Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

115 let

Renault sport

Avtor prispevka: Anže Jereb
Na cestah sem ter tja sigurno vidite kakšen clio ali megane z oznako RS, torej Renault Sport. In če ste včasih gledali reli, potem veste, da so bili tudi tam nekoč zelo aktivni. Vas bom pa najbrž presenetil, če vam povem, da je njihova zgodovina športnega udejstvovanja še bistveno bolj bogata in dolga kar 115 let.
115 let
Foto: Renault
25. 5. 2016 ob 11:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera renault sport 115 let
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Prvo dirko so namreč odpeljali že leta 1902 in potem v 20-ih in 30-ih letih prejšnjega stoletja postavljali številne hitrostne rekorde, le malo zatem pa začeli s serijo Nerva. Leta 1934 so na primer z dirkalnikom, ki je pod pokrovom skrival osemvaljnik, v 48 urah prevozili več kot 8.000 kilometrov. Noro. Tudi v 50-ih so bili aktivni, ampak, če se preselim malo naprej, leta 1976 so ustanovili znamko Renault Sport, dve leti zatem pa z modelom A442B že zmagali v Le Mansu.
 

Če bi vam hotel našteti vse njihove zmage, bi prispevek lahko spremenil v roman, hočem reči, zgodovina je izjemno bogata. Do novejše namreč še niti prišel nisem, recimo do zmag v reliju z Jeanom Ragnottijem, pa Senna je z njihovim pogonskim strojem zmagal že leta 1985, v formuli 1 pa so razturali tudi v devetdesetih. In očitno bodo spet! Ampak, tole ni šolska ura Renaultove zgodovine, tokrat smo se na dirkališče Autodrome de Linas-Montlhéry podali zaradi redke priložnosti, da nekatere od teh legendarnih dirkalnikov tudi zapeljemo. Ker se cestnega renaulta 5 turbo še dobro spominjam, je jasno, da so se mi ob pogledu na tri dirkalne petice usta raztegnila do ušes.

Na oval sem se najprej zapodil z rdečim renault 5 alpine turbo coupe. 110 'konjev' se mi že dolgo ni zdelo tako živahnih, najbrž, ker v običajnih avtomobilih tudi ne galopirajo tako suvereno. Sedeža spredaj dirkalna, pasova pettočkovna, kletka za varnost, zvočna izolacija pa na seznamu materialov, pri katerih je vprašaj. Noro. Z nenatančnim menjalnikom sva se takoj spoprijateljila in kljub temu, da je bilo potrebne nekaj previdnosti ter počasnejšega prestavljanja, zgrešila nisva niti enkrat. Občutek v vožnji je bil nepozaben, vse je ropotalo, volan je brez serva težak in bi bil krasen nadomestek fitnesa, stopalka zavore super mehka, a vseeno z dokaj dobrim občutkom in tudi avtomobil lepo čepi ob močnem pritisku nanjo. Pa smo poleteli, skoraj dobesedno, vsaj slišati je bilo tako. Okoli 140 km/h sva dosegla, na obeh šikanah pospeševala s hitrostjo polža, saj se do okoli 4.000 vrtljajev ne zgodi prav veliko. Šele potem se namreč turbopuhalo zbudi in zadeva poleti. Bi upal biti hiter na domačih zavitih cestah? Huh, najbrž ne, na ovalu pa sem neizmerno užival.

Potem sem izbral še brutalnejšo zadevo, z motorjem v sredini in z 220 'konjički'. Pogreznil sem se v školjkasti sedež, obdajala me je varnostna kletka, varnostni pas pa klasične sorte, kot v vašem avtomobilu. O pomanjkanju moči ne morem govoriti, čeprav je tudi ta petica v povsem spodnjih vrtljajih dokaj neživahna. Potem se prebudi turbina in renault 5 maxi turbo hrbet v sedež potisne brutalno silovito. Obenem pa celoten avtomobil navdušuje s prebujanjem čutil, ki v sodobnih avtomobilih ne uspejo prejemati tolikšne količine informacij. Z glasnostjo, izjemno trdim podvozjem, povsem neposrednim volanom in nasploh ponujanjem adrenalina v potokih. Bi ga imel za vsak dan? O, ja, takoj. Le na sklopko bi se moral navaditi, ker prime v vsega pol centimetra. Dirkaška, pač.

Še ena petica je potem prišla na vrsto, alpine groupe 2, tudi zelo zanimiv stroj, a vam raje povem, kako sem se počutil v modelu 4CV iz petdesetih let. Za začetek mi ni bilo jasno, kako ima lahko tako trdo vzmeten avtomobil tako udobne sedeže. Pravzaprav vrtno garnituro, sedel sem na ceveh v obliki sedeža, zadnjica pa je počivala na napetih elastikah. Da bi s tem moral prevoziti 24-urno dirko, si ne predstavljam, predvsem zaradi glasnosti. Ušesni čepki so obvezna oprema, predvsem, ker avtomobil ni hiter in ga je res ves čas potrebno priganjati. Aja, še to, stopalke so nameščene skoraj na sredini, zato voznik ves čas sedi nekoliko postrani, hecno.

Tudi model 8 gordini me je navdušil. Z volanom, ki je vsaj dvakrat večji od tistih danes, s stopalkami skoraj na sredini in s hodom menjalnika, kakršnega še niste videli. Če prestaviš iz druge v tretjo prestavo, se ročica premakne vsaj trideset centimetrov bolj desno. In še toliko naprej. Sedež je komajda nastavljiv, volan prav nič, stopalka za plin pa podobna zamašku običajne buteljke. Dvakrat mi je noga zdrsnila z nje, užitek v vožnji pa nepopisen.

Odličnega razpoloženja skratka ni moglo pokvariti niti slabo vreme, vse skupaj pa je začinil še legendarni Jean Ragnotti, ki je na stezi mimo nas in betonske ograje izvajal piruete. Kot jih je izvajal v svojih najboljših letih in 70-letni dedek to zmore še danes. Bravo, Jean.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 2 dnevi  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 1 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 4 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 4 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |