{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Subaru levorg EyeSight

Regionalna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
V Italiji smo na predstavitvi Subaruja izvedeli, da smo Slovenci šesti na svetu po številu operativnih avtomobilov na prebivalca. Zdaj veste, da smo res nori na avte in da je varnost zato še toliko bolj pomembna.
Subaru levorg EyeSight
Foto: Matej Mihinjač
11. 10. 2016 ob 14:20
Komentarjev: 0
regionalna premiera subaru levorg EyeSight
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Subaru ponuja zanimivo rešitev, sistem EyeSight, ki je po novem nameščen tudi na levorgu. Po outbacku je že drugi model s tem sistemom, ki je pri vseh paketih opreme serijski, ker želi Subaru postati ena najbolj varnih znamk na svetu. Da jih ne boste poznali samo po štirikolesnem pogonu, ker so prodali že kar 15 milijonov vozil s takšnim prenosom moči.

Na testiranje so nas peljali kar na zapuščeno prizorišče razstave Expo, kjer smo naprej preizkusili 'collision throttle management'. Sliši se totalno komplicirano, ampak sistem enostavno ne pusti speljati, ker kljub temu, da vi pritiskate stopalko, 3 sekunde ne doda plina. Fino, da se komu ne zaletite v rit na križišču.

Druga pomembna stvar je zaviranje. Najprej smo se peljali s 30 km/h, nogo v določenem trenutku samo spustili s plina in čakali, da je subaru začel opozarjati in na koncu sam zavrl. Drugi poskus pri 50 km/h in v zadnjem trenutku se je kar silovito ustavil. Zadeva na poligonu preizkušeno deluje, v praksi je pa vseeno bolje, da se najprej zanesete nase in tovrstna pomoč deluje samo kot izhod v sili.

Gre za že tretjo generacijo EyeSighta, odkar so ga leta 2008 vgradili v avto, sicer pa začeli testirati že leta 1999 s prvim parom kamer. Med leti 2003 in 2005 so preizkušali celo sistem s parom kamer in radarjem, ki pa se očitno ni tako dobro obnesel, hkrati je bil tudi predrag. 2008 so uporabili par kamer (lidar jih s svojimi zelo omejenimi lastnostmi in le 10-metrskim dosegom ni prepričal), danes pa sta kameri tudi barvno občutljivi in podatke pošiljata procesorju, ki izriše 3D-model in določi, če je potrebno opozorilo voznika ali celo zaviranje. Voznika opozarjajo še led-svetila na armaturni plošči, pri levorgu pa je po novem na voljo še 'lane assist', ki pomaga vrteti volanski obroč, ko voznik zapelje preblizu črte. Sistem vidi 110 metrov daleč in najmanj 4 metre blizu ovire do višine enega metra, kar je podobno kot voznik za volanom. Spredaj zajema 35 stopinj širok kot, zato je uporaben tudi za aktivni tempomat, samodejno zaviranje pa s pojemkom največ 1g lahko prepreči trk vse do 50 km/h; pri večji hitrosti ga pač omili.

Subaru je ocenil, da stane njihov sistem 1.300 evrov v primerjavi z lidarjem, ki je okrog 350 EUR, in radarjem, ki stane približno 1.000 evrov. Obenem radar potrebuje servis ob morebitnem trku, EyeSight pa s svojo namestitvijo tik pod stropom ne. Ima pa omejitve v ekstremnem vremenu, kot sta gosta megla ali močno sneženje, ter na specialnih cestnih razmerah, če je pred vozilom bela stena ali zelo nizka prikolica.

Sistem EyeSight bo v vseh levorgih in kasneje še ostalih subarujih serijski, zato upamo, da se kmalu tudi pri nas razširi prodajna mreža, saj ima znamka Subaru odličen ugled, na naših cestah pa vozi 3.000 vozil te japonske znamke. Lastnik znamke Fuji Heavy Industries se bo sicer aprila prihodnje leto preimenoval v Subaru Corporation Ltd., ker glavnino dejavnosti (93,8%) vseeno predstavljajo avtomobili. Je pa zanimivo, da 5% predstavlja letalska in vesoljska tehnologija. Subaru letos obeležuje še eno zanimivo obletnico - 50 let bokserskega motorja - do danes so jih proizvedli že 16 milijonov. Se pa številka naglo povečuje, saj prodaja iz leta v leto raste v globalnem smislu, saj bodo že letos proizvedli blizu milijon vozil, naslednje leto pa predvidoma 1,049 milijona, torej bodo zelo kmalu dosegli limit svoje tovarne, ki je sposobna izdelati 1,28 milijona vozil letno. Načrt za prihodnost je kar obsežen, saj že konec tega leta predstavljajo novo platformo Subaru Global Platform, ki bo služila novi imprezi (prihodnje leto), nato pa še 2018 novemu priključnemu hibridu. Isto leto bodo predstavili naslednika tribece, to bo velik SUV s tremi vrstami sedežev, leto kasneje pa nov mali turbomotor. 2021 naj bi na ceste poslali tudi svoj prvi električni avtomobil, ki bo kmalu potem sposoben še avtonomne vožnje.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 1. 2019
Januar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
070809  domača premiera - audi A1 sportback
10111213
14  domača premiera - peugeot 508
151617  domača premiera - renault kadjar
181920
21222324  domača premiera - audi Q3
252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: takac12
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 2 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 2 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 2 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 2 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 3 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 3 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 3 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 3 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 3 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 4 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 4 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 4 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 5 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 6 meseci  |