Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Lexus ES 300h & RC 300h

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Vozniki zelo radi predalčkamo avte po tem, kako se vozijo. Ko ocenjujemo zgolj vozne lastnosti, nam prva pride na misel ena znamka, ko iščemo predvsem udobje in umirjenost, pa v rangu poslovnih limuzin izbira ni več tako jasna. Dokler ni pripeljal novi lexus ES.
Lexus ES 300h & RC 300h
Foto: Matej Mihinjač
4. 3. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera lexus ES 300h, lexus RC 300h
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Brez oklevanja bi malo manj kot pet metrov dolgo limuzino označil za najbolj sproščujočo, kar se vožnje tiče. Čeprav sploh ne izgleda tako umirjeno z zašiljeno obliko in zelo izrazito in široko masko, je njeno poslanstvo tiho razvajanje zahtevnega voznika na dolgih ali kratkih poteh.

Če modela ES še ne poznate, je to zato, ker ga v Evropi sploh še ni bilo. Ja, prvič je zdaj pripeljal k nam, sicer pa je to že kar 7. generacija; v Ameriki je že vse od leta 1989 in od takrat je bilo prodanih 2,3 milijona teh modelov. Njihovo vodilo je bilo ves čas, da je ES udoben in svojim voznikom nudi zadovoljstvo, zato je tudi najbolj popularna Lexusova limuzina.

Se mi zdi, da so na predstavitvi najdlje govorili, kako učinkovito so ga zvočno zatesnili. Dno avta je pokrito v kar 93 odstotkih (prej 68), razvili so celo nova platišča ter nove materiale za zvočno izolacijo, ker pri hibridnem pogonu nastajajo drugačni zvoki, s čimer naj bi bil to eden najbolj tihih avtomobilov nasploh. Za mir v kabini večinoma skrbi tudi sam pogon, hibridni, jasno, zato oznaka 300h. Delovna prostornina 2,5 litra mogoče za poznavalce pomeni, da je motor prenesen iz prejšnjih generacij lexusov in toyot, v resnici pa je razvit povsem na novo in je zdaj z 41 odstotki termalno celo najbolj učinkovit na svetu. To bi moralo pomeniti zelo dobro porabo in temu je bila tudi namenjena premierna vožnja na jugu Španije, da se sami prepričamo, če je res!

Na naših testnih vožnjah po lepih cestah so izračunali, da se je ES kar polovico časa vozil na elektriko. Čeprav baterija ni velika, tradicionalno so jo stlačili pod klop zadaj, da ne jemlje prostora prtljažniku, se vseeno zelo učinkovito sama polni med vožnjo, da potem električni motor pomaga bencinskemu ali pa deluje kar sam. Po novih merilnih standardih WLTP je tako povprečna poraba samo 5,3 litra na 100 kilometrov, kar je dober razlog, da pozabite na dizle. Na mojem testnem krogu, kjer je bil novinarski kolega občasno malo bolj zahteven, je bila povprečna poraba 6,8 litra na 100 km, kar je še vedno zelo dobro.

Elektromotor iztisne 88 kilovatov, torej 120 ’konjev’, skupaj pa prenašata moč na sprednji kolesi.

Bencinski štirivaljnik ima Atkinsonov cikel delovanja za večjo učinkovitost, sicer pa največjo moč 131 kilovatov, kar je 178 ’konjev’. Elektromotor iztisne 88 kilovatov, torej 120 ’konjev’, skupaj pa preko elektronsko krmiljenega menjalnika CVT prenašata moč na sprednji kolesi. ES sicer ni zamenjava za nekoč malo bolj športni GS, ki se bo še prodajal kratek čas, ampak udobna klasična in zelo moderna limuzina.

Kar poglejte, kako moderno zašiljeno obliko in sploh notranjost ima: dva velika zaslona, 12,3-palčni in 7 za merilnike, pred voznikom je ogromen projekcijski zaslon na šipi (260 x 97,5 mm), za pravi občutek prestiža pa je celotna armaturna plošča ročno šivana. Odlična sedeža so pridni Japončki razvijali kar 3 leta in sta na voljo pri boljših paketih opreme (F sport in luxury), na zadnji klopi, ki ima električno nastavljivo naslonjalo, pa naj bi bilo celo največ prostora v razredu, kar 1.025 milimetrov v dolžino, in rekli so, da ima njihov najprestižnejši LS samo milimeter več. Morajo biti tiho, sicer nihče ne bo hotel kupiti tistega.

Športno-elegantna limuzina, ki vas bo razvajala z udobjem, tišino in po zadnjih testih celo najboljšo varnostjo, je pri nas že naprodaj za najmanj 51.850 EUR, s 3 tisočaki uvoznikovega popusta pa pridete na slabih 49, kar je zelo konkurenčno v segmentu. Prvič sta na voljo tudi paket opreme F sport, ki še malo bolj poudari našpičeno obliko, ter prilagodljivo vzmetenje.

Kdor se ne more sprijazniti s sprednjim pogonom in želi še nekaj več dinamičnih užitkov, pa ima prav tako hibridno alternativo, prenovljeni lexus RC. Kupe je med nami že od leta 2014, prenovljeni model pa se zdaj še bolj zgleduje po zelo privlačnem LCju, zato ima ogromno masko, prepoznavne luči s polno LED-tehniko, ni pa oblika samo bolj ostra, ampak tudi aerodinamična.

Ker ima nove blažilnike, je med vožnjo bolj odziven, kar je pri kupeju bolj pomembno kot udobnih limuzinah, v skladu z modernimi trendi pa ima tudi ta zdaj Lexus safety system+, ki pokriva 99% polja okrog avtomobila in pomaga vozniku v kritičnih situacijah. Lepa je tudi sredinska analogna ura kot pri LC, ki bo prav tako odslej značilnost Lexusovih kupejev, najbolj pa bo nepoznavalce gotovo presenetil pogonski sklop, saj gre za hibrid. Ja, zato tisti ’h’ v oznaki 300h na zadku, motorja skupaj iztisneta 223 ’konjev’ in skrbita za dobesedno čiste športne užitke, ki so tukaj seveda malo drugačne sorte.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 3. 2019
Marec 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728010203
0405060708  domača premiera - honda CR-V hibrid
0910
11  domača premiera - mazda3
1213  domača premiera - hyundai i30 fastback N
14151617
18192021222324
25262728  domača premiera - seat tarraco
293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
Kaj bi morali storiti z vozniki po dopolnjenem 65. letu?
942uvesti obvezno vsakoletno preverjanje 941vsem odvzeti vozniški izpit 940subvencionirati samodejne menjalnike 939omogočiti vožnjo s spremljevalcem


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jusko89
Obvestila
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 6 dnevi  | 
Ford Nov poskus dostave paketov pred 6 dnevi  | 
Volkswagen 22 milijonov e-avtomobilov v desetih ... pred 6 dnevi  | 
Ford & LEGO Ford mustang iz kock pred 1 tedni  | 
Ford focus Sedeži pomagajo odpraviti boleč hrbet pred 2 tedni  | 
DS Automobiles Zasedajo vodilno mesto pred 2 tedni  | 
Peugeot Elektrifikacija in nov slogan pred 4 tedni  | 
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 1 meseci  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 4 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 4 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 4 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 4 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 5 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 5 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 5 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 5 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 5 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 5 meseci  |