{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota hilux

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Kdor misli, da je Slovenija pregosto naseljena, naj gre v Namibijo. 40-krat večja in le malo več prebivalcev od nas ima dežela na daljnem jugu Afrike. Carinica se je prav režala, ko smo ji rekli, da smo tja prišli peljat en avto. A iz Slovenije samo zato, je rekla?
Toyota hilux
Foto: Matej Mihinjač
17. 6. 2016 ob 6:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera toyota hilux
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ja, 24 ur je trajalo potovanje, kljub dolgim poletom pa je bila ura na koncu le ena več kot pri nas, torej smo nočni let izkoristili za spanje. Razlog za nečloveško trpljenje ob razvajanju letalskega osebja pa je bil seveda samo en - vožnja z novo toyoto hilux. Marsikdo se je popraskal po glavi, zakaj predstavitev ravno tam, pa je odgovor kar logičen. V sosednji Južnoafriški republiki ta poltovornjak izdelujejo tudi za naš trg, kar jim je olajšalo transport, njihova zahodna soseda Namibija je varna, torej ni treba še posebej skrbeti za varnost, obenem pa je pokrajina tista, ki pritegne še tako nezainteresiranega voznika. Neskončne savane, skalovje, prekrasne puščave ... tistemu, ki prvič vidi deželo, res ni dolgčas.

Ampak hilux je bil tokrat v glavni vlogi in žal smo ga imeli na voljo samo 2 dni za slabih 600 kilometrov dolgo pot. Samo za predjed v fenomenalno kosilo, bi lahko rekel, tako da je moj povratek obvezen, ker malokatera dežela ponuja toliko možnosti za dobre zgodbe kot ravno Namibija. Mokre sanje vsakega voznika terenskega vozila so tamkajšnje ceste in prav zanimivo je videti, da je večina avtomobilov tam kar Toyotinih hiluxov.

Na Črni celini je to že sicer eno najbolj priljubljenih vozil, ker prepriča z zanesljivostjo in predvsem trdoživostjo, od leta 1968 pa so jih prodali že več kot 18 milijonov.

Legendarni pick-up pozna praktično ves svet. Na Črni celini je to že sicer eno najbolj priljubljenih vozil, ker prepriča z zanesljivostjo in predvsem trdoživostjo. Terenski vodič, ki ga kličejo Šakal, je rekel, da že vsa leta uporablja samo hilux, ker je enostavno najbolj odporen na tisti teren. Ko izveš, da je v Namibiji 80 odstotkov vseh cest makadamskih, ti je hitro jasno, da pač rabiš nekaj trdoživega. In da ni za tiste, ki sovražite zaprašene avte. Več kot 18 milijonov hiluxov so že prodali po vsem svetu od leta 1968, nova pa je 8. generacija. Že samo ta podatek priča o priljubljenosti.

Po vsem makadamu, ki sem ga imel že med zobmi, se je po nekje 250 kilometrih končno pojavila prava in zelo razgibana terenska preizkušnja. Namibgrens rečejo področju, ki meji na puščavo, nadmorska višina okoli 1.700 metrov, teren pa čisto nič prizanesljiv do hiluxa. Tam sta prišli do izraza dve novosti – šasija je po novem še za 20 odstotkov bolj vzvojno trdna, ker so povečali debelino stranskega okvirja in vpetje povezovalnih členov. Potem pa še izboljšano podvozje, pri čemer imata zadnji kolesi 20 odstotkov večji hod, zato se zelo suvereno pelje po surovih skalah, malo pa so povečali še listnate vzmeti in jih namestili bolj učinkovito, da nima težav na terenu in običajni cesti. Ja, uporabniki pick-upov so postali vse bolj podobni lastnikom SUV-jev in zahtevajo, da se takšni poltovornjaki peljejo čimbolj udobno. Hilux s tem nima težav, res se čuti napredek in ravno podvozje nas je na luknjastih cestah navdušilo.

Podobne občutke glede napredka bo imel voznik tudi v kabini. Stari hilux je bil na trgu že 12 let, zato ga je že zdavnaj povozil čas, če gledamo, kaj vse mora imeti danes vozilo v kabini. Novi so merilniki, klimatska naprava nima samo lepših gumbov, ampak je tudi bistveno bolj učinkovita, prestavna ročica je krajša in bolj natančna, izgled armaturne plošče moderen, na vrhu pa sveti še 7-palčni zaslon, ki je občutljiv na dotik in izgleda kot kakšna tablica. Spredaj sta pred sovoznikom dva predala, veliko je prostorov za pijačo, ki jo boste seveda rabili v puščavi, in zdaj se še boljše sedi.

Hja, na sipinah mora biti udobno in prijetno v kabini, medtem ko zunaj žge sonce. Ko smo jih v daljavi končno zagledali pred sabo, je bilo zunaj že 38 stopinj pa se je v Namibiji bližala zima! Pomeni, da na poti ne boste srečali kaj dosti živega. V tistem delu, ko se med vožnjo na zahod bližaš obali, še živali vidiš zelo redko, kaj šele ljudi. Ampak mi smo se tja prišli peljat, ne na safari, in kot vidite na posnetkih, se tudi nad vremenom nismo mogli pritoževati. Sonce ves čas sije, baje bi lahko z elektriko napajali vso Evropo, če bi prekrili 3 odstotke površine države s sončnimi celicami. Vsaj tako je pisalo na letališču v Windhoeku. Peščene sipine so mokre sanje vsakega voznika in tam se hitro vidi, kdo ima občutek in kdo zna dobro predvidevati, kaj se bo zgodilo naprej. Če nisi pozoren, se hitro zakoplješ ali zaletiš v vozilo pred sabo, je pa vožnja po drsečem pesku super zabava. Lep dokaz, kaj zmore čisto serijski hilux brez resnih predelav, kot je dirkalnik za Dakar, s katerim so nas lepo presenetili med postankom.

Še motor! Zdaj je delovni konj čisto novi dizelski štirivaljnik, ki ima 2,4 litra delovne prostornine in 110 kW, torej 150 'konjev'. 400 Nm navora je celo 40 več kot pri prejšnjem trilitrskem in zaenkrat se zdi za večino preizkušenj dovolj zmogljiv. Le na kakšnem daljšem klancu na odprti cesti se pozna manjša prostornina in japonski inženir se je samo nasmehnil, ko sem ga vprašal, če pride še kaj močnejšega v ponudbo. Zaenkrat je znano, da bo to motor z 2,8 litra, morda pa kdaj v prihodnosti še kaj več. Je pa že pri osnovnem gumb 'power', da je motor bolj odziven, koga briga 'eco'. Izboljšan je tudi menjalnik, samodejni s šestimi prestavami je čisto nov, priklopljivemu štirikolesnemu pogonu pa so dodali še mehansko zaporo zadnjega diferenciala, ko teren postane skoraj neprebavljiv.

Na koncu smo si od daleč v senci in z mrzlo pijačo v roki ogledali še obvezno polnjenje pnevmatik, ki so jih naši vodniki za vožnjo po sipinah spustili na 0,8 bara. Sva se z novinarskim kolegom pošalila, da bi bilo fino, če bi namesto z avionom morala domov s hiluxom, ker se je takrat zdelo, da bi bilo čisto enostavno. Ja, to je pomembna lastnost takšnih vozil – v bistvu gre za delovni stroj, ki ga je res enostavno uporabljati in ki ne obstane na vsakem robniku. Vsak čas bo tudi pri nas, če vas zamika najbolj prodajani pick-up v Evropi.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 9. 2018
September 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - toyota aygo
070809
1011  domača premiera - citroën berlingo
1213  domača premiera - volvo V60
141516
17  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
18  domača premiera - hyundai i20
19  domača premiera - honda CR-V
20  domača premiera - ford focus
212223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 60 minut
2425  domača premiera - peugeot rifter
2627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 426
renault clio 257
renault megane 170
volkswagen polo 164
volkswagen golf 153

Podatki veljajo za avgust 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 53.559 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: boris40
Obvestila
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 tedni  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 tedni  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 tedni  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 1 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 2 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 3 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 3 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 4 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 6 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 6 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 6 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 6 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 6 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 6 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 8 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 10 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 10 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 11 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 11 meseci  |