Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Porsche Driving academy advanced

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ko pri 180 kilometrih na uro s čelado na glavi in zasidran v školjkast sedež močno zavreš ter 'vržeš' tri prestave nižje, avtomobil s tem nima nikakršnih težav. Verjetno je jasno, da ne gre za navaden avtomobil.
Porsche Driving academy advanced
Foto: Porsche
1. 9. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0
Porsche Driving academy 2017
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Prestave zamenja kot blisk, čvrsto podvozje da klofuto želji po nagibanju in GT4 clubsport zagrize v naslednji zavoj tako suvereno, da le pettočkovni varnostni pas telesu zagotovi obstanek v sedežu. 'Moja droga je žoga', se je pred leti glasil eden od sloganov. Moj je drugačen in pravi takole: 'moja droga so hitri avti'. Morda se sliši ceneno in že malce sluzasto, a ti takšni dogodki, kot je bil tokratni 'Porsche driving event', ves čas na usta prinašajo Jokerjev nasmeh in zato zlezejo pod kožo. In drugačnega zaključka niti ne moreš podati. Saj veste, eno je voziti dober avtomobil na običajnih cestah in to je užitek, prava poplava adrenalina pa pride šele na stezah, kjer lahko zaživita oba.

O čem sploh govorim? Porsche nas je povabil na ekskluzivni dirkaški dogodek na njihovem lastnem dirkališču v Leipzigu. Na vabilu je pisalo, da naj se dogodka udeleži vešč voznik z dolgoletnimi izkušnjami, kar je pomenilo, da nas čaka veliko hitre vožnje. Da ne bom deloval naduto, običajno znam biti kar hiter, seveda pa imam še ogromno prostora za učenje in za nove izkušnje. Zato so takšni dogodki poleg zabave vedno odlični še zaradi pridobivanja novih znanj. Kar nas je čakalo, seveda ni nekaj slučajnega v Porschejevi ponudbi, treninge ponujajo ves čas in na skoraj vseh koncih sveta; tudi za vas je lahko, čeprav si ne lastite njihovega avtomobila, kot si ga tudi sam ne.

Čakal nas je nekoliko zahtevnejši program, ponujajo namreč tudi bolj enostavne, recimo temu začetniške. Pa seveda še kakšnega bolj zahtevnega na katerem od drugih svetovno znanih dirkališč, pa na Švedskem na zasneženih stezah, tega je v ponudbi veliko. Tokratni je bil pravzaprav mešanica spoznavanja njihovih bolj športnih različic že tako športnih avtomobilov, obenem pa s čelado na glavi in dirkaškim kombinezonom preko telesa tudi s precej pravega dirkanja.

Začeli smo enostavno, pa čeprav z enim najbolj brutalnih avtomobilov. 911 GT3 nikogar ne pusti ravnodušnega, čeprav z njim vozi zgolj slalom v drugi prestavi. Celotno okolje s svojo glasnostjo, robustnostjo in trdoto ter glasnim diferencialom že pri petih kilometrih na uro sporoča, da gre za hudo zver. Ko pritisneš na plin in se atmosferski motor s petsto 'konjički' zavrti vse do 9.000 vrtljajev, svet obnemi. Zvok presune, pospešek zabije hrbet v sedež in usta se razlezejo v širok nasmeh.

Tudi driftali smo z njim. Kontrolirano drseli, za tiste, ki ne poznate izraza. Vsaj poskušali smo … Na velikem in mokrem poligonu zadek avtomobila namenoma zlahka izgubi oprijem, dovolj je le spuščen plin, obdržati ga v lepem zdrsu pa je precej težje in zahteva nekaj vaje. Sam sem preizkusil nekajkrat, le dvakrat uspešno, kar pomeni, da sem naslednjih 50 metrov kroga potem tudi lepo drsel. Več poskusov je bilo neuspešnih, razlog pripisujem dejstvu, da sem medtem govoril v kamero. Med vožnjo po cestah s tem nimam težav, pri tako zahtevni vaji očitno ja. Motor je namreč tako zmogljiv, da je dovolj le milimeter preveč potiska in pirueta je zagotovljena.

GT3 je bil že prej eden mojih najljubših modelov tega proizvajalca, a ga priporočam le tistim, ki se boste vsekakor vozili tudi na dirkališčih.

GT3 je bil že prej eden mojih najljubših modelov tega proizvajalca, a ga priporočam le tistim, ki se boste vsekakor vozili tudi na dirkališčih. Za vsak dan bo marsikomu pretrd in preglasen, žena bo ponorela v prvih petih kilometrih, to je jasno. Seveda jo lahko zamenjate, kot je pripomnil bolgarski novinarski kolega, tudi povsem zaljubljen v GT3. Hočem reči, če vam je asketska vožnja všeč, meni denimo je, potem je tole krasen stroj. Sicer pa predlagam alternativo.

Ta nosi oznako carrera GTS. Moči je le malo manj in tudi na dirkališču je še vedno izjemno suverena, a obenem ostaja dovolj udobna in tiha, da je vožnja izjemno lahkotna. In to je tisti čar vozil znamke Porsche. Z večino se lahko voziš vsak dan, pospešiš do stotice v dobrih treh sekundah in pol in obenem poženeš strah v kosti ostalim na dirkališču. GTS je pravo orožje za vse to, dvoživka, ki nikjer ne sklepa kompromisov in obvlada vse. Seveda, če radi sedite višje in bi vseeno želeli nekaj razburljivega doživetja po načinu 'a la Porsche', znajo tudi to. Macan GTS je nižji in bolj športno nastrojen od ostalih istoimenskih različic in čeprav ga ne gre dajati v isti koš kot 911, je lahko presenetljivo hiter. Na dokaj zaprti stezi je pokazal, da ni pretirano okoren in težak, spremembe smeri mu ne delajo preglavic, s svojim zvokom pa godi ušesom.

Še eno manj športno, a nedvomno brutalno alternativo imam. Za poslovneže, ki se eleganci in razkošju nočejo odpovedati, je prava panamera turbo. Takšna mera udobja, velikosti in mase enostavno ne more biti dobra v zavojih, kajne? Hm, očitno so pri Porscheju preslišali Newtonove zakone, ker je izjemna. Tudi z njo smo dirjali po dokaj zaprti stezi in ob vsem udobju, ki ga ponuja, je mera oprijema naravnost neverjetna. Pospešek do stotice v 3,7 morda še bolj. Vsekakor je to stroj, ki ob popolnem razkošju lahko tako brutalno potisne voznikov hrbet v sedež, da vam bo vzelo sapo.

Torej, smo uživali? Vsekakor. Pa do najboljšega dela niti prišli še nismo, ta nas je čakal v obliki caymana GT4. In GT4 clubsport. Tega sem vozil najprej. Kaj naj rečem? Če iščete pravo 'orožje' za dirkališče in vam je večji 911 GT3 manj simpatičen, je tole odličen nadomestek. Verjemite, niti enkrat vam ne bo prišlo na misel, da je morda premalo močan. Da 360 'konjičkov' ne zmore dvigati adrenalina? He he, nikakor. Saj ste prebrali uvod? S sredinsko nameščenim motorjem je na suhi podlagi tako zelo enostaven in uravnotežen, da oprijema skoraj ne zmanjka. Ko ga, je zdrs predvidljiv in popravek enostaven. Bojda je v mokrem nekoliko bolj zahteven, a nič ne de, boste pač lažje pilili svoje vozniške vrline.

Naš tempo je bil hiter, užitek izjemen, nagibanja sploh ni, zavore dobesedno vkopljejo avtomobil v tla, premik smeri avtomobila ob zavoju je hipen. Med reakcijo voznika in akcijo vozila ni premora, vse se zgodi simultano in hitro. Po dvajsetih minutah vožnje sem iz njega izstopil pregret, prijetno utrujen in naravnost navdušen. Pettočkovni pas je svojo nalogo opravil z odliko, čelada in sistem Hans sta mojo glavo ves čas držala na mestu, tudi ob najbolj brutalnih zaviranjih, kaj naj rečem, prava igrača.

Zato sem bil prvih nekaj trenutkov malce razočaran nad običajnim GT4. Saj veste, ko iz čistokrvnega dirkalnika premakneš zadnjico v agresivnejšo različico športnega avtomobila za ceste, razlika je. Zavore ne grabijo tako silovito, avtomobil ni tako osorno trd, predvsem pa ne tako glasen. In se ti zazdi, da doživetje ni pravo, vendar ta grenkoba ostane le kakšen krog. Potem spoznaš, da vseeno sediš v pravi zverinici, ki je tudi vsakodnevno uporabna, takole na dirkališču pa nič počasnejša od 911 turbo. Vem, ker ga je pred menoj vozil inštruktor, ki se je na ravninah zaradi večje moči 'odpeljal' izpred mojega nosa, v zavojih pa sem ga znova dohitel. Se je trudil, je bilo lepo videti, ko je sem ter tja 'pomigal' z zadnjico, a ušel mi ni. Za zavoje sem imel enostavno boljše orožje. Predvsem pa občutek, zares fenomenalen in najbrž bi bil prav GT4 avtomobil, ki bi ga izbral, če bi enega iz tokratne skupine lahko odpeljal domov. Tako izjemno lahkoten in igriv je, z ravno pravo mero agresije, da te zabava ves čas. In še ročni menjalnik ima, takšen, ki obvlada vmesno dodajanje plina ob pretikanju navzdol. Perfektno, me sploh ne zanima, če je dvosklopčni PDK v GT4 clubsport hitrejši, izbral bi tole, ker nudi več užitka.

Porschejevi inštruktorji so vsi po vrsti dirkači ali pa nekdanji dirkači, ki natanko vedo, kje so meje avtomobila, obenem pa točno vedo, kakšne napake delate sami in kako jih lahko odpravite. Poleg užitka tako tudi vozniško hitro napredujete. In to je tisti pravi namen takšnih izobraževanj. Vseeno pa, ko že menite, da ste znanje zajeli z veliko žlico, da ste precej hitri, da znanje kar puhti iz vas, pripravijo še eno presenečenje in vas nežno postavijo na realna tla. Nas so z našo zadnjo vajo, pri kateri smo se poleg njih usedli na sovozniški sedež 911 GT3 cup, pravega dirkalnika s sekvenčnim menjalnikom, s katerim tekmujejo v prvenstvih. Zadeva ti vzame sapo, pospeški so brutalni, pojemki pa s telesnimi organi igrajo tetris. Neverjetno je vse, od oprijema v zavojih, ki kljubuje fiziki, do hitrosti in piskanja menjalnika, pa do pospeškov in pojemkov, ki glavo premikajo v vzorcu težkih metalcev.

Pravijo, da denar ne prinaša sreče. Ampak z denarjem lahko kupite porsche in se odpravite na takšen trening in to je ene vrste sreča. Jaz recimo nisem nikoli slabe volje, kadar se 'moram' odzvati na njihovo vabilo na vožnje. Saj veste, veliko denarja in precej dober okus še ne pomenita, da imate tudi talent. Najbrž velika večina lastnikov porschejev ne vozi bolje od povprečja, s čimer ne želim zveneti pokroviteljsko, ampak vrhunski avtomobili jim večino časa omogočajo, da izpadejo, kot da obvladajo. Kdor želi obvladati zares, pa se mora zato obvezno udeležiti takšnega programa. V bistvu bi se ga moral udeležiti vsak vozniški navdušenec. Je namenjen vsem, nujno pa se ga udeležite lastniki porschejev. Da boste sploh vedeli, kaj vse zmore vaš avtomobil. In vi z njim!

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 9. 2017
September 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
0405060708  domača premiera - peugeot 308 in 5008
0910
11121314  domača premiera - volvo XC60
15  domača premiera - ford ka+
1617
18  domača premiera - nissan qashqai
19  mednarodna premiera - opel grandland X
domača premiera - MAN TGE
20  domača premiera - jeep compass
21  mednarodna premiera - kia stonic
domača premiera - mercedes-benz S
22  mednarodna premiera - porsche panamera
2324
252627  domača premiera - range rover velar
28293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault megane 240
volkswagen golf 209
škoda octavia 172
renault captur 143
renault clio 142

Podatki veljajo za avgust 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 48.834 novih avtov!

Anketa
Bo tudi vaš novi avtomobil križanec?
835Seveda, je že naročen! 834Se še odločam. 833Ne rabim novega avtomobila. 832Nikakor, kombilimuzina!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rkuplenk
Obvestila
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 tedni  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 tedni  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 1 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 1 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 1 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 2 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 2 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 2 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 2 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 3 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 3 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 3 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 5 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 6 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 7 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 7 meseci  |