{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Oplov zimski trening

Regionalna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Oplova insignia je z inovativnim štirikolesnim pogonom skrbela, da smo poledenelo podlago premagovali za šalo, vse skupaj seveda počeli varno in se obenem tudi zabavali.
Oplov zimski trening
Foto: Anže Jereb
6. 2. 2018 ob 18:45
Komentarjev: 0
mednarodna premiera Opel snow experience
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vožnja po snegu ni nujno naporna ali nevarna, s pravim pristopom lahko postane prav tako umirjena, varna in zabavna kot takrat, ko se poleti peljete na morje.

Zasnežena ali poledenela cestna površina večini voznikov povzroča težave. Redkokdo na tem koncu Evrope se je po njej res vajen voziti in zato marsikoga stisne pri srcu, ko pogleda skozi okno v sneg in se tudi vsaj dvakrat vpraša, če bi šel res z avtomobilom na pot. A vožnja po snegu ni nujno naporna ali nevarna, pravzaprav s pravim pristopom lahko postane prav tako umirjena, varna in zabavna kot takrat, ko se poleti peljete na morje.

Seveda je potrebnih nekaj stvari, da je pot po zasneženi prijetna! Potrebujete dobre gume in dober avtomobil, pri čemer velikokrat lahko pomaga tudi štirikolesni pogon. Predvsem pa morate vedeti, kaj počnete. Vsaka napačna reakcija ali nepravilna poteza je namreč na snegu bistveno bolj občutna in posledice večje, zato dodatno znanje nikoli ne škodi. Pravilne in varne vožnje se lahko naučite na številnih treningih, jaz sem se tokrat udeležil Oplovega v avstrijskem Thomatalu. Traja dan in pol, Oplovi inštruktorji poskrbijo za vse potrebno, vi pa s seboj pripeljete le dobro voljo.

Glavna avtomobilska zvezda na našem treningu je bila nova insignia, ki ima seveda tudi lahko štirikolesni pogon in to ne čisto običajnega. Med zadnjima kolesoma ima namreč dve sklopki, zato poleg razporejanja navora med sprednjo in zadnjo osjo to lahko počne tudi zadaj med levim in desnim kolesom. Ni prva, ki lahko med kolesi vektorira oziroma premika navor, vseeno pa se dostave moči ter posledično oprijema loteva na precej inovativen način.

Ko sistem, ki stokrat v sekundi preverja kopico podatkov, ugotovi, da bi bilo za nadaljevanje želene smeri bolje imeti več moči na desnem kolesu, z vektoriranjem navora tudi to stori. V levem zavoju to pomeni, da bo več moči dobilo zadnje desno kolo, seveda pa se že sredi zavoja razmerje lahko spremeni, če bo sistem zaznal, da bo ravnokar dodana zaloga zadostna. Prilagaja se bliskovito in v bistvu je potem tudi na ledu insignia zelo ubogljiva. Sem bil presenečen, prijetno, seveda.

Vaje na našem treningu so bile sicer bolj zahtevne in tudi bolj zabavne, lahko pa povem, kaj so tisti najbolj osnovni prijemi, če se želite peljati res varno. Za začetek bodite strpni, nežni in previdni. Nikamor se ne zaganjajte, ampak se zavoja raje lotite s previdnostjo, vsaka reakcija naj bo čimbolj umirjena in elegantno izvedena, brez nepotrebnih sunkovitih reakcij. Če je prednost štirikolesnega zavoja v boljšem oprijemu v zavoju in v lažjem speljevanju, pa se veliko nesreč zgodi ravno s takšnimi vozili ob zaviranju. Ker je bila vožnja do točke zaviranja povsem enostavna, marsikdo meni, da je oprijema več kot dovolj, a pri zaviranju pogon nima nikakršne zveze z vašim ustavljanjem. Zato zavirajte dovolj zgodaj in če bo treba, močno. Z ABS-om, ki ga ima že vsak avto, lahko močno zavirate tudi v zavoju.

Seveda pa z zavoro ali močneje dodanim plinom lahko na takšni podlagi tudi usmerite avtomobil, to velja za tiste, ki ste osnove že osvojili. Ko je avtomobil malo 'na počez', z zaviranjem lahko spodbudimo, da zadek malo pobegne in potem nos lažje zapičimo proti izhodu iz zavoja. In smo tako hitrejši. Ali pa ob štirikolesnem pogonu z dodajanjem plina spodbudimo zadek k uhajanju, kar je super zabavno. Seveda takšne vragolije zganjamo le na primernih poligonih, na cesti pa nikakor. Namen štirikolesnega pogona v insignii je vedno in odločno le zaradi zagotavljanja čim večje varnosti na cesti, s hitrim prilagajanjem namreč skrbi, da je lega zelo zanesljiva. No, na takšnih treningih pa seveda omogoča tudi veliko zabave.

Torej, na treningih vožnje človek pridobi ogromno znanja, vse skupaj pa je še zabavno povrhu. Pogonski sklop v insignii se je zelo dobro izkazal, kot se je tudi tisti v mokki X, s katero smo se zapeljali na krajšo zasneženo hribovsko avanturo, na kateri ni imela nobenih težav. Čeprav, tokrat je bila glavna zvezda dogodka ravno insignia in njen štirikolesni pogon.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 1. 2019
Januar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
070809  domača premiera - audi A1 sportback
10111213
14  domača premiera - peugeot 508
151617  domača premiera - renault kadjar
181920
21222324  domača premiera - audi Q3
252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Maticher
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 2 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 2 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 2 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 2 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 3 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 3 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 3 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 3 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 3 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 4 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 4 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 4 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 5 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 6 meseci  |