolesni pogon ni serijski, zato bi morali za tiste samo s sprednjim spremeniti ime v RAV2. Kakorkoli že, bistvo tokratne premiere je hibridna različica, RAV4 pa je že osmi Toyotin hibridni model, ampak vseh seveda ni pri nas. In na voljo je lahko s sprednjim ali pa štirikolesnim pogonom.

Naj spomnim, da so prvi RAV4 na trg poslali že leta 1994 in ta je bil prvi križanec sploh, tako rekoč pionir tega zdaj ultrapopularnega segmenta. Torej, če sovražite križance, lahko za njihov obstoj krivite prav RAV4. V teh dobrih dvajsetih letih se je precej spremenil in očitno postaja vedno večji nastopač, pravzaprav pričakovano, ker ta vozila kupujete predvsem zato, da ste opazni. In ker vedno raje sedite višje, to je jasno. Maska je bolj špičasta, zadek tudi, kaj drugega pa zunaj niti ne boste opazili. Takšen hibrid navzven niti ne kriči po posebnosti, vse, kar opozarja na 'drugačnost', so diskretni napisi in modro obarvani logotipi. Sosedu bo torej treba razložiti, koliko polarnih medvedov rešujete z njim, ker sam najbrž ne bo opazil, da gre za hibrid.

Tudi v notranjosti nič ne kriči po prihodnosti, je pa zaradi osvežitve kar nekaj sprememb. Med drugimi so bolj izdolbli vrata, tako da imate zdaj več prostora za levo roko. Armatura je iz mehkejših materialov, oster rob osrednjega dela bi ljubiteljem feng shuija najbrž povzročil vrtoglavico, izgleda pa drzno. Očitno Toyota želi prepričevati tudi z drznostjo. Vse skupaj je enostavno in prečiščeno, zaslon na dotik je pregleden, morda so se mi na tej kratki vožnji manj priročno postavljena zdela le stikala za spreminjanje motornih parametrov, a ta najbrž pogosto niti ne boste pritiskali. Pod zadnjo klopjo se nahaja 1,6-kilovatnourna nikelj-metal-hidridna baterija, zato je prtljažnega prostora manj za okoli petdeset litrov, predvsem je ravnina dna prtljažnika krajša, saj je za zadnjimi naslonjali dno dvignjeno. Je pa višina še vedno pohvalno nizka in roba dejansko ni.

Hibridni RAV4 je najmočnejša različica tega modela na evropskih tleh, poganjata pa ga dva oziroma trije motorji. 2,5-litrskemu bencinskemu štirivaljniku v dvokolesno gnani različici družbo dela en elektromotor, pri štirikolesno gnanem RAV4 pa še drugi motor po potrebi vklaplja pogon zadnje osi. Skupna sistemska moč je v obeh primerih enaka, in sicer 145 kW oz. 197 'konjev' ter 210 Nm navora. Ker je tole hibrid, pomeni, da boste spet obtičali z brezstopenjskim menjalnikom CVT, oziroma ECVT, ki ima sprogramiranih šest umetnih prestav. Takšna kombinacija pogosto pomeni dretje motorja vsakič, ko močneje pritisnemo na plin, pa vendar v tokratnem primeru ropot ni posebej moteč. Očitno je prostornina motorja dovolj velika in navora več že pri nižjih vrtljajih, da pogosto močno pritiskanje stopalke niti ni potrebno in se motor le redko neprijetno 'zadere'.

Tudi vsekolesno gnani RAV v običajnih pogojih poganja le sprednji par koles, zadnji se vključita le po potrebi, denimo na spolzkem, in tudi le pri hitrostih do 40 km/h. Inženirji so nam na tiskovni konferenci obenem zagotovili, da je v bateriji vedno dovolj moči, da zadnji elektromotor po potrebi lahko požene zadnji kolesi. Na voljo so trije različni načini vožnje, sport, eco in EV. Zadnji je na voljo le za kakšen kilometer, potem se baterija izprazni, med vožnjo pa je potrebno biti tudi precej nežen, sicer se hitro prebudi še bencinski stroj. Pri preizkušanju nam je uspelo pospešiti do kakšnih 50 km/h zgolj na elektriko, potem se je bencinski motor zagnal. Eco je dejansko način, ki ga boste največ uporabljali. Malce spremeni nastavitve klime in razpoložljivo moč, da je bolj varčen. Sam sem pogrešal, da bi bila baterija vseeno malo večja in bi se na elektriko lahko peljal malo dlje.

Način sport pa drži motor pri večjih obratih pa tudi stopalka za plin postane malce bolj odzivna. Zmanjša se tudi vpliv elektronike na krmiljenje, da imate malce več občutka na volanu. Tako pravijo tehnični podatki, v praksi pa sprememba ni očitna. Dejansko se RAV4 pelje povsem solidno in dovolj suvereno pospešuje, ko je treba. Z mesta do stotice v 8,4 sekunde, več kot 180 km/h pa ne bo šlo.  

Tehnikalije pravijo še, da naj bi povprečno na vsakih sto prevoženih kilometrov zahteval 4,9 litra bencina, na moji vožnji je bila poraba okoli sedem. V bistvu precej dobro, ker smo se večinoma vozili po odprtih cestah in avtocestah, kjer so baterije le redko imele priložnost zbasati nekaj odvečne energije vase. Še dve številki vas morata zanimati. Prva je 29.850 EUR, tolikšna je namreč vstopna cena, druga pa osem milijonov. To pa je število doslej prodanih Toyotinih hibridov, torej imajo s tehnologijo očitno ogromno izkušenj. Da vas ne bo skrbela zanesljivost …

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nalim
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 tedni  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |