Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota RAV4 hybrid

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Samuraji bi ob pogledu na prenovljeni RAV4 v znak odobravanja pokimali. Sploh spredaj avtomobil deluje kot ostro rezilo, ob katerem bi si mimogrede odrezali prst, na oko precej agresivna zunanjost pa dejansko skriva hibridni pogonski sklop, ki je namenjen predvsem umirjenim. Kljub precejšnji skupni moči.
Toyota RAV4 hybrid
Foto: Anže Jereb
21. 1. 2016 ob 17:10
Komentarjev: 0
mednarodna premiera toyota RAV4 hybrid
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tri leta so minila od predstavitve četrte generacije križanca RAV4. Če ne veste, kratica stoji za 'Recreational Active Vehicle with 4-wheel-drive'. Kar je po svoje hecno, ker štirikolesni pogon ni serijski, zato bi morali za tiste samo s sprednjim spremeniti ime v RAV2. Kakorkoli že, bistvo tokratne premiere je hibridna različica, RAV4 pa je že osmi Toyotin hibridni model, ampak vseh seveda ni pri nas. In na voljo je lahko s sprednjim ali pa štirikolesnim pogonom.

Naj spomnim, da so prvi RAV4 na trg poslali že leta 1994 in ta je bil prvi križanec sploh, tako rekoč pionir tega zdaj ultrapopularnega segmenta. Torej, če sovražite križance, lahko za njihov obstoj krivite prav RAV4. V teh dobrih dvajsetih letih se je precej spremenil in očitno postaja vedno večji nastopač, pravzaprav pričakovano, ker ta vozila kupujete predvsem zato, da ste opazni. In ker vedno raje sedite višje, to je jasno. Maska je bolj špičasta, zadek tudi, kaj drugega pa zunaj niti ne boste opazili. Takšen hibrid navzven niti ne kriči po posebnosti, vse, kar opozarja na 'drugačnost', so diskretni napisi in modro obarvani logotipi. Sosedu bo torej treba razložiti, koliko polarnih medvedov rešujete z njim, ker sam najbrž ne bo opazil, da gre za hibrid.

Tudi v notranjosti nič ne kriči po prihodnosti, je pa zaradi osvežitve kar nekaj sprememb. Med drugimi so bolj izdolbli vrata, tako da imate zdaj več prostora za levo roko. Armatura je iz mehkejših materialov, oster rob osrednjega dela bi ljubiteljem feng shuija najbrž povzročil vrtoglavico, izgleda pa drzno. Očitno Toyota želi prepričevati tudi z drznostjo. Vse skupaj je enostavno in prečiščeno, zaslon na dotik je pregleden, morda so se mi na tej kratki vožnji manj priročno postavljena zdela le stikala za spreminjanje motornih parametrov, a ta najbrž pogosto niti ne boste pritiskali. Pod zadnjo klopjo se nahaja 1,6-kilovatnourna nikelj-metal-hidridna baterija, zato je prtljažnega prostora manj za okoli petdeset litrov, predvsem je ravnina dna prtljažnika krajša, saj je za zadnjimi naslonjali dno dvignjeno. Je pa višina še vedno pohvalno nizka in roba dejansko ni.

Hibridni RAV4 je najmočnejša različica tega modela na evropskih tleh, poganjata pa ga dva oziroma trije motorji. 2,5-litrskemu bencinskemu štirivaljniku v dvokolesno gnani različici družbo dela en elektromotor, pri štirikolesno gnanem RAV4 pa še drugi motor po potrebi vklaplja pogon zadnje osi. Skupna sistemska moč je v obeh primerih enaka, in sicer 145 kW oz. 197 'konjev' ter 210 Nm navora. Ker je tole hibrid, pomeni, da boste spet obtičali z brezstopenjskim menjalnikom CVT, oziroma ECVT, ki ima sprogramiranih šest umetnih prestav. Takšna kombinacija pogosto pomeni dretje motorja vsakič, ko močneje pritisnemo na plin, pa vendar v tokratnem primeru ropot ni posebej moteč. Očitno je prostornina motorja dovolj velika in navora več že pri nižjih vrtljajih, da pogosto močno pritiskanje stopalke niti ni potrebno in se motor le redko neprijetno 'zadere'.

Tudi vsekolesno gnani RAV v običajnih pogojih poganja le sprednji par koles, zadnji se vključita le po potrebi, denimo na spolzkem, in tudi le pri hitrostih do 40 km/h. Inženirji so nam na tiskovni konferenci obenem zagotovili, da je v bateriji vedno dovolj moči, da zadnji elektromotor po potrebi lahko požene zadnji kolesi. Na voljo so trije različni načini vožnje, sport, eco in EV. Zadnji je na voljo le za kakšen kilometer, potem se baterija izprazni, med vožnjo pa je potrebno biti tudi precej nežen, sicer se hitro prebudi še bencinski stroj. Pri preizkušanju nam je uspelo pospešiti do kakšnih 50 km/h zgolj na elektriko, potem se je bencinski motor zagnal. Eco je dejansko način, ki ga boste največ uporabljali. Malce spremeni nastavitve klime in razpoložljivo moč, da je bolj varčen. Sam sem pogrešal, da bi bila baterija vseeno malo večja in bi se na elektriko lahko peljal malo dlje.

Način sport pa drži motor pri večjih obratih pa tudi stopalka za plin postane malce bolj odzivna. Zmanjša se tudi vpliv elektronike na krmiljenje, da imate malce več občutka na volanu. Tako pravijo tehnični podatki, v praksi pa sprememba ni očitna. Dejansko se RAV4 pelje povsem solidno in dovolj suvereno pospešuje, ko je treba. Z mesta do stotice v 8,4 sekunde, več kot 180 km/h pa ne bo šlo.  

Tehnikalije pravijo še, da naj bi povprečno na vsakih sto prevoženih kilometrov zahteval 4,9 litra bencina, na moji vožnji je bila poraba okoli sedem. V bistvu precej dobro, ker smo se večinoma vozili po odprtih cestah in avtocestah, kjer so baterije le redko imele priložnost zbasati nekaj odvečne energije vase. Še dve številki vas morata zanimati. Prva je 29.850 EUR, tolikšna je namreč vstopna cena, druga pa osem milijonov. To pa je število doslej prodanih Toyotinih hibridov, torej imajo s tehnologijo očitno ogromno izkušenj. Da vas ne bo skrbela zanesljivost …

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |