Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Škoda octavia RS in scout

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Škoda octavia je v osnovi precej umirjen avtomobil, ki najbolj navduši s praktičnostjo. Ta model je idealen stroj za družino, ki potrebuje veliko uporabnega prostora. Je pa lahko tudi bolj divji avto in to celo v dve povsem različni smeri.
Škoda octavia RS in scout
Foto: Škoda
17. 4. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera škoda octavia RS in scout
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ampak, saj to že veste, kajne? Lahko je RS ali scout. Prvi je za tiste 'fotre', ki bi mularijo radi čimprej odpeljali iz vrtca domov, drugi pa za 'fotre', ki bi mularijo radi zapeljali nekam visoko na smučarijo. In obojih je očitno kar nekaj, saj obe različici pri nas skupno predstavljata četrtino prodaje octavie. Pri športnem RS devetdeset odstotkov predstavlja različica z dvolitrskim motorjem TDI s 135 kW moči, z ročnim menjalnikom in oznako combi, torej karavansko zadnjico.

Na Dunaju so nam pripravili dva poligona, najprej sem se zapeljal s športnim RS. Že z dizelskim motorjem v nosu je dovolj živahen, res pa zaživi šele z dvolitrskim turbobencinarjem in s 169 kW moči. V drugi polovici leta pride še nekoliko močnejša različica, ki bo ponudila 180 kW moči, po domače 245 'konjičkov'. Saj veste, octavia je Škodina različica golfa in tudi tam je GTi bistveno bolj zanimiv od dizelskega GTD.

Octavia RS seveda ni dirkalnik in na tehnično precej zahtevnem poligonu so se hibe vsestranskosti hitro pokazale. Nagibanja je nekaj in prenos mase med osema je mogoče pri zaviranju ter pospeševanju hitro opaziti. Tudi podkrmiljenje je značilno, vseeno pa se je izkazala za presenetljivo okretno in zabavno. Občutek na volanu je zelo dober in na cesti boste z njo uživali.

Preizkusil sem dvokolesno gnano turbobencinsko in štirikolesno gnano dizelsko različico. Pogon 4x4 je namreč na voljo le z dizelskim motorjem in še to le, če se boste zanj odločili, sicer bo motor vseeno poganjal le sprednji kolesi. V začetku, ko je bila steza suha, štirikolesni pogon sploh ni prišel do izraza, popoldne pa je začelo deževati in na ozkih ter zaprtih delih se je oprijem bistveno zmanjšal, takrat je razlika postala bolj očitna. V prid štirikolesno gnani različici, seveda. Sam bi sicer izbral turbobencinsko izvedenko, torej le dvokolesno gnan avtomobil, če že sprašujete.

Če uživate na slabih podlagah, pa je za vas scout. Ta je od navadne octavie za tri centimetre bolj oddaljen od tal, štirikolesni pogon ima tudi, in čeprav ni pravi terenec, se slabe podlage sploh ne ustraši. V bistvu ga lahko izdajo le predolgi previsi in dolga medosna razdalja, zaradi katere lahko hitro praska s trebuhom po tleh, a na našem poligonu se to ni zgodilo, pa je bilo kar nekaj elementov zelo zahtevnih. Vsekakor impresivno, ker ne verjamem, da se bo sploh kateri od lastnikov vozil po tako zahtevnih poteh.

Preverjali smo bočni naklon in tam ni bilo nikakršnih težav, pozitivno pa me je presenetilo, da tudi pri prenosu pogona med obema osema in stranema vozil ni bilo nobenih težav. Elektronika dovolj hitro reagira in vaja, ki jo vidite na fotografiji, ni bila noben izziv. Tudi samodejni sistem za spuščanje po klancu navzdol deluje vrhunsko, smo se spuščali po takšni strmini, da bi še hodil težko, pa je avtomobil ostal povsem miren. Zato še enkrat ponavljam tisto, kar smo pred prenovo že zapisali v testu. Scout je idealni križanec, ker je moderen avtomobil težko bolj vsestranski.

Octavia je skratka avtomobil, ki lahko pokriva potrebe in želje skoraj vseh kupcev. Za manj zahtevne je prava povsem navadna, za navihane RS, avanturisti pa lahko posežete po različici scout. V vsakem primeru pa boste s seboj lahko peljali še za 600 litrov prtljage in povrh še celo svojo dužino.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 2. 2019
Februar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314  domača premiera - toyota RAV4
15  domača premiera - BMW xDrive
domača premiera - mercedes-benz B
1617
18  domača premiera - fiat 500X
192021222324
25262728010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: petravic
Obvestila
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 1 tedni  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 3 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 3 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 3 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 4 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 4 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 4 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 4 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 5 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 5 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 5 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 6 meseci  |