Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Dacia duster

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
V deželi grškega jogurta, kjer mu sicer pravijo le 'jogurt', smo preizkušali novi duster. Sicer ne čisto novi, vseeno pa konkretno prenovljen. Polikali so ga na vseh področjih, kjer je bilo to potrebno.
Dacia duster
Foto: Anže Jereb
15. 12. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera dacia duster
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Dacia je do oktobra v letošnjem letu po svetu prodala že preko pol milijona vozil.

Dacia je do oktobra v letošnjem letu po svetu prodala že preko pol milijona vozil, s tem pa spet povečala svojo prodajo in tudi evropski tržni delež. In ne, ne prodajajo dobro le v Maroku, Alžiriji in domači Romuniji, temveč tudi pri nas, v Italiji, Nemčiji ... skratka povsod. Za velik del prodaje poskrbi duster, ki je doslej zapeljal že v več kot 1,1 milijona garaž.

Vseeno boste že na daleč vedeli, za katero vozilo gre, ker v osnovi oblika ostaja zelo podobna, pa čeprav so bojda zamenjali 100 odstotkov notranjih in zunanjih elementov. Sprednjemu delu so namenili bolj odločen videz, sprednja maska je spet razpotegnjena do obeh luči, ampak sedaj še širša in še dodatno zaščito spodnjega dela si lahko omislite, da je potem sploh agresivna. No, bok je dobil plastično 'kvazi-režo', zadek pa luči po vzoru jeepa renegade. Križ preko luči se zdi zelo simpatičen, zadek pa je z njim bistveno bolj atraktiven.

Znotraj so odpravili največjo hibo prejšnje generacije. Zaslon je bil prej postavljen prenizko in je potem voznik preveč odmikal pogled s ceste, sedaj je nameščen za 7,4 centimetra višje, pri Dacii pravijo, da je najbližje voznikovim očem v segmentu. Tudi večji je, kar je dobro, saj je vse skupaj potem bolj pregledno. Nasploh je notranjost precej posodobljena, volan se po novem pomika tudi po globini, in sicer za pet centimetrov, sprednje steklo so na spodnjem robu potisnili deset centimetrov bolj naprej in je bolj položno, zato vse skupaj deluje bolj prostorno. In materiali so boljši, večinoma še vedno trdi, ampak je vse skupaj lepše in bolje izdelano.

Predvsem pa so notranjost precej oplemenitili s stikali za klimatsko napravo in nad njimi še s tistimi za vključevanje vseh smernikov, štirih kamer okoli vozila in tako naprej, saj močno spominjajo na tiste iz vozil znamke Audi. In ja, duster ima po novem štiri kamere, s pomočjo katerih sta lažje parkiranje kot tudi terenska vožnja. Ob strmem vzpenjanju voznik vidi le nebo, s pomočjo kamere spredaj pa tudi, kaj se nahaja pred njim. Ali ob njegovem boku.

Med vožnjo sem takoj opazil, da je avto bolj tih, pravijo, da je zaradi dodatne izolacije kar za polovico tišji. To na prvi vožnji težko potrdim, se pa vsekakor pozna. Občutek na volanu je tudi malce boljši, ker je duster dobil variabilni servokrmilni sistem, še vedno pa to seveda ni stroj za posebne vozniške vragolije, vsaj na običajni cesti ne. Pri pretiravanju nos kar hitro potegne iz zavoja ven. Je pa navdušil na makadamu, kjer smo v pričakovanju občasnega udara v večjo luknjo stisnili zobe, a je anomalijo duster povsem elegantno prežvečil.

Tudi motorje so prevetrili, bencinska imata 115 oziroma 125 'konj', torej 85 oziroma 92 kW, dizelska pa 66 oziroma 82 kW, to je 90 in 110 'konj'. Močnejši dizel je doplačilno na voljo tudi z dvosklopčnim menjalnikom EDC. Pogon je lahko spredaj ali pa štirikolesni. Prvi dan smo se vozili z bencinsko različico, drugi pa z dizelsko in moram priznati, da mi je turbobencinska alternativa bolj všeč, motor je poskočen in živahen.

In duster je po novem še bolj pameten, ponuja opozorilnik na vozila v mrtvem kotu, omejevalnik hitrosti, opozarja celo, če kdo od potnikov zadaj ni pripet, odklepali pa ga boste prostoročno, s kartico v žepu. Predvsem pa je bolj terensko sposoben, čeprav mu že prej ni bilo kaj zameriti. Sedaj ima pomoč pri spuščanju po klancu navzdol, ta ohranja hitrost med petimi in dvajsetimi kilometri na uro, odvisno od želja voznika. Pomočnik pri speljevanju v klanec je tudi serijski, pri štirikolesno gnanih izvedenkah pa na zaslonu lahko ves čas opazujete, pod kakšnimi koti se v določenem trenutku nagiba avtomobil.

Ker je dusterjev trebuh od tal oddaljen enaindvajset centimetrov, tudi o terenskih vrlinah ni potrebno dvomiti. Vstopni in izstopni kot sta zaradi kratkih previsov precejšnja, relativno kratka medosna razdalja pa pomeni, da tudi s trebuhom ne boste takoj nasedli na kakšnem previsu. In seveda lahko vključite še zaporo diferenciala ter 'zaklenete' pogon tako, da gre polovica moči sprednjima, polovica pa zadnjima kolesoma. Prenovljeni duster bo pri nas na voljo od druge polovice januarja dalje, za vstopno različico pa bo potrebno odšteti 12.990 EUR.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Rote80
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 6 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |