{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

BMW M5 in i8 roadster

Regionalna premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Če boste te dni na slovenski obali opazili zavidljivo floto bavarskih vozil, se nikar ne čudite preveč. BMW pri nas gosti prav poseben dogodek, na katerem premierno predstavljajo brutalni M5 in brezstrešni i8 roadster.
BMW M5 in i8 roadster
Foto: Gašper Miš
24. 5. 2018 ob 22:00
Komentarjev: 0

Na dogodku bodo lahko novinarji kar 13 držav prvič sedli za volan dveh podobnih, a obenem tako nasprotujočih si svetov. Na eni strani imamo športnika stare šole, novo generacijo modela M5, na drugi pa nadvse futuristični i8 roadster, za vse, ki ste radi opaženi in obožujete veter v laseh.

Ker zgodovina hitre bavarske petice sega že v leto 1985, lahko danes govorimo o šesti generaciji, serija, na kateri temelji, pa je medtem v svoji sedmi. Novi BMW M5, ki obenem predstavlja vrh ponudbe, na prvi pogled precej spominja na predhodni model, pa tudi v primerjavi s šibkejšimi brati razlika ni tako očitna, kot bi lahko pričakovali. Diskretna oblika seveda ni slabost, ker kupci, ki iščejo ultimativno petico, kar M5 zagotovo je, to tudi pričakujejo. Nabriti M še posebej v takšni, ne preveč vpadljivi barvi, tako lepo skriva številne malenkosti, med katere sodijo malce privzdignjen motorni pokrov, velike reže za zajem zraka, streha iz plastične mase, ojačana s karbonskimi vlakni, pa prilagodljivi LED-žarometi, lita platišča v velikosti 19 oziroma 20 palcev, širša koloteka, že kar značilno oblikovani ogledali, na zadku pa še difuzor, spojler in nenazadnje štirje zaključki izpušne cevi.

Oblika je tako ravno prav diskretna, da je obenem še elegantna. In točno takšna je tudi notranjost. Da sedite v najzmogljevši petici, boste vedeli takoj, ko se boste potopili v športna sprednja sedeža, ki nudita dobro mero bočne ter ledvene opore, in ko boste med merilniki opazili napis M5, na koncu skale pa še številko 330. Malenkost so spremenili še obliko prestavne ročice, stikali M1 ter M2, s katerima izbirate med vnaprej nastavljenima voznima načinoma in start/stop, pa so obarvali rdeče. Vse ostalo načeloma ostaja enako običajnim peticam, kar pomeni, da je notranje okolje vrhunsko.


Takšen je tudi motor. Pod doplačljivim karbonskim okrasnim pokrovom, za katerega boste mimogrede odšteli le malo manj kot poldrugi tisočak, se še naprej nahaja že znan 4,4-litrski turbobencinar. 441 kilovatov razvije tokrat, kar je okroglih '600' konj. Če vam to vseeno ne bo dovolj, kar sicer dvomim, pa se ponudbi že kmalu pridružuje različica M5 competition, ki bo razvila še dodatnih 19 kilovatov oziroma '25' konj. Navora bo v obeh primerih za 750 Nm, ta pa se bo namesto preko 7-stopenjskega robotiziranega menjalnika DCT prenašal kar preko 8-stopenjskega ZFovega samodejnega menjalnika steptronic. Pravijo, da prestavlja skoraj tako hitro kot robotizirani, obenem pa se bistveno lepše poda karakterju vozila in je dovolj trpežen, da prenese vso dodatno moč.

Bistveno bolj pomembna novost je ta, da je pogon zdaj štirikolesni. M xDrive se imenuje in kar vidim zagrizene fanatike znamke, kako v tem trenutku obračajo oči. Priznam, tudi sam sem jih, pa je teorija eno, praksa pa povsem nekaj drugega. Če je bil prejšnji BMW M5 zaradi zadnjega pogona in gore moči vozniško precej naporen avtomobil, novi ni. Niti malo. Drži, da lahko v teoriji ves navor prenese le na sprednji kolesi, ker pa ga v osnovi večino vseeno na zadnji, niti ne boste deležni občutka, da vozite štirikolesno gnan avtomobil. Za vse, ki si boste zaželeli več drame, novinec ob načinu 4WD ponuja še način 4WD sport, če pa se boste želeli še prav na hitro znebiti 600 evrov, kolikor staneta zadnji pnevmatiki, pa obstaja še način 2WD, ki M5 spremeni v pravo pošast.

Pošast, ki se lahko ob pomoči sistema 'launch control' do stotice izstreli v le 3,4 sekunde. S paketom competition bo pospešek še za desetinko boljši, končna hitrost pa v obeh primerih elektronsko omejenih 250 kilometrov na uro. Če boste doplačali za paket M driver´s, boste lahko med merilniki uzrli tudi številko 305. Torej ne gre ravno 330, kot namigujejo merilniki, prav dosti manj pa tudi ne.

Malo manj kot 160.000 evrov pripravite za osnovno različico, v primeru, da si boste zaželeli vse, kar takšna ultimativna limuzinska petica ponuja (karavana tudi tokrat ni pričakovati), pa dobrih 200.000.

Za podoben denar lahko posežete tudi po novem modelu i8 roadster. Bavarci temu nadvse futurističnemu priključnemu hibridu niso odstranili le strehe, pač pa mu namenili tudi manjšo prenovo, ki je je bil deležen tudi kupe. Roadster, ki prave konkurence praktično nima, v osnovi ostaja precej podoben klasičnemu modelu, ta pa je v dobrih štirih letih po svetu skupaj prepričal že več kot 13.000 kupcev.

Novo različico modela i8 zaznamuje električno pomična platnena streha, ki ima nekatere elemente natisnjene celo s pomočjo 3D-tiskalnika, in se odpre ali zapre v pičlih 15 sekundah. Pomik je mogoč vse do hitrosti 50 kilometrov na uro, je pa res, da je stikalo postavljeno precej neposrečeno, in sicer v zaprt predal na sredinski konzoli, ki se za nameček odpira še proti vozniku in ne stran ali nazaj, kot bi lahko pričakovali. Zanimivo je tudi to, da sta tu sedeža dva, medtem ko je kupe obdržal še dva zasilna. Na ta način so prišli do odlagalne površine, ki meri kar 92 litrov, medtem ko jih prtljažnik sprejme 88.

Ker se vrata še naprej odpirajo navzgor, prag pa ostaja širok, bo vstopanje in izstopanje iz vozila tudi tu prava umetnost. Če bo streha zložena, bo vse skupaj res nekoliko lažje, nikakor pa ne enostavno. Vsi, ki bodo ostali zunaj vozila, bodo lahko opazovali nova 20-palčna lita platišča in laserska žarometa, ki pot pred vozilom osvetlita do 600 metrov daleč, vsi ostali pa se boste medtem navduševali nad malo boljšimi materiali, novim multimedijskim vmesnikom in sedeži ter lepim oranžnim oblazinjenjem.

Pomembnih posodobitev je bil deležen tudi priključno-hibridni pogonski sklop. Temu so prvič znatno povečali zmogljivost baterije in drugič namenili nekoliko močnejši elektromotor. 1,5-litrskemu trivaljnemu turbomotorju, ki razvije 170 kilovatov moči (231 KM) ter 320 Nm navora, po novem družbo dela elektromotor, ki proizvede 9 kilovatov več moči, skupno 105 (143 KM). Posledično se je povečala tudi sistemska moč, ki zdaj znaša 275 kilovatov (374 KM) ter 570 Nm navora, novi i8 roadster pa lahko v kombinaciji 8-stopenjskega samodejnega menjalnika in štirikolesnega pogona, kjer sprednji kolesi poganja elektromotor, do stotice pospeši v 4,6 sekunde. Približno 16.000 evrov cenejši kupe to delo opravi še dve desetinki hitreje, oba pa dosežeta hitrost 250 kilometrov na uro.

Čeprav ima novi i8 roadster za razliko od trdostrešnega kupeja okvir vetrobranskega stekla izdelan iz lahke plastike, ojačane s karbonskimi vlakni, torej materialom, ki sliši na nič kaj romantično ime CFRP, vseeno tehta 60 kilogramov več. Tehtnica pokaže slabih 1.600 kilogramov, kar niti ni tako slabo, še posebej, če upoštevamo, da ima baterija po novem kapaciteto 11,6 kilovatne ure in ne več 7,1. S prenovljenim i8 ter i8 roadster boste tako lahko v tišini prevozilo slovensko obalo, kar s starim ni šlo.

Cenik:

BMW M5, 8-st. sam. (441 kW) – 157.500 EUR
BMW i8 roadster, 8-st. sam. (275 kW) – 162.500 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 8. 2018
Avgust 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
2728  domača premiera - audi A6
2930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 323
volkswagen polo 273
renault clio 209
renault captur 189
nissan qashqai 188

Podatki veljajo za julij 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 47.923 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Rockerka
Obvestila
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 tedni  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 tedni  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 1 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 2 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 3 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 5 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 5 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 5 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 5 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 5 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 6 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 8 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 9 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 10 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 10 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 10 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 10 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 1 leti  |