{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Renault ZOE ZE 40

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Renault je konkretno povečal kapaciteto baterije za električni avtomobil ZOE in nas povabil na praznjenje. Po novem naj bi v teoriji prevozil kar 400 kilometrov na elektriko!
Renault ZOE ZE 40
Foto: Matej Mihinjač, Renault
9. 12. 2016 ob 9:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera renault ZOE ZE 40
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vsakič, ko se s kom pogovarjam, pravi, da ko bo električni avto naredil vsaj nekje 300 kilometrov, bo pa to že to. Francozi so odgovor našli v povečanju kapacitete baterije, ki namesto 22 po novem znaša kar 41 kWh, torej skoraj še enkrat več. V praksi to pomeni točno to, še skoraj enkrat večji doseg in samozavestno so nam prelepili merilnik, ki kaže napolnjenost baterije in doseg, da med vožnjo nismo skrbeli, temveč le uživali v zavitih portugalskih cestah. Tura je bila dolga okrog 160 kilometrov in že enostaven izračun ter izbira cest, kjer so hitrosti redko dosegle 90 km/h, je dal jasno slutiti, da bo tudi ob prihodu na cilj ostalo še dovolj energije za kakšen krog ali dva.

Eden od štirih električnih avtomobilov v Evropi je Renaultov, že preko 100 tisoč so jih prodali do danes, kar sploh ni majhna številka. Še bolj zanimivo je, da vsako leto prodaja takšnih avtov zraste za več kot polovico in model ZOE je prepričal že 50 tisoč voznikov.

Zanimivo je, da vedno, ko pridemo na premiere prenovljenih modelov, govorijo, kako so spremenili masko, luči in spodnji del odbijača, pri ZOEju pa praktično nič. Baje je bil vsem tako všeč, da niso želeli nobenih sprememb, zato so nova samo platišča in dve barvi. Pa paket Bose za najbolj zahtevne, zato je na sedežih zdaj lahko usnje, voznikov je ogrevan, z ledveno oporo, za zvok pa skrbi 7 zvočnikov in ojačevalnik z majhno porabo. Ja, pri električnih avtih mora biti vse varčno, čeprav bi po drugi strani prav zato pričakoval še led-osvetlitev kabine in še kakšen podoben bonbonček.

Nekje na sredi poti sem uporabil osnovnošolsko matematiko in ob porabi 14 kilovatnih ur na 100 kilometrov hitro izračunal, da bi polna baterija tudi zares zadostovala za slabih 300 kilometrov takšne umirjene vožnje, s čimer nejeverniki iz uvoda nimajo več nobenih izgovorov. Sploh glede na izkušnje, ki jih že ima Renault s 50 tisoč uporabniki ZOEja, pri čemer vidijo, da povprečen Evropejec na dan ne prevozi niti 60 kilometrov, medtem ko tretjina sploh ne naredi ene poti v letu, ki bi bila daljša od 300 kilometrov. Zakaj si potem ljudje kupujejo velike avte z velikim dosegom, če jih ne uporabljajo?

Nova baterija je po dimenzijah enaka stari, ker so zmanjšali prostor med tanjšimi celicami, le za okoli 20 kilogramov je težja.

Nova baterija je po dimenzijah enaka stari, ker so zmanjšali prostor med tanjšimi celicami, samo za okoli 20 kilogramov je težja. Kdor je že vozil električni avto, bo seveda navdušeno razlagal o tišini med vožnjo, nad odličnim pospeševanjem pri majhnih hitrostih, nad odzivnostjo motorja, sploh pa nad lego na cesti. Tudi če ZOE ne izgleda zelo agilno, od clia je recimo dobrih 10 centimetrov višji, odlično leži na cesti in je krasno vodljiv. In iz ovinka v prvi fazi pospešuje kot nor kljub samo 65 kilovatom, 88 'konjem'.

In ob prihodu na cilj trenutek resnice: ko sem odlepil nalepko, je potovalni računalnik kazal doseg 143 kilometrov, torej sem imel na voljo še skoraj polovico baterije. Ni slabo, dokler so poti res umirjene. Zadeva se spremeni, ko zavijete na avtocesto. Ob hitrosti 120 km/h je bila povprečna poraba na dokaj razgibani pokrajini okoli 24 kWh/100 km, kar bi pomenilo doseg nekje 170 kilometrov s polno baterijo. Ampak pri nas je tudi na avtocesti že kar nekaj hitrih polnilnic, če je kdaj pot daljša in če izberete model Q, ki omogoča hitro polnjenje. R ima rahlo drugačen Renaultov motor, ki se izkaže z večjo učinkovitostjo, ampak omogoča polnjenje z največ 22 kW, kar je pol počasneje kot Q, ki je tudi 700 EUR dražji. ZOE je sicer z novo baterijo 2.500 evrov dražji od modela z baterijo s kapaciteto 22 kWh, ki je še vedno v ponudbi pri vstopnem modelu. Po novem lahko ta mali električni avtomobil kupite tudi v kompletu z baterijo (doplačilo 8.500 EUR), pri čemer stane osnovni model slabih 32 tisoč evrov, vendar praksa v Franciji kaže, da se večina še vedno odloča za najem baterije z mesečnimi plačili (od 69 EUR na mesec), pri čemer odpadejo vse skrbi glede zmanjšanja kapacitete z leti uporabe, ko vam jo enostavno zamenjajo, če pade pod 75 odstotkov zmogljivosti.

7 jih bodo pri nas že letos imeli nekateri trgovci, sicer pa bo nekaj avtomobilov na voljo januarja. Če si zaželite kaj posebnega in ga naročite v decembru, pa bo vaš marca 2017. Subvencije (do 7.500 EUR) naj bi bile še vedno na voljo, s čimer postane takšen ZOE že zelo zanimiv avtomobil za vse, ki bi radi vstopili na vlak električne prihodnosti. V Sloveniji je bilo letos do decembra prodanih 149 električnih avtomobilov. Še bolj zanimivo bo postalo vse skupaj, ko bodo tovrstni avtomobili postali tudi hranilniki energije za električno omrežje, kar razvijajo na Nizozemskem v podjetju LomboXnet. Direktor Robin Berg je na novinarski konferenci povedal, da že sedaj ponujajo prvo javno polnilnico na svetu, ki energijo pridobiva izključno iz energije Sonca. To naj bi bila po njegovih besedah tudi prava prihodnost, saj izjemno hitro raste postavljanje solarnih panelov: leta 2015 po vsem svetu 500.000, letos 700.000, prihodnje leto pa že milijon. Če se bo nadaljeval takšen trend, bomo že leta 2030 polovico vse energije pridobili od naše zvezde.

Nekatere cene (z najemom baterije):

renault ZOE life R90 22kWh - 20.900 EUR
renault ZOE life R90 40 kWh - 23.490 EUR
renault ZOE intens R90 40 kWh - 25.290 EUR
renault ZOE bose R90 40 kWh - 28.090 EUR
renault ZOE bose Q90 40 kWh - 28.790 EUR
cena z nakupom baterije - +8.500 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nalim
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 tedni  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |