{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mazda MX-5

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Kje narediš predstavitev avtomobila, ki slovi po svoji lahkotnosti in tem, da vozniku z vsakim kilometrom vožnje na usta prinaša nasmešek? Na eni najbolj atraktivnih cest Evrope oziroma sveta, kjer se ovinki kot kača vijejo preko gora!
Mazda MX-5
Foto: Mazda
30. 8. 2018 ob 9:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera mazda MX-5
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Mazdin MX-5 ni na ceste zapeljal v novi generaciji, ker za to ni nikakršne potrebe. So pa nekaj stvari spremenili, predvsem so prebili veliko časa pod motornim pokrovom, za predstavitev vseh dodelav pa so nas povabili v Romunijo. Tam leži cesta, ki so jo celo pri Top Gearu proglasili za najlepšo cesto sveta.

Imenuje se Transfagarasan highway, gre pa za 90 kilometrov dolg odsek med najvišjima gorama Romunije, ki se kot špaget vije preko Karpatov. Zgraditi jo je dal Nicolae Ceausescu, nekdanji predsednik in diktator. V štirih letih gradnje so porabili okoli 6.000 ton dinamita, pri gradnji je uradno umrlo 40 delavcev, neuradno pa več sto. Je druga najvišja cesta v Romuniji in MX-5 je idealno orožje za napad na njene ovinke.

Vem, nekateri se najbrž sprašujete, če sem za preganjanje po Transfagarasanu izbral MX-5 z močnejšim ali šibkejšim motorjem? Glede na to, da se cesta dvigne preko dva tisoč metrov visoko in je klancev veliko, bi bil močnejši tukaj primernejši, kajne? No, seveda sem vzel močnejši dvolitrski motor, celo tako močan, kot ga do sedaj še ni bilo. Po tem, ko so Mazdini inženirji nekaj časa božali motor, MX-5 z dvolitrskim agregatom sedaj ponuja 184 ’konjičkov’. Ob dobri toni lastne mase je to več kot dovolj.

Zato tudi na bolj strmih klancih navzgor v ostrih zavojih zlahka pomiga z zadkom. Ta sune iz zavoja zelo nadzorovano, ampak zabavno. Seveda, če to želite in izključite elektronska varovala, sicer je ubogljiv kot ovčka. V bistvu takšen MX-5 zdaj zamenjuje prejšnjo različico s 160 KM, s katero si deli enako zaporo diferenciala, ki poskrbi za hudo lego, več moči pa so dobili s spremenjenim dovodom zraka, novo glavo motorja, spremenili so bate, skratka, kar konkretno posegli v motor.

Ne samo zaradi večje moči, zmanjšali so tudi maso motorja. Pa še mnogo raje se vrti, sedaj do kar 7.500 vrtljajev, kar je podobno kot manjši, 1,5-litrski motor. Če so prej dvolitrskemu nekateri zamerili ravno manjše veselje do vrtenja v primerjavi z manjšim, so zdaj vse skupaj popravili. Seveda sta že takoj na voljo obe izvedenki, platnenostrešna in RF, večja motorna moč pa ni edina sprememba.

Med pomembnejšo štejem še za tri centimetre po globini nastavljiv volan, takšna nastavitev se je v MX-5 zgodila sploh prvič v vsej njeni zgodovini. Doslej smo volane pomikali le gor in dol in verjetno Matej ob tej informaciji že glasno ploska. Notranja lega je ostala enaka, kar pomeni, da se dejansko volan lahko po novem pomakne le tri centimetre bližje vozniku, bolj proč pa ne. Višjim voznikom bo to prišlo najbolj prav, meni pa bolj malo in bi si še vedno želel celo kakšen centimeter pomika bolj noter, proč od sebe. Ampak je tudi tako položaj skoraj perfekten.

Novi sta še črni vzvratni ogledali, črna so lahko platišča, MX-5 je dobil še vzvratno kamero, ki je zelo priročen pripomoček tudi v tako majcenem avtomobilu, pa sisteme, kot je prepoznava znakov, driver attention alert in city brake. Zadnji prej ni bil na voljo, ker so za njegovo delovanje uporabljali radar, ta pa zaradi majhne višine vozila ni uspel 'ciljati' dovolj daleč. Po novem za to skrbi kamera in zadeva lahko deluje.

Že MX-5 z 1,5-litrskim motorjem je prava uživaška igračka, se mi pa zdi, da šele v tej različici res zaživi do konca. Sploh s temi motornimi popravki, ker se dvolitrski motor pač sedaj bistveno raje zavrti, dodatna moč pa itak nikoli ne škodi.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 1. 2019
Januar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
070809  domača premiera - audi A1 sportback
10111213
14  domača premiera - peugeot 508
151617  domača premiera - renault kadjar
181920
21222324  domača premiera - audi Q3
252627
28293031  domača premiera - ford focus active
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: takac12
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 2 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 2 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 3 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 3 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 3 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 3 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 3 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 4 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 4 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 4 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 5 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 6 meseci  |