Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota i-road

Mednarodna premirera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Znance kar pogosto zanima, nad katerim avtomobilom sem bil do sedaj najbolj navdušen. Kateri je bil najdražji, najhitrejši, najboljši? Pri svojem odgovoru večinoma zavijem proti dragim športnikom, a včasih povsem neupravičeno. Tudi mali i-road je tako poseben, da mi bo še dolgo ostal v spominu.
Toyota i-road
Foto: Miha Kokalj
15. 9. 2016 ob 23:00
Komentarjev: 0
toyota i-road
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Toyota i-road ni najdražji avtomobil, ki sem ga kdajkoli peljal. Je pa najbolj poseben.

Toyota i-road ni najdražji avtomobil, ki sem ga kdajkoli peljal. Ni najhitrejši, najbolj udoben ali pa najbolj varen. Je pa skoraj najbolj poseben in vozniško zanimiv avtomobil v moji karieri. Če mu sploh lahko rečem avtomobil, kajti kolesa so le tri, nagiba se kot motor, zmore pa le 45 km/h. Pa vam kljub temu zagotavljam, da je vsak meter vožnje z njim prava dogodivščina, nasmeh na ustih pa zagotovljen.

V bistvu je i-road posebnež že zato, ker ga ne morete kupiti. Je plod projekta mestne mobilnosti, dogaja pa se le v dveh mestih na svetu. Večje število vozilc je v Tokiu, nekaj pa v mestu Grenoble v Švici, a vse skupaj govorimo le o nekaj deset primerkih. Zato je tudi cena prava neznanka, a znesek na posamezen i-road zaradi maloserijske proizvodnje gotovo orosi oko. Namen projekta je ugotoviti, če najem majhnega in okretnega vozilca v mestih pride do izraza, i-road v mestu Grenoble namreč s posebno kartico, ki jo dobite po registraciji, enostavno odklenete, se z njim zapeljete do želenega cilja in ga tam na enem od posebnih postajališč enostavno pustite. Lokacij za prevzem in vračilo je po mestu kar 27, te ponujajo 120 polnilnih mest, zato je i-road vedno pri nogi.

Vožnja v začetku zahteva nekaj privajanja, ker zavija zadnje kolo. Torej je potrebno zaviti, še preden do ovinka sploh pripelješ, bočno parkiranje je otročje lahko, tudi zato, ker je i-road širok le 87 centimetrov,  izhod s parkirnega mesta pa niti ne, vsaj dokler se ne navadiš. Drugače kot vzvratno namreč ne gre, ravno zato, ker zavija zadek. Sam obračalni krog pa meri le 3 metre! Obenem znotraj pozabite tudi na udobje, vzmetenje je namreč trdo, notranjost špartanska in trda plastika na neravninah rada sporoča, da vas obdaja. Kljub mizerni dolžini 2.345 mm se vanj lahko stlačita dva potnika, ki sedita eden za drugim, pri čemer ima voznik v bistvu kar veliko prostora.

Elektromotorja, ki sta v vsakem od koles, skupaj ponudita malo manj kot štiri kilovate moči (2x1,9kW), kar je ob majhni masi dovolj, da je mali i-road z mesta odločen. Zadostujeta za 50 kilometrov dolgo pot, če se boste vozili do 30 km/h, v praksi pa se pri brutalnih 45 km/h izpraznita hitreje. Za mestne opravke sta skratka dovolj, sem pa pogrešal, da bi i-road zmogel malce večjo hitrost, vsaj kakšnih 80 km/h, potem bi zlahka držal korak z ostalimi v prometu. Tisti v Tokiu gredo hitreje.

Najbolj me je seveda navdušilo nagibanje. Sistem skrbi, da kot nagiba nikoli ni prevelik in se ne moreš prevrniti, kar je super za nagibanja nevajene. Če si prehiter v zavoju, ESP zadevo enostavno umiri in potem se iz užitka voziš na polno skozi krožišča, nagnjen ter z nasmehom na ustih. Ravno nagibanje poskrbi za največ vozniške zabave.

V Ljubljani tega skoraj zagotovo nikoli ne bomo videli in možnosti za vožnjo z i-road skoraj nimate. Zaradi svoje posebnosti in užitka, ki ga zagotavlja nagibanje, bo vedno ostal med najbolj zanimivimi. Vsaj zame, zato naj vas ne preseneča, da bo v mojem odgovoru na vprašanje o najbolj atraktivnih vozilih moje kariere med druščino posebnežev tudi i-road.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 7. 2018
Julij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 394
volkswagen polo 353
volkswagen golf 328
fiat 500 325
renault captur 310

Podatki veljajo za junij 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 41.677 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: uros.ufo
Obvestila
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 11 urami  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 1 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 1 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 2 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 4 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 4 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 4 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 4 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 4 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 6 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 7 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 8 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 9 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 9 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 9 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 9 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 11 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 11 meseci  |