Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota prius plug-in

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Vem, da ste že stokrat pomislili na to, zakaj avtomobili nimajo na strehi sončnih celic, da bi zbirali energijo, ko stojijo na mestu?! Toyota pravi, da jo zdaj lahko!
Toyota prius plug-in
Foto: Matej Mihinjač
17. 2. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera toyota prius plug-in
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Predstavlja novi prius plug-in hybrid, Američani mu pravijo prius prime, gre pa za priključno-hibridni prius. Če zdaj vsi mislite, da je to novi prius, ker izgleda bolje od navadnega - ni. Le osnova za oba je ista, vendar je plug-in hybrid tehnološko še bistveno naprednejši.

Se pa strinjam, da bolje izgleda; luči spredaj so bolj atraktivne in imajo sedaj še prilagodljiva LED-svetila, ki sama nastavljajo svetilnost glede na promet in hitrost vožnje. Sploh pa bolje izgleda zadaj; namesto pokončnih so luči vodoravno atraktivno združene na spojlerju, zadnja šipa je rahlo valovita v obliki dvojnega mehurčka in zadek kot celota deluje bolj zaobljeno ter skladno kot pri običajnem priusu.

Sem pa prepričan, da skoraj nihče ne bo kupil priusa plug-in zaradi oblike, ampak v prvi vrsti zaradi tehnike.

Sem pa prepričan, da skoraj nihče ne bo kupil priusa plug-in zaradi oblike, ampak v prvi vrsti zaradi tehnike. In avto ima kaj ponuditi. Sistemska moč je sicer enaka kot pri navadnem priusu, torej 90 kW oziroma 122 'konjev'. In zmogljivosti so nekako povprečne, ker pospešek 11,1 sekunde do 100 in 162 kilometrov na uro največje hitrosti nista ravno podatka za domov pisat. Je pa zato poraba, saj tovarna pravi, da po nerealnem standardnem ciklu avto porabi samo liter bencina na 100 kilometrov.

Kako so to dosegli? Predvsem z bistveno večjo baterijo. Niti ne toliko po samih merah, ker naj bi bila samo 66 odstotkov večja od stare, pri čemer ima kar enkrat večjo kapaciteto. Pomembno je tudi, da je le za polovico težja od stare, kar pomeni, da rit priusa zdaj pritiska k tlom s 120 kilogrami. Vozniki bodo največjo razliko v primerjavi z navadnim priusom opazili v prtljažniku, ki ima za 16 cm višje dno in zdaj pogoltne samo 360 litrov. Pač, davek na veliko baterijo. Tisti z malimi garažami pa bodo opazili, da je celo za 10,5 centimetra daljši zaradi večjih previsov, kar pa naj se ne bi poznalo med vožnjo.

Na hitro se med prvo vožnjo res ni zdelo, da bi bilo kaj bistveno drugače. Še vedno deluje udobno, čeprav so morali podvozje nastaviti na novo zaradi drugačne obtežitve, zadnja vrata pa so celo iz plastike, ki je ojačana z ogljikovimi vlakni. Avto je še vedno izredno aerodinamičen, čeprav malenkost manj od običajnega priusa, ker je zaradi povečane mase in baterije moral dobiti nekaj dodatnih odprtin za hlajenje. 0,25 meri količnik zračnega upora, zato je med rezanjem zraka prijetno tih. Seveda tudi zaradi dodatne zvočne izolacije, Japonci so želeli ustvariti eno najtišjih notranjosti med avtomobili in lahko potrdim, da jim je odlično uspelo.

Po novem naj bi v teoriji na elektriko prevozili celo več kot 50 kilometrov, kar je naša prva vožnja potrdila. Baterija z bruto-kapaciteto 8,8 kWh se doma polni dobre 3 ure, po novem pa se lahko polni tudi s 3,3 kilovata, da gre vse skupaj malo hitreje in traja 2 uri. Enostaven izračun seveda pove, da je uporabna kapaciteta baterije okoli 6 kWh, saj ji s tem elektronika podaljšuje življenjsko dobo, istega trika pa se poslužujejo vsi proizvajalci. Med polnjenjem se lahko tudi kabina ogreje ali ohladi, če to prej nastavite.

Za ogrevanje skrbi zelo učinkovita toplotna črpalka, ki požre bistveno manj energije kot klasična električna peč.

Še ena za tehnološke navdušence: za ogrevanje skrbi zelo učinkovita toplotna črpalka, ki požre bistveno manj energije kot klasična električna peč ali, verjetno vas kar strese ob misli na to, klasičen bencinski motor! In baterija ima poseben ogrevalni sistem, ki pod vsakim od petih blokov greje celice do -20 stopinj Celzija, da je vozniku tudi v mrazu takoj po vklopu na voljo celoten potencial energije. Zadeva deluje, ko je prius priklopljen na električno omrežje.

In še sončne celice na strehi, seveda! V idealnih razmerah lahko podaljšajo vaš električni doseg celo do 5 kilometrov vožnje na dan. Ko avto stoji na mestu in ni priklopljen na omrežje, sončne celice v bistvu polnijo posebno baterijo (NiMH), ki potem, ko je polna, odda energijo glavni. Med vožnjo pa se preko celic napaja 12-voltna baterija, ki poganja večino naprav v avtu in s tem ne obremenjuje glavne baterije ter ji krade dosega. Če živite v Kaliforniji in redno brišete prah s strehe svojega avta, bi to lahko pomenilo celo več kot 1.000 kilometrov na leto samo zato, ker na streho sije sonce.

V naši Ljubljani imamo žal bistveno manj takšnih dni, tako da se ob redni ceni doplačilo 2.450 evrov za paket opreme solar verjetno ne splača, je pa zelo kul. Avto sam pa v posebni promociji z osnovnim paketom opreme sol stane 34.450 EUR, kar je ob upoštevani državni subvenciji 4.500 EUR (osnovna cena 29.950 EUR) le še 1.000 EUR več od običajnega priusa. Lahko se celo zgodi, da bodo kupci izbirali le še model plug-in, kar bi za Toyoto enostavno pomenilo počasno ukinitev hibridnega priusa. Večina sodobnih voznikov bo namreč s priključno-hibridnim priusom vozila le na elektriko, saj dnevne vožnje redko presežejo 50 kilometrov. To pa je že tisti pravi in cenovno sprejemljiv prehod na popolnoma električna vozila prihodnosti.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 18 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 6 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |