Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota yaris GRMN

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Vas zanima, kaj nam je po okoliškem hribovju nad Barcelono dvigovalo srčni utrip, plašilo ovčke in s svojim rezgetanjem božalo naše ušesne receptorje? Za to je skrbela mala bombica, ki sliši na ime toyota yaris GRMN.
Toyota yaris GRMN
Foto: Toyota, Anže Jereb
23. 1. 2018 ob 8:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera toyota yaris GRMN
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ko je pred vami kakšna huda gorska cesta z nešteto zavoji, v kakšnem avtu bi jih najraje napadli? Ferrari se vam je prikradel v misli, kajne? Ali pa kakšen drug superšportnik, a v resnici so takšni avtomobili pogosto preveliki, preveč zmogljivi in tudi predragi, da bi v njih zares uživali. Boljša rešitev je toyota yaris GRMN, ki ovinke napade tako učinkovito, da se vam bo ves čas smejalo. Tudi na dirkališču je bil avto izjemen.

Kaj je sploh yaris GRMN? Izraz, ki tiči za kratico, je precej neposrečen, pomeni pa Gazoo racing Masters of Nürburgring. Pač, Japonci pri svojih oznakah očitno ne znajo biti niti malo romantični. Kar pa ne pomeni, da je tudi avtomobil neposrečen, prav nasprotno, zelo zanimiv je in tudi mora biti, če želi kljubovati fiesti ST, cliu RS, 208 GTi, corsi OPC in ostalim. Glede na tehnične podatke z njimi ne bo imel težav, presenetljivo suveren je tudi v praksi.

Navzven ga boste hitro prepoznali, že črna streha in prav takšna platišča so opazna, mimo ogromnega spojlerja pa sploh ne boste mogli.

Navzven ga boste hitro prepoznali, že črna streha in prav takšna platišča so opazna, mimo ogromnega spojlerja, na katerem je dovolj prostora za pivo in sendvič, pa sploh ne boste mogli. Podobno je znotraj, sprednja sedeža sta na pogled zelo agresivna in takoj padeta v oči, čeprav v praksi ponudita malenkost premalo bočne opore, zlasti v zgornjem delu. Tudi previsoko sta postavljena, da bi bil položaj dirkaško perfekten. To pa je tudi edina stvar, ki me je zmotila, a sem nanjo hitro pozabil, ko je pod pokrovom zarezgetal zmogljiv motor.

Pri Toyoti niso iskali kompromisov in pod pokrov namestili 1,8-litrski prisilno polnjen motor, ki mu pri dihanju pomaga kompresor. Ta je nameščen pred motor, da je težišče čim nižje, motorju so spremenili vžigalni sistem in kopico drugih elementov ter zmanjšali nekaj sestavnih komponent, da so ga sploh uspeli 'stlačiti' v motorni prostor. Za finalno nastavitev so poskrbeli pri Lotusu in rezultat je vrtenja željni motor, ki zmore 212 'konjičkov', kar je skoraj največ v segmentu, le še clio RS trophy jih izpljune nekaj več. Ob tem yaris GRMN tehta le 1.135 kilogramov, kar je najmanj v segmentu in rezultat je pospešek do stotice v 6,4 sekunde, predvsem pa hudo živahen in agilen avtomobilček.

Na cesti me je navdušil, konkretno leti in podvozje je super čvrsto, v ovinkih je izjemen. Tudi zato, ker ima še zaporo diferenciala Torsen, ta pa skrbi, da nos zagrize v asfalt kot morski pes v stegno deskarja. In menjalnik je ročni, kar je pač nujno v takšni mini bombici. In pika, sploh ne sanjajte o avtomatskih menjalnikih. Med akcijo voznika in reakcijo avtomobila skoraj ni časovne razlike, občutek na volanu je zelo dober, sam volanski obroč so si sposodili pri GT86, zato se roke na njem počutijo kot dojenčkov obraz v materini dlani. Pač, res je prijeten, kaj naj rečem, se pozna, da je njegov premer kar tri centimetre manjši od tistega v klasičnem yarisu. In celo zvočna kulisa je zanimiva, kar je pri takšnih malčkih prej izjema kot pravilo. Od spodnjih vrtljajev naprej prijetno rezgeta, ko se slednji približajo šestim tisočakom, pa prav jezno začne pihati. Dovolj, da so se ovčke hitro razbežale.

Yaris GRMN ostaja dovolj human, da se bo z njim do službe peljala tudi mamica, bo pa malce bolj poskakovala.

Seveda yaris GRMN ostaja dovolj human, da se bo z njim do službe peljala tudi mamica, bo pa malce bolj poskakovala in preko ležečih ovir na cesti premišljevala o tem, če so njena hrbtna vretenca še vedno v pravem vrstnem redu. Pač, avto je trd in malce glasnejši, a ni prehudo. Jasno je, da mora biti, če želi biti na cesti tudi hiter. Pri Toyoti so celo bolj samozavestni in dodajajo, da je prepričljiv tudi na dirkališču, zato so nas kar povabili na enega. Potrjujem, tudi tam se precej dobro znajde.

Težava takšnih nabritih malčkov je, da so na stezah in ob ekstremnih pogojih običajno vseeno premehki ali pa zavore niso dorasle najhujšim zahtevam. Pozna se, da je yaris GRMN lahek in posledično zavore manj trpijo. Naša vozila so bila na stezi obuta še v poldirkaške pnevmatike, ki so v zavojih držale kot klop, in hitrosti so bile zavidljive. Tudi po kakšnih 20-tih krogih tehnično zahtevne in hitre steze ni bilo posebnih težav, podvozje ni omagalo in zavore so še vedno suvereno prijemale. In naša usta so bila raztegnjena v nasmeh.

Zato zaključujem, da je yaris GRMN eden najboljših malih športnikov, a ga ne boste kupili. Izdelali so jih le 600, od tega jih je bilo dvesto namenjenih Japonski, 400 pa evropskemu trgu. Prodali so jih v vsega 72 urah in ga niti ne morete več kupiti, vsaj novega ne. Kdo ve, morda bo rabljenim zaradi redkosti cena celo poskočila, vsekakor pa je yaris GRMN lep korak k obujanju športnega dela znamke, ki je v zadnjem desetletju ali dveh povsem zamrl. A brez skrbi, očitno se je prebudil v velikem slogu in Gazoo racing bo na ceste kmalu postavil še kakšno zanimivo stvar, še letos novo supro. Glede na videno v malem yarisu ne dvomim, da bo slednja takoj zasvojila.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 5. 2018
Maj 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - audi A7
10  mednarodna premiera - volkswagen touareg
11  domača premiera - hyundai i30 N
1213
14151617  domača premiera - mercedes benz A
181920
2122  domača premiera - BMW M5 in i8 roadster
2324252627
282930  domača premiera - 4 milijoni vozil v Revozu
31  domača premiera - nissan leaf
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 401
volkswagen polo 309
volkswagen golf 248
škoda octavia 221
renault captur 201

Podatki veljajo za april 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 26.998 novih avtov!

Anketa
Kdaj se boš prijavil na Rdeči volan?
913Sem najboljši, se ne rabim. 912V Krškem sem že dosegel najboljši čas. 911Ne bom se, ker me je strah. 910Kaj je Rdeči volan?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: monik
Obvestila
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 6 dnevi  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 2 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 2 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 2 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 2 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 2 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 4 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 6 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 7 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 7 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 9 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 9 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 9 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 10 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 10 meseci  |