Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Porsche panamera sport turismo

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ob vsem udobju, ki ga premore, lahko porsche panamera sune tako suvereno, da bo potnikom vzelo sapo. A le, če je voznik grob s stopalko za plin …
Porsche panamera sport turismo
Foto: Anže Jereb, Porsche
26. 9. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera porsche sport turismo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ko izbirate med dragimi limuzinami, imate na voljo audi A8, mercedes-benz S, BMW 7, celo rolls-royce. In čeprav našteti znajo biti hitri, pravzaprav zelo hitri, niso športni. Kaj pa, če ob vsem udobju in prestižu zahtevate še športne vrline? Hja, potem je spisek krajši, aston martin rapide ni več najmlajši, bentley flying spur vam morda ni všeč, zato je ena najboljših izbir porsche panamera.

Vem, v misli se vam je prikradla prva generacija, ki res ni dobro izgledala, zato ste ob prebiranju najbrž zamahnili z roko, češ, eh. Ampak tiste ni več, nova pa je bistveno bolj simpatična, sploh takšna z oznako sport turismo. To je nekakšen križanec nizke limuzine in karavana. In preden drugič zamahnete z roko, češ, eh, tako ogromen avto pa že ni športen, naj dodam, da sem se pred nekaj tedni s panamero preganjal po dirkališču in nivo oprijema je naravnost neverjeten. Tole seveda ni 911, je pa vseeno zelo suveren stroj med zavoji.

Panamero lahko le priporočim, težje pa, kakšno točno. Ne glede na motorno različico je zadaj dovolj prostora celo za Luko Dončića, oba potnika sedita v pravih naslanjačih, vmes je širok naslon, vsak zase si lahko nastavi temperaturo in kup ostalih stvari. Poleg večjega prtljažnika je prednost različice sport turismo še ta, da lahko izberete sedežno konfiguracijo 4+1 in je v vozilu tako lahko pet potnikov. Tisti zadaj v sredini bo sicer edini brez posebnega udobja, a bo lahko vsaj sedel. Najbrž boste tja 'potisnili' najbolj sitnega otroka.

Tudi prtljažni prostor je večji, čeprav dvomim, da boste vanj potiskali hladilnike in podobno. Ima za 50 litrov večjo prostornino in, še pomembneje, za dobrih 14 centimetrov nižji nakladalni rob, vase sprejme en manjši konček več in je nasploh nekoliko bolj uporaben. Sport turismo tudi oblikovno ne izgublja, za moj okus je takšna panamera celo bolj skladna. Pa še majhen spojler na zadnjem delu strehe se prav elegantno sam samodejno dviga in spušča.

Kakorkoli že, panamero boste verjetno raje vozili sami, zato je spredaj nivo udobja še večji. Sedeža masirata, okolje je moderno in dodelano, položaj za volanom pa perfekten. Napredek v primerjavi s prejšnjo generacijo je izjemen in čeprav je večina stikal občutljiva na dotik, obenem ob pritisku oddajo še zanimiv zvok, ki spominja na premikanje fizičnega stikala, na sredini armaturne plošče je več kot 12-palčni zaslon, vse skupaj pa je sila dodelano.

Več motornih različic je na voljo, mi smo preizkusili tri. Za začetek tisto z oznako turbo, ta je pravšnja za vse, ki hočete ob udobju z brutalnimi pospeški še malo mučiti svoje organe. 404 kW moči oziroma 550 'konjičkov' je dovolj, da se izstreli do 100 v 3,8 sekunde, v praksi pa to pomeni, da je potisk hrbta v sedež tako surov, da vzame sapo. Prehitevanje je enako lahkotno, pa če se boste pognali mimo enega ali pa treh vozil. Stara finta z bankovcem na armaturni plošči bi tukaj delovala, sovoznik se pri pospeševanju ne bi mogel skloniti naprej in ga zagrabiti. Lahko je tudi glasna, če boste pritisnili na stikalo, ki odpre dušilne membrane v izpušni cevi, sicer pa je izjemno uglajena in brutalno hitra. Okoli 210 'jurčkov' vas bo stala v izvedenki sport turismo, klasična pa je malenkost cenejša.

Za moderne čase je dejansko boljša panamera 4E-hybrid. Moči je podobno kot pri dizelski varianti, ki je kajpak tudi v ponudbi, in zmogljivosti so skoraj identične. Je pa občutno cenejša od turba. Vaša je lahko za vsaj 126 tisočakov, ponuja 340 kW moči oziroma 462 'konjičkov'. Seveda je hitra, nikoli pa ne deluje brutalno; vsa pospeševanja so zelo zvezna, bencinski motor navdušuje s svojim svilnatim tekom, elektromotor pa pač ponudi hipen navor in tišino, ko jo potrebujete. 11 kWh je uporabna kapaciteta baterije, s čimer lahko prevozite do 50 kilometrov dolgo pot, potem pa jo enostavno priključite in ponovno napolnite.

No, na koncu nas je čakala še različica turbo S E-hybrid. Ker trenutno še ni na voljo kot sport turismo, bo pa, smo peljali klasično panamero. Ta je bojda najhitrejša štirivratna limuzina na svetu in ob 550 'konjičkih' bencinskega turbostroja ponuja še 136 'elektrokonjev'. Skupna sistemska moč znaša 680 KM, zato se z mesta do stotice izstreli v 3,4 sekunde, še dobrih 8 pa jih potrebuje do 200 km/h. Številke so seveda eno, občutki nekaj drugega, zato dodajam, da je v praksi tako brutalna, da se ti v glavi zavrti. Telo je lahko vajeno hitrih avtomobilov pa bo presenečeno vedno znova, ko bo desna noga močno pritisnila stopalko. Takšnih pospeševanj se zlepa ne navadiš in jih z veseljem izkoriščaš.

Že skoraj polovico cenejša in manj zmogljiva panamera E-hybrid dovolj zmogljiva, a od viška glava ne boli. Le denarnica.

Če bi želeli tedensko hoditi h kiropraktiku za nastavljanje vratnih vretenc, je za vas slednja. In to je tudi prvi primer, da je vrh ponudbe rezerviran prav za hibridno različico. Že drži, da je že skoraj polovico cenejša in manj zmogljiva panamera E-hybrid dovolj zmogljiva, a od viška glava ne boli. Le denarnica.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
2324252627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault megane 240
volkswagen golf 209
škoda octavia 172
renault captur 143
renault clio 142

Podatki veljajo za avgust 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 48.834 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: clark
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 4 dnevi  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 4 tedni  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 4 tedni  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  |