Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mitsubishi eclipse cross

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Jure Cehner
Skrajno tradicionalen japonski križanec, za katerega so si pri Mitsubishiju drznili v imenu uporabiti famozni naziv eclipse, je ugledal luč sveta. In takoj tudi sprednje luči brezštevilnih tekmecev, željnih boja, v trenutno najbolj neizprosnem segmentu.
Mitsubishi eclipse cross
Foto: Jure Cehner
24. 11. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Po že kar nekaj letih venomer naraščajočega povpraševanja po križancih se znamke trgu še vedno prilagajajo; beri: si nekajkrat tedensko razbijajo glavo s tem, kateri model še lahko privzdignejo in ga okličejo za križanec ter kje lahko najdejo prostor za še en takšen avto. Pričakovano in kot po tekočem traku jih bljuvajo, zato ni niti malo čudno, da so pri Mitsubishiju, znamki, pri kateri si sami pravijo, da so specialisti za SUV-je, predstavili še eno vozilo takšne sorte. Pa saj jih imajo že dovolj, boste rekli? No, vedno se najde mesto še za katerega, tokrat med majhnim ASX-om ter večjim outlanderjem, s katerim si deli osnovo. Kanibaliziral svojih rojakov torej ne bo, saj se dimenzijsko in zmogljivostno kar lepo zasidra med oba žlahtnika.

Kar gledate, je eclipse cross, križanec, ki si deli ime s famoznim ljubljenčkom vseh pravih japonskih tunerjev, a žal verjetno nima z njim skupnega niti enega vijaka. Gre za Mitsubishijevo novost, ki svojih vedno bolj množičnih povpraševalcev ne bo prepričeval z ultra radikalnim dizajnom, kot to počne Toyotin C-HR, temveč raje z bolj umirjenim pristopom in več kot 100-letno tradicijo. Kot veste, Mitsubishi je po novem nov prišlek v aliansi z Renault in Nissan, ampak slednja giganta pri snovanju eclipsa cross še nista imela besede; baje je to zadnji čistokrvni mitsubishi, ki se mu po žilah oz. ceveh pretaka skrajna japonska tradicionalnost, ki se požvižga na 'bling', kot pravijo, ampak ohranja prefinjeno enostavnost. Takisto zavračajo besedo 'premium', za katero pravijo, da je le marketinški umotvor, temveč se raje osredotočajo na kakovost svojih produktov.

Neke blazne spremembe v paradigmi njihovega razvoja in dizajna torej ni za pričakovati in je s tem križancem tudi ne boste dobili, je pa res, da si je pri zunanjem izgledu njihov glavni oblikovalec, Tsunehiro Kunimotoki, ki so ga 'ukradli' Nissanu, vseeno dal malce duška. Uspelo mu je pričarati moderen videz, nikakor preveč nastopaški, s katerim pa bo vseeno nagovarjal staro in mlado. Deluje zrelo. Nekoliko so se tudi 'opravičili' za (za tako tradicionalno znamko) nenavadno razklan zadek in nam hitro obrazložili, da je to predvsem na rovaš boljše aerodinamičnosti in ne vsesplošne razposajenosti. Se pa zato vsaj loči od konkurentov. V notranjosti je zgodba znana, le z malce boljšimi materiali in nekaj več inovativnosti, ki se tokrat materializira v drsni ploščici, ki nikakor ni prijetna za uporabo, ter seksi zaobljeni mehki plastiki, ki se ob robu zgornjega dela sredinske konzole zlije v otrdelo srebrno. Sicer pa je solidno sestavljen, zato menim, da mu čričkov na testu ne bomo očitali. Zadnja klop se lahko pomika naprej in nazaj za 20 centimetrov, ima devet nastavitev naklona, kar je zelo veliko, in je deljiva v razmerju 60:40. Zadaj lahko torej počnete, kar vam srce poželi.

Ko poslušaš njihovega predstavnika na tiskovni konferenci, dobiš občutek, da gre za butično znamko, ki ji prodajne številke in sveti dolar niso gonilne sile, temveč še vedno pluje z vetrom tradicije. Ta japonska osredotočenost in odrekanje vsemu nepotrebnemu prideta do izraza tudi pri pogonskih sklopih. Ob splovitvi bo na voljo zatorej le en motor – 1,5-litrski prisilno polnjen bencinski agregat, spojen z brezstopenjskim menjalnikom CVT ter prenosom moči na vsa štiri kolesa. 2,2-litrski dizel pride enkrat v bližnji prihodnosti, bo pa tisti k sreči spojen izključno s klasičnim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. CVT z bencinarjem namreč dokaj nesuvereno simulira osem prestav, štirikolesni pogon pa je stalni in pametni, torej z avtomatskim programom ter dvema za sneg in makadam. Preizkusili smo ga le na avtocesti in urejenih regionalnih asfaltnih poteh (nekaj 100-metrska zaplata peska do vmesne postojanke ne šteje), zato o štirikolesnem pogonu nimam kaj prida za povedati. Le to, da v osnovni postavitvi na zadnji kolesi prek sklopke in odprtega diferenciala neprestano prenaša vsaj 20 odstotkov navora. Če je potrebno, ga lahko prenese tudi do 45, v načinu sneg do 55 odstotkov, na pesku pa celo do 60 odstotkov. Zadaj ima večtočkovno vpetje preme, spredaj pa vpetje po MacPhersonovo.

Smo pa vsi predstavniki medijev na predstavitvi hitro prišli do zaključka, da je eclipse cross v zavojih nepričakovano in zelo prijetno rigiden, brez velikega nagibanja, kar je za razred bolj izjema kot pravilo. Bencinski motor je sicer vreden pohvale in nikakor ni preglasen, s svojimi 120 kilovati oz. 163 'konji' pa tudi več kot dovolj močan za večino podvigov, ki mu jih boste ukazali. Škoda le, da vam CVT-menjalnik s svojim zaganjanjem dodobra skazi izkušnjo. Sicer so mu namenili kar nekaj pozornosti, a žal ne dovolj, da vas ne bi stalno opominjal, da je prisoten, za nameček pa je verjetno dežurni hudodelec za veliko porabo, ki jo je potovalni računalnik nameril na vnaprej zrisani 160-kilometrski poti. Reci in piši, dobrih devet litrov je pokazal. In ni šlo za čuden preračun našega testnega vozila, saj so se nad osem litri in pol vrtele tudi porabe ostalih avtov. Ampak več o tem na testu v zgodnjem začetku prihodnjega leta.

Kot kaže, bodo vedno številčnejši evropski in tudi vzhodnjaški konkurenti dobili dostojnega tekmeca, ki bo znal prepričati s svojo japonsko zadržano osredotočenostjo, žal pa ne tudi z majhnim prtljažnikom (v osnovni postavitvi zadnje klopi meri le 341, sicer se lahko poveča na 448 litrov) in perpetualnim mankom navigacijske naprave. Ja, navigacije pač ni in je niti ne morete kupiti, saj so eclipsi cross povezljivi malodane z vsemi pametnimi telefoni prek Apple CarPlay in AndroidAuto, razvijalci pa se zavedajo, da je najboljši navigacijski sistem itak Googlov Maps. In ker ima velika večina njihovih bodočih strank pametni telefon, potrebe po integrirani navigaciji ni več. Gre za potezo, ki nedvomno zahteva jajca, saj jih lahko predvsem pri starejši populaciji ugrizne v rit. Bo čas pokazal. Eclipse cross bo globalno gledano na voljo že v decembru, pri nas v začetku januarja, premierno pa bo, zanimivo, lansiran ravno na stari celini. Nedvomno pa ga nestrpno čakamo na test. Baje bo tudi testni primerek v tej novi, krasni, šestplastni rdeči barvi.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |