{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Porsche 911 (991.2)

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko se za prenovo odloči znamka, kot je Porsche, je pravi prostor za preizkus samo en - moško igrišče v obliki dirkališča. K sreči Nemci to še vedno dobro vedo in čeprav sem potiho upal, da bodo pripeljali še novi 911 R iz Ženeve, je tudi ostala družina 911 navdušila.
Porsche 911 (991.2)
Foto: Matej Mihinjač, Porsche
18. 5. 2016 ob 20:00
Komentarjev: 0
Mednarodna premiera porsche 911
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Novi 'elfer' je po besedah vodilnih pri Porscheju evolucija v dizajnu in revolucija v tehnologiji. Če vas res zanima: ima nove štiritočkovne žaromete, skrite pod značilno okroglimi stekli, spodaj v prednji maski so pa lamele, ki se po potrebi odpirajo zaradi boljše aerodinamike. V današnjem svetu, ko nekateri predstavljajo nove načine odpiranja vrat, so se pri Porscheju lotili tega z ‘radikalno’ prenovo kljuke za odpiranje - namesto 'šalčke', ki se dvigne gor, so namestili ročko, ki se potegne navzven. Naslednja novost se opazi šele med vožnjo, ker se je prej zadnji usmerjevalnik zraka dvignil pri večji hitrosti, zdaj pa se odpre, ko se mora motor dodatno hladiti, kar se lahko zgodi tudi med vožnjo v mestu, da bo izgledal hujše.

Pri motorjih pa se pokaže največja revolucija, saj so zdaj vsi prisilno polnjeni. Prav ste pomislili: turbo. In naj vas ne zvija v drobovju, Porsche ima dovolj izkušenj tudi s turbinami in čeprav je res izgubil malo zvočne kulise (podobno kot ob prehodu na vodno hlajenje), je zvok še vedno mamljiv. Carrera S ima namesto atmosferskega 3,8-litrskega motorja zdaj 'samo' 3,0-litrski šestvaljni bokser-motor z dvojnim turbinskim polnilnikom. Enak motor je tudi v navadnem, samo z manjšima turbinskima polnilnikoma. Imata pa vsak 15 kW, torej 20 ‘konjev’, in 60 Nm več pri občutno nižjih vrtljajih. Torej 370 ali 420 ‘konjev’ ter 500 Nm, z rdečim poljem pri 7500 vrtljajih. Pa še brutalni carrera turbo s 397 kW (540 ‘konji’) in turbo S s 427 kW (580 ‘konji’). Zdaj že običajni carrera pospeši do 100 km/h v samo 4,1 sekunde in zmore 290 km/h, carrera S pa 3,8 sekunde in 303 km/h! Kako ločim carrera S od navadnega? Po zadku! Močnejši ima tam štiri cevi, opcijsko pa se dobi še dva ovalna izpuha na sredini z bolj športnim zvokom.

Notranjost je seveda brezhibno in vrhunsko obdelana, z odličnimi materiali, je pa nekaj tehničnih novosti. Recimo 7-palčni zaslon na dotik, ki podpira Apple Carplay in Android Auto. Za doplačilo je zdaj na voljo tudi aktivno krmiljenje zadnjih koles, to je res huda zadeva, ker avto deluje manjše in se med slalomom zdi, da ga lahko vozi babica. In še tole za vse skeptike: prejšnja generacija 911 (991) je razjezila fene zaradi izgube pristnega občutka na volanu, ker so s hidravličnega prešli na elektromehansko krmiljenje. V resnici ni bilo tako hudo, ampak so pri Porscheju dodatno zavihali rokave in občutek še izboljšali. Prehod med programi Normal, Sport, Sport+ in Individual pa se zdaj namesto med sedežema hitreje izbira kar na volanu s koleščkom. V sredini slednjega je pa še en gumb ‘Sport response’, ki po občutku deluje kot 'nitro' pri Hitrih in drznih. Za 20 sekund postaneta motor in menjalnik izjemno odzivna, da voznik res izkoristi ves potencial, kar pomeni, da lažje prehiti 'staro kanto', ki se pred njim vozi 70 na uro. Kot da ima brez tega kakšne težave ... ampak je kar težko opisati občutek, kako te izstreli turbo S, ko imaš vsega dovolj in pohodiš plin do konca. Tudi merilniki potrdijo občutke, do 100 km/h pospeši v le 2,9 sekunde in ne neha do 330.

Porsche carrera sicer nikdar ni bil počasen avto, zdaj pa je razliko do močnejših modelov še malo zmanjšal. Navdušenci se sprašujejo predvsem, če je s turbom izgubil značaj? Odgovor je - v glavnem ne, še vedno se vrti visoko, na podoben način kot atmosferski motorji, ima odličen zvok, moč je bolj uporabna, avto vedno vleče in je noro odziven kljub turbini. Tudi z zvokom nima težav, čeprav je bil prej res malo bolj pristen. Ima pa manjšo porabo goriva, uradno 12 odstotkov manj. S PDK-menjalnikom porabi 'navadni' carera le 7,4 l/100 km. Kot da bo komu res, ampak ja, sliši se impresivno in lahko vam zaupam, da na potovalnem računalniku ne bo nikoli pisalo več kot 29,9 litra na 100 km. Na turški stezi že ni, ampak, a ni poraba pri športnih avtomobilih navadno tako pomembna kot dežnik sredi Sahare?

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 8. 2018
Avgust 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
2728  domača premiera - audi A6
2930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 323
volkswagen polo 273
renault clio 209
renault captur 189
nissan qashqai 188

Podatki veljajo za julij 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 47.923 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Rockerka
Obvestila
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 tedni  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 tedni  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 1 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 2 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 3 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 5 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 5 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 5 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 5 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 5 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 6 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 8 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 9 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 10 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 10 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 10 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 10 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 1 leti  |