Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mazda MX-5 global cup car

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Kako vozniško perfekcijo mazde MX-5 še izboljšaš? Enostavno, narediš dirkalno različico. In kako zagotoviš, da je izplen tudi pri takšni največji? Zopet enostavno, človeka posedeš za njen volan in greš na dirkališče.
Mazda MX-5 global cup car
Foto: Anže Jereb
12. 4. 2016 ob 10:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera - mazda MX-5 global cup car
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ali pa ga kot sovoznika na hiter krog zapelje Johnny Herbert. Naziv 'slovenski avto leta' je kar pomemben, naziv 'evropski avto leta' še bolj. In če trend nadaljujem, je najbolj pomemben naziv 'svetovni avto leta'. In takšnega letos ni prejel avtomobil z naprednim hibridnim pogonom, avtomobil, ki zna sam voziti, ali pa avtomobil, ki ponuja najnaprednejše varnostne sisteme. Ne, dobil ga je avtomobil, ki v svojem bistvu ponuja tisto, kar avtomobili počasi, a vztrajno izgubljajo. Vozniško enostavnost in neverjetno prijetno izkušnjo, ki še tako vozniško zategnjenemu človeku na usta prinese nasmešek. Dobil ga je Mazdin MX-5, avtomobil, ki je že pred desetletji spremenil pogled na majhne roadsterje.

Ampak novo generacijo mazde MX-5 smo že vozili na tej mednarodni premieri, in tudi na domačih tleh smo se z njo že zapeljali. Tokrat smo v Barcelono odhiteli na vožnjo s povsem dirkalno različico, ki jo je Mazda pripravila v sklopu svojega projekta 'Friends of MX-5'. Sestavljajo jo na drugi strani luže, kjer so male miate sila priljubljene, kar 65 odstotkov vseh lastnikov mazde MX-5 pa se z njo redno ali občasno vozi po dirkališčih. In takšne nagovarjajo z dirkalno specialko.

Projekt so poimenovali 'Friends of MX-5', v njegovem sklopu pa bodo vsem 'prijateljem' ponudili možnost, da skupaj z Mazdo doživijo nekaj, česar tudi denar ne more kupiti. Denimo vožnjo na sovozniškem sedežu, kjer za volanom sedi kateri od vrhunskih dirkačev, pa možnost udeležitve posebnih dogodkov, na katere sicer ni mogoče priti. In še veliko je tega. Seveda pa tudi dejansko vožnjo s takšno dirkalno različico.

Obenem ima Mazda tudi svoje prvenstvo v dirkanju na simulatorjih, imenuje se 'i-racing' in zmagovalec tega prvenstva bo imel možnost udeležbe na pravi dirki na dirkališču Laguna Seca, vozil pa bo prav dirkalno mazdo MX-5 global cup car. Mladi sogovornik je na dogodku poudaril, da med uspešnostjo dirkanja na simulatorju in med pravim dirkanjem poteka povezava in da je nekdo, ki je odličen za zaslonom, lahko zelo hiter tudi na pravem dirkališču. Zato smo imeli možnost preizkušanja naših vozniških vrlin najprej na simulatorju, kjer pa je bil moj čas okoli deset sekund počasnejši od časa mladega prvaka. Očitno je, da se mi pomanjkanje občutka v zadnjici na simulatorju precej pozna …

No, gremo do glavne zvezde dogodka. Mazda MX-5 global cup car je pravi dirkalnik, ki deluje zelo možato, če vam slučajno cestna različica ne. Motor, menjalnik in diferencial imajo na sebi plombo, ki onemogoča, da bi kdo naknadno spreminjal parametre, varnostne kletke so pri vseh avtomobilih nameščene na povsem identičen način, enake so pnevmatike in razliko v teži voznika kompenzirajo z dodatnimi utežmi. Vsi avtomobili imajo tudi enake podaljške in ostale elemente, ki pomagajo k pritisku k tlom, enake dirkalne sedeže, podvozje pa je mogoče nastavljati po svojih željah.
 

Motorja v osnovi niso spreminjali, malenkost so le popravili parametre računalnika in spremenili izpuh, zato pričakujejo, da je dvolitrskemu bencinskemu stroju moč zrasla na okoli 180 'konjev'. Če menite, da je premalo, vas takoj lahko potolažim, da je povsem dovolj. Vozniško je takšna mazda MX-5 vrhunski stroj, ki se dere in vrti, podvozje je čvrsto in nagibanja karoserije ni. Med voznikovim ukazom na volanu in reakcijo avtomobila ni zamika, občutek je fenomenalen, vozniška lahkotnost takšnega dirkalnika pa meji na perfekcijo. Seveda obstajajo hitrejši avtomobili, bolj zabavnih pa je zelo malo. Občutek je podoben kot v kakšnem porscheju GT3 RS, le za bistveno manj denarja.

Zato se mi je zopet kolcnilo, da v Sloveniji nimamo niti enega dirkališča, kjer bi takšen bolid prišel prav. Prvenstvo bi bilo sigurno zanimivo, predvsem pa je avtomobil dovolj nenaporen, da bi varno lahko premamil tudi tiste, ki še nimajo ogromno vozniških izkušenj. Ob upoštevanju, da je cena le okoli 50.000 evrov, kar je za dirkalnik povsem sprejemljivo, bi bil interes najbrž lahko velik. Sam sem v tistih dveh krogih vsekakor zelo užival.

Češnja na vrhu torte je bila vožnja na sovozniškem sedežu z Johnnyjem Herbertom za volanom. Tisti, ki priimka ne poznate, hitro pobrskajte po spletu, pa bo takoj jasno. Johnny, ki je včasih vozil formulo 1 in pozneje z mazdo 787B zmagal na 24-urni dirki v Le Mansu, še vedno obvlada. Tempo je bil hiter, a dirkalna miata ni imela pripomb. In hitrega kroga je bilo spet prehitro konec …

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: clark
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 tedni  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  |