Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Lexus UX

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Pred vami je najpomembnejši avto za znamko Lexus v zadnjem obdobju – UX. Že takoj je jasno, da gre za mali križanec, torej avto, ki je v skladu z najnovejšimi trendi, in avto, ki je v najhitreje rastočem segmentu med premium znamkami.
Lexus UX
Foto: Matej Mihinjač
1. 3. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 2
mednarodna premiera lexus UX
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

UX pomeni Urban eXplorer – mestni raziskovalec – in to je tisto, kar išče novodobni kupec z nekaj več evrčki v žepu. Ampak ti kupci so zelo zahtevni, ker ob tem, da izgleda zanimivo, česar UXu ne moremo očitati, pričakujejo še, da se pelje kot nizka kombilimuzina, ne pa privzdignjena kapelca, ki se ziba kot jadrnica.

Pri Lexusu so komaj čakali, da zapelje na ceste, ker bo predstavljal kar velik delež njihove prodaje v Evropi, letos 25 tisoč vozil. Ne samo zaradi imidža, tudi sicer naj bi bil to avto, ki bo navduševal z izgledom, izdelavo in ugledom. Gre za 4 metre in pol dolg stroj, ki je najmanj 160 mm od tal, torej nekje na pol poti med kombilimuzinami in SUVji.

UX je prepoznavno lexus in dobro skriva, da gre v resnici za kompakten avto.

OK, pri izgledu jim je vsekakor uspelo, je zelo prepoznavno lexus, hkrati pa ima nekaj posebnosti, ki skrivajo, da gre v resnici za kompakten avto; tepe se z audijem Q3, BMWjem X1, mercedesom GLA in tako naprej. Pri nas naj bi bil četrti najbolj uspešen mali križanec iz tega ’prestižnega’ segmenta, kupce pa bodo vabili tudi z najvišjim nivojem prodaje v ljubljanskem salonu.

Ker bodo lastniki tega avta ogromno časa preživeli v njem, so materiali odlični; sploh, če malo bolj odprete denarnico, si lahko omislite res posebne dodatke, kot je posebna armaturka, sedeži so odlični, celo šivi imajo poleg estetske čisto uporabno funkcijo, ker lepše skrbijo za zračenje. Na predstavitvi so še posebej izpostavili, kako pomemben je bil zvok vrat pri zapiranju, ko so razvijali avto. To je tisto, kar kupce v tem segmentu še posebej zanima.

Nova platforma za Lexus (GA-C), ki si jo seveda delijo z nekaterimi avti pri Toyoti (C-HR, corolla ...), je omogočila veliko novosti. Predvsem je bil njihov osnovni namen, da je težišče čim nižje in karoserija karseda čvrsta. Odlično jim je uspelo, samo 594 mm od tal je, kar je čisto malo višje, kot so med vožnjo voznikovi boki, zato bi se moral počutiti kot eno z vozilom. Med prvo vožnjo je bilo hitro jasno, da se kljub masi lepo pelje, je dovolj odziven, samo še malo več občutka na volanu si želimo vozniki za piko na i. Ampak za povprečnega uporabnika je že to več, kot si lahko želi.

Vsa vrata so iz aluminija, s čimer so prihranili 27 kilogramov.

Si pa seveda želi več prostora. Spredaj ga je veliko, dovolj ga je tudi na klopi zadaj, čeprav je avto dokaj nizek, voznikov sedež pa je po višini nastavljiv za kar 60 milimetrov, da lahko uživajo tisti, ki radi sedijo visoko in pač zato kupujejo križance, da vidijo pokrov motorja pred sabo, ali pa tisti, ki se radi peljejo malo hitreje in sedijo zelo nizko. Pri Lexusu so ogromno pozornosti posvetili zvočni izolaciji, da je vožnja karseda prijetna, zanimiva pa je tudi izbira materialov: vsa vrata so iz aluminija, s čimer so prihranili 27 kilogramov, tista od prtljažnika so pa iz polimera, po domače plastike.

Čisto zadaj v prtljažniku je prostora malo. Pri različici s sprednjim pogonom 320, pri tisti s štirikolesnim pa 283 litrov. V osnovi je avto namenjen tistim, ki ne bodo vsak dan s sabo vozili kupa krame, ko bo potrebno, bodo pa na streho zmontirali strešni kovček. V tem avtu pač mora biti še prostor za baterijo in morebitni dodatni motor, če ima štirikolesni pogon, ki ga imenujejo E-four. Slednji ima moč okoli 7 ’konjev’ in ga nadzoruje elektronika za stabilnost vozila, z dodelanim podvozjem tehta do 60 kilogramov in je namenjen lažjim speljevanjem na spolzki podlagi ter vožnji v ovinke, ne pa pri zmogljivostih ali terenskih podvigih. Skupna moč je zato enaka, ker deluje predvsem takrat, ko bencinski motor še ne razvije največje moči.

UX poganja seveda hibridni sklop četrte generacije, zato oznaka 250h, ki skriva termalno izjemno učinkovit dvolitrski bencinski motor (112 kW/152 KM) s kompresijskim razmerjem kar 14:1 in električnega (80 kW/109 KM), ki skupaj proizvedeta 135 kW, 184 ’konjev’. Menjalnik je v tem primeru elektronski CVT, z izboljšavami pri delovanju in boljšo zvočno izolacijo pa je manj tistega neprijetnega hrupa, ki je bil značilnost tovrstnih hibridov. Baterija (NiMH) je zdaj nekoliko manjša in bolj zmogljiva, nameščena pa je pod zadnjicami potnikov na klopi. Pri nas bo na voljo tudi 4 tisočake cenejši model z bencinskim motorjem z dvema litroma in 126 kW (171 ’konji’) za manj kot 30 tisoč evrov in predvsem za tiste, ki ne želite hibrida, ki bo sicer predstavljal kar 90 odstotkov prodaje.

UX bo pri nas na voljo konec marca, ima pa najmanjše izpuste CO2 v razredu, kar je spet pomembno za določene kupce, ki lahko s tem uveljavljajo olajšave. Konec leta pa pripelje še prvi čisto električen lexus UX300e. Električni motor s 150 kW (204 KM) bo poganjal sprednji kolesi, s 53 kWh baterijo pa bo prevozil do 350 kilometrov. Do 100 km/h se bo pognal v 7,6 sekunde in dosegel največ 160 km/h.

Zakaj želite tega, ki smo ga premierno vozili? Morda že zato, ker ima tako aerodinamične zadnje luči, da se zrak ne vrtinči in je vožnja tišja ter poraba manjša. Ali pa zato, ker je edini samopolnilni hibrid v razredu. V vsakem primeru je UX avto, ki ga boste opazili, ko se bo peljal mimo vas, če ga že slišali ne boste.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Kul.
(pred 1 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Hud za popizdit
(pred 1 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |