Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

BMW M2

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Najmočnejša črka v avtomobilskem svetu je dobila novega predstavnika. Najmanjšega in trenutno najšibkejšega, a neverjetno sposobnega atleta, ki nas je na Hungaroringu takoj zasvojil. Imenuje se BMW M2.
BMW M2
Foto: Anže Jereb
16. 6. 2016 ob 11:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera BMW M2
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pred nekaj leti sem v Kaliforniji pri enem od sosedov videl lepo negovan BMW 2002 ti. Odličen stroj, ki me je takoj privabil, zato sva z lastnikom ob njem potem vsaj eno uro debatirala. In ravno 2002 ti je nekakšen predhodnik tokratnega športnika. Pozneje je bil še eden, in sicer 1M coupe in če sem čisto pošten, je bil do tega trenutka to zadnji M, ki me je povsem fasciniral. Sedaj je za enake občutke poskrbel ravno M2.

Vem, BMW-jevi privrženci že v tem trenutku najbrž zavijate z očmi, a novi M4 me kljub temu, da je po svoje vrhunski, ne prepriča v tolikšni meri. Zdi se mi premočan, če je to pri avtomobilih sploh mogoče, prehiter in obenem naporen. Voznik je na običajnih cestah ves čas malce nervozen, ker samo čaka, kdaj bo zadek pobegnil in se bo kaj zgodilo. Ob vključenih elektronskih pomagalih se to sicer ne zgodi, a preko 400 'konjičkov' na zadnjih kolesih v tem primeru skoraj nikjer ne uspe priti do izraza, jih elektronika ves čas umirja. Če to izključiš, hja, potem je potrebno biti res buden, saj je M4 prava zver. Da o glomaznem X6 M sploh ne izgubljam besed.

M2 je šibkejši in manjši. Zaradi tega je bolj okreten in tudi lažji se zdi, čeprav ima le okoli 25 kilogramov manj; njegova streha je namreč klasična in ne iz ogljikovih vlaken kot pri M4. A je tudi nekoliko šibkejši, zato naval moči pride do koles ravno toliko manj silovito, da je bistveno bolj obvladljiv. In to mi je všeč. Pravi naslednik tistega 1M coupe je, s katerim sem pred kakšnima dvema letoma tako neverjetno užival. In očitno je obvladljivost M2 lažja celo profesionalnim dirkačem, ki so z njim na slovitem Nordschleife celo dosegli boljši čas od tistega v M4. Vse očitno ni le v moči. Dejansko je M2 v podkožju M4. Od njega si je sposodil pogonsko gred in obe osi, tudi motor je enake zasnove. Da so vse skupaj sploh spravili v podkožje karoserije, je slednja kar osem centimetrov širša od tiste v običajni dvojki. In zato M2 izgleda kot buldog, ki le čaka, da ga spustite z verige. In ko ga, uf, takrat pokaže svojo zverinsko plat. Mi smo ga na madžarskem dirkališču Hungaroring, kjer nas je takoj zasvojil.

Je pa res, da sem kljub napadalnemu zunanjemu izgledu, hud je kot pač vsak M, znotraj pogrešal nastavitve, ki so tipične za vsa vozila z značko M. Recimo možnost nastavljanja delovanja diferencialov in ostalega, manjkata tudi tisti dve stikali na volanu, s katerima predpripravimo dva režima vožnje. M1 za bolj dinamično vožnjo po podeželju, M2 pa za takrat, ko se vam odtrga. So le programi, kakršne najdem v 218d.

No, dovolj malenkosti. Ker vem, da vas najprej zanimajo tehnikalije, evo, takole gredo: trilitrski turbo-šestvaljnik ponuja 272 kilovatov, to je 370 'konjev'. In poglejte krivuljo navora, med 1400 in 5560 vrtljaji je črta povsem ravna, navora pa 465 Nm. Celo 500 Nm v funkciji 'overboost'. Kako lahko BMW naredi turbostroj, ki nima niti miniaturne turboluknje in se po vrhu še neverjetno rad vrti, mi še vedno ni jasno? Najprej smo se z njim zapeljali po avtocesti, kjer je vožnja z njim povsem nedramatična. Podvozje je kajpak čvrsto, a nikakor ni pretrdo, da bi bil avtomobil naporen. Povsem enostaven je in tudi daljše poti so lahkotne, sedeža sta dovolj udobna, volan ni pretežak, pač, vse skupaj je umirjeno.

Na stezi je pokazal svoj drugi karakter. Tisti, divji. Pospeševanja so brutalna, 4,5 sekunde po startu merilnik že kaže stotico, zadek dolgo časa ostaja nevtralen, zdrs pa se hitro zazna in ga je tudi povsem lahkotno umiriti. Če tega ne želite, je bojda M2 zelo zabaven in lahkoten tudi ob driftanju. Mi smo se vozili za DTM-voznikom Tomom Blomqvistom, zato so morale biti linije lepe. Lahko povem, da je ob vstopu v hiter zavoj začutiti nekaj podkrmiljenja, torej uhajanja nosu naravnost iz zavoja, a ta trend prekine že rahel dotik zavore, potem nos konkretno zagrize v zavoj in ne popusti. In takrat si lahko zelo hiter.

Servo-mehanizem je sicer električni, a naj vas to ne moti, če bi bili že od nekdaj tako dobri, se nihče sploh ne bi spraševal o njihovi smiselnosti. Občutek je skoraj perfekten. Menjalnika sta dva, serijsko je M2 povezan z ročnim, ki ima zanimivo funkcijo, da pri prestavljanju navzdol sam dodaja vmesni plin. Bi bilo za preizkusit, čeprav imam občutek, da bi me motilo, ker z vsem skupaj rad upravljam sam. In sam bi vzel ravno omenjeni menjalnik, večina pa bo odlični 7-stopenjski robotizirani z dvojno sklopko. Hiter je in briljantno izbira prestave, pri pospeševanju ob polnem plinu pa konkretno potisne voznikovo telo ob sedež, da je vse skupaj še bolj dirkaško nastrojeno. Noro.

Torej: M2 je zame trenutno daleč najboljši M. Je vseeno dovolj brutalen, da je vsak trenutek v njem doživetje, dovolj hiter, da boste zlahka prestrašili sovoznika, dovolj glasen, da bodo ušesni mešički godli od užitka, in dovolj nenaporen, da vas ne bo strah ves čas. Le vsaj 64 tisočakov pripravite, s to ceno se namreč odpira svet najmočnejše črke na svetu.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 4. 2018
April 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
020304  domača premiera - ford transit custom in tourneo custom
05  domača premiera - BMW X2
060708
09  domača premiera - citroën C4 cactus
10111213  domača premiera - porsche driving experience
1415
161718  domača premiera - ford ecosport
19202122
232425  domača premiera - ford trucks
26272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 334
volkswagen polo 319
volkswagen golf 316
škoda octavia 264
renault megane 234

Podatki veljajo za marec 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 20.359 novih avtov!

Anketa
Ste zadovoljni z razpletom velikega primerjalnega testa PRIMA?
905polo je najboljši! 904spet kuhinja 903zakaj ni zmagal moj 902noben si ne zasluži zmage


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rkuplenk
Obvestila
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 1 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 1 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 1 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 1 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 1 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 5 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 6 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 7 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 7 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 8 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 8 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 8 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 9 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 9 meseci  |