Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mazda MX-5 RF

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Pri večerji in ob prijetnem klepetu z glavnim oblikovalcem mazde MX-5 mi je postalo jasno, kje je črpal navdih za različico RF. Glede na to, da sem na eno od izrisanih vozil pred tem pomislil že sam, mu je očitno uspelo.
Mazda MX-5 RF
Foto: Anže Jelep
27. 1. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera mazda MX-5 RF
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Preden začnete tuhtati, kaj je pomeni oznaka RF in zakaj so jo sploh izdelali, takole gre: RF pomeni Retractable Fastback. Podobno karoserijsko različico je ponudila že prejšnja generacija in za takšno MX-5 se je odločilo kar 70 odstotkov vseh kupcev, zato je jasno, da so s trendom nadaljevali. Še vedno se lahko vozite s sončnimi žarki na obrazu, ima pa RF trdo streho, ki se zloži s pomočjo elektrike. Ne glede na to, ali je spuščena ali ne, izgleda precej bolj agresivno od klasične. Če vam tista ne deluje dovolj možato, potem bo tale prava.

Z boka me malce spominja na porscheja carrera targa in prav tega je na list papirja kot navdih zrisal tudi gospod Masashi Nakayama. Zadnja strešna loka sta precej zanimiva in meni osebno je ta bolj všeč od klasične MX-5 s platneno streho, bolj odrasla in na pogled ostra je. Prav tako tudi od zadaj izgleda bistveno bolj napadalno, skoraj ne pomisliš, da je to še vedno mala in zabavna miata. Ampak je!

Samo ena stvar naj vas zanima, in sicer če se še vedno pelje tako enostavno in zabavno. Kratek odgovor je JA. Takoj te zasvoji in ta trenutek je tole še vedno eden najbolj zabavnih avtomobilov, neverjetna je. Nič manj ni vozniško lahkotna ali zanimiva od klasične, kljub temu da je za 45 kilogramov težja in to ravno na tistem delu, kjer masa še najbolj šteje, saj se s težjo streho zviša tudi točka težišča. Tega se med vožnjo ne čuti, kar je odlično. Kovinska streha obenem ne krade prtljažnega prostora, s čimer so se seveda pohvalili, saj je bilo načrtovanje 'uporabne' aluminijaste strehe pravi podvig. Prtljažnik tako še vedno ponuja prostor za dva manjša kovčka in še poseben predalnik za drobnarije je dobil.

Ob zaprti strehi mi je takoj postalo jasno, da RF ponuja več elegance in notranjega udobja. Bolj tiho je vse skupaj, kar je logično, spustite ali dvignete jo s stikalom, postopek pa traja le 13 sekund, s čimer je bojda hitrejša od podobnih tekmecev. Škoda je le, da se med spuščanjem ne morete peljati hitreje od 10 km/h, kar pomeni, da morate v bistvu stati na mestu, sicer vas tudi na mestnih ulicah teh 13 sekund ne bo nihče mirno čakal, ko se boste peljali tako počasi. No, ko je spuščena, za voznikom zevata dva loka, ki bolj uspešno umirjata prepih kot tisti mali plastični nastavek pri platneno-strešni MX-5, se pa vseeno pri večjih hitrostih veter okoli glave nekoliko vrtinči in se ga sliši. Piha pa manj.

Vse ostalo je enako, tudi tukaj sta na voljo 1,5 oziroma dvolitrski bencinski motor, celo samodejni menjalnik lahko izberete, ampak tega nikar ne naredite, odvzame polovico užitka. Edina pomembna razlika je skratka v ostrešju in čeprav ročno pomična platnena streha ima svoj čar, predvsem pa jo lahko spustite v eni samcati sekundi, mazda MX-5 RF mene bolj prepriča. Bolj agresivno izgleda, kar mi je všeč, pa tudi vsesplošno je bolj uporabna.

Okoli dva tisočaka je dražja od klasične, kar ni malo, predvsem zato ne, ker je že tista perfekcija. Vseeno pa doda nekaj agresivnosti in celoletne uporabnosti, zato je lahko krasen nadomestek briljantni toyoti GT86, pa čeprav ima malo manj moči. Je bolj vozniško prijetna, kar je morda težko verjeti, a je. In v zgolj enem letu je zadnja generacija mazde MX-5 pobrala že 73 različnih nagrad, zato bo pri tem zbiranju celo bolj uspešna od vseh svojih predhodnic. Prejšnja generacija jih je zbrala 90, a je za to potrebovala dolgih 10 let, ta pa bo očitno omenjeno številko dosegla bistveno prej.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 2. 2019
Februar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314  domača premiera - toyota RAV4
15  domača premiera - BMW xDrive
domača premiera - mercedes-benz B
1617
18  domača premiera - fiat 500X
192021222324
25262728010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: bostkav
Obvestila
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 3 dnevi  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 2 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 3 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 3 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 3 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 3 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 3 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 3 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 3 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 4 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 5 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 5 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 5 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 6 meseci  |