Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Porsche panamera sport turismo

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ob vsem udobju, ki ga premore, lahko porsche panamera sune tako suvereno, da bo potnikom vzelo sapo. A le, če je voznik grob s stopalko za plin …
Porsche panamera sport turismo
Foto: Anže Jereb, Porsche
26. 9. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera porsche sport turismo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ko izbirate med dragimi limuzinami, imate na voljo audi A8, mercedes-benz S, BMW 7, celo rolls-royce. In čeprav našteti znajo biti hitri, pravzaprav zelo hitri, niso športni. Kaj pa, če ob vsem udobju in prestižu zahtevate še športne vrline? Hja, potem je spisek krajši, aston martin rapide ni več najmlajši, bentley flying spur vam morda ni všeč, zato je ena najboljših izbir porsche panamera.

Vem, v misli se vam je prikradla prva generacija, ki res ni dobro izgledala, zato ste ob prebiranju najbrž zamahnili z roko, češ, eh. Ampak tiste ni več, nova pa je bistveno bolj simpatična, sploh takšna z oznako sport turismo. To je nekakšen križanec nizke limuzine in karavana. In preden drugič zamahnete z roko, češ, eh, tako ogromen avto pa že ni športen, naj dodam, da sem se pred nekaj tedni s panamero preganjal po dirkališču in nivo oprijema je naravnost neverjeten. Tole seveda ni 911, je pa vseeno zelo suveren stroj med zavoji.

Panamero lahko le priporočim, težje pa, kakšno točno. Ne glede na motorno različico je zadaj dovolj prostora celo za Luko Dončića, oba potnika sedita v pravih naslanjačih, vmes je širok naslon, vsak zase si lahko nastavi temperaturo in kup ostalih stvari. Poleg večjega prtljažnika je prednost različice sport turismo še ta, da lahko izberete sedežno konfiguracijo 4+1 in je v vozilu tako lahko pet potnikov. Tisti zadaj v sredini bo sicer edini brez posebnega udobja, a bo lahko vsaj sedel. Najbrž boste tja 'potisnili' najbolj sitnega otroka.

Tudi prtljažni prostor je večji, čeprav dvomim, da boste vanj potiskali hladilnike in podobno. Ima za 50 litrov večjo prostornino in, še pomembneje, za dobrih 14 centimetrov nižji nakladalni rob, vase sprejme en manjši konček več in je nasploh nekoliko bolj uporaben. Sport turismo tudi oblikovno ne izgublja, za moj okus je takšna panamera celo bolj skladna. Pa še majhen spojler na zadnjem delu strehe se prav elegantno sam samodejno dviga in spušča.

Kakorkoli že, panamero boste verjetno raje vozili sami, zato je spredaj nivo udobja še večji. Sedeža masirata, okolje je moderno in dodelano, položaj za volanom pa perfekten. Napredek v primerjavi s prejšnjo generacijo je izjemen in čeprav je večina stikal občutljiva na dotik, obenem ob pritisku oddajo še zanimiv zvok, ki spominja na premikanje fizičnega stikala, na sredini armaturne plošče je več kot 12-palčni zaslon, vse skupaj pa je sila dodelano.

Več motornih različic je na voljo, mi smo preizkusili tri. Za začetek tisto z oznako turbo, ta je pravšnja za vse, ki hočete ob udobju z brutalnimi pospeški še malo mučiti svoje organe. 404 kW moči oziroma 550 'konjičkov' je dovolj, da se izstreli do 100 v 3,8 sekunde, v praksi pa to pomeni, da je potisk hrbta v sedež tako surov, da vzame sapo. Prehitevanje je enako lahkotno, pa če se boste pognali mimo enega ali pa treh vozil. Stara finta z bankovcem na armaturni plošči bi tukaj delovala, sovoznik se pri pospeševanju ne bi mogel skloniti naprej in ga zagrabiti. Lahko je tudi glasna, če boste pritisnili na stikalo, ki odpre dušilne membrane v izpušni cevi, sicer pa je izjemno uglajena in brutalno hitra. Okoli 210 'jurčkov' vas bo stala v izvedenki sport turismo, klasična pa je malenkost cenejša.

Za moderne čase je dejansko boljša panamera 4E-hybrid. Moči je podobno kot pri dizelski varianti, ki je kajpak tudi v ponudbi, in zmogljivosti so skoraj identične. Je pa občutno cenejša od turba. Vaša je lahko za vsaj 126 tisočakov, ponuja 340 kW moči oziroma 462 'konjičkov'. Seveda je hitra, nikoli pa ne deluje brutalno; vsa pospeševanja so zelo zvezna, bencinski motor navdušuje s svojim svilnatim tekom, elektromotor pa pač ponudi hipen navor in tišino, ko jo potrebujete. 11 kWh je uporabna kapaciteta baterije, s čimer lahko prevozite do 50 kilometrov dolgo pot, potem pa jo enostavno priključite in ponovno napolnite.

No, na koncu nas je čakala še različica turbo S E-hybrid. Ker trenutno še ni na voljo kot sport turismo, bo pa, smo peljali klasično panamero. Ta je bojda najhitrejša štirivratna limuzina na svetu in ob 550 'konjičkih' bencinskega turbostroja ponuja še 136 'elektrokonjev'. Skupna sistemska moč znaša 680 KM, zato se z mesta do stotice izstreli v 3,4 sekunde, še dobrih 8 pa jih potrebuje do 200 km/h. Številke so seveda eno, občutki nekaj drugega, zato dodajam, da je v praksi tako brutalna, da se ti v glavi zavrti. Telo je lahko vajeno hitrih avtomobilov pa bo presenečeno vedno znova, ko bo desna noga močno pritisnila stopalko. Takšnih pospeševanj se zlepa ne navadiš in jih z veseljem izkoriščaš.

Že skoraj polovico cenejša in manj zmogljiva panamera E-hybrid dovolj zmogljiva, a od viška glava ne boli. Le denarnica.

Če bi želeli tedensko hoditi h kiropraktiku za nastavljanje vratnih vretenc, je za vas slednja. In to je tudi prvi primer, da je vrh ponudbe rezerviran prav za hibridno različico. Že drži, da je že skoraj polovico cenejša in manj zmogljiva panamera E-hybrid dovolj zmogljiva, a od viška glava ne boli. Le denarnica.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 5. 2018
Maj 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - audi A7
10  mednarodna premiera - volkswagen touareg
11  domača premiera - hyundai i30 N
1213
14151617  domača premiera - mercedes benz A
181920
2122  domača premiera - BMW M5 in i8 roadster
2324252627
282930  domača premiera - 4 milijoni vozil v Revozu
31  domača premiera - nissan leaf
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 401
volkswagen polo 309
volkswagen golf 248
škoda octavia 221
renault captur 201

Podatki veljajo za april 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 26.998 novih avtov!

Anketa
Kdaj se boš prijavil na Rdeči volan?
913Sem najboljši, se ne rabim. 912V Krškem sem že dosegel najboljši čas. 911Ne bom se, ker me je strah. 910Kaj je Rdeči volan?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: monik
Obvestila
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 3 dnevi  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 2 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 2 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 2 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 2 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 2 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 6 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 7 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 7 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 9 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 9 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 9 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 10 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 10 meseci  |