Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota supra

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Sedem let po prvem sestanku obeh vpletenih znamk in več let po tem, ko so nam začele teči sline ob prvih skicah, je nova supra na cestah. Če bo dostojna naslednica slavne četrte generacije, bo pokazal čas, prva vožnja pa je ponudila veliko.
Toyota supra
Foto: Anže Jereb
17. 5. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 1
mednarodna premiera toyota supra
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če se niste rodili lani in ob besedi 'avto' naredite kvečjemu 'huh', potem veste za toyoto supra. Jih je bilo že kar nekaj, ampak MK4, torej četrta generacija, je bila tista, ki nam še danes dviguje utrip. Nastopala je v filmu Hitri in drzni, njen slavni motor z oznako 2JZ je bil odličen prijatelj predelovalcem, ko so od njega zahtevali veliko več moči pa s tem ni imel težav, in najboljši primerki se še danes prodajajo tudi za več kot 150.000 EUR!

Ampak supra je zdaj po skoraj dvajsetih letih spet nova, tole je peta generacija, njena modelna oznaka je A90, deset več od slavne predhodnice, skromnejše dimenzije pa skrivajo več moči. Naj vas dejstvo, da gre za skupen projekt z BMW in njihovim Z4, ne zmoti. Če se Toyota ne bi odločila za takšno španovijo, najbrž supre sploh ne bi bilo. In tudi ne novega Z4, če enako ne bi naredil BMW. Čas je danes drugačen kot nekdaj in majhne prodajne številke težko upravičijo stroške razvoja.

Torej, krstno vožnjo z agresivno lepotico smo doživeli v Madridu in za začetek lahko povem, da so mi najprej všeč podobnosti s prejšnjo. Poglejte sprednje luči in jih primerjajte s tistimi na predhodnici. Pa zadnje luči, spojler na zadku, nos z boka, celo napis je praktično identičen in nova supra je šele druga toyota v zgodovini, ki ima dva zatiča pri pokrovu motorja. Uganili ste, prejšnja je pa prva.

Znotraj pa ni ista in prav je, da ni. Vse skupaj je bolj moderno z velikim zaslonom, materiali so dobri, položaj za volanom je perfekten in lepo utesnjen, vse stranice okoli voznika pa so oblečene v mehke materiale, da divjanje po kakšni stezi in potiskanje nog ob dele vozila slučajno ne bi prineslo kakšne modrice. Seveda boste našli veliko BMWjevih stikal in ostalih elementov, pa nič zato.

Nadaljujem z zanimivimi tehničnimi podatki. Na primer s perfektno razporeditvijo mase med osema v razmerju 50:50. Pa s čvrstostjo karoserije, ki je večja od tiste pri nekdanjem superšportniku LFA, čeprav je bil tisti izdelan iz karbonskih vlaken. V avtomobilizmu velja tudi zlato pravilo med dolžino vozila in njegovim medosjem, idealno razmerje je od 1:1,5 do 1:1,6. Supra ima 1:1,55, torej sredino od sredine! Težišče pa je nižje od tistega pri GT86, čeprav ima slednji bokserski motor. Mimogrede, nova supra je od prejšnje za skoraj 15 centimetrov krajša, medosje pa je krajše tudi od tistega pri GT86.

Če mislite, da so ’800 in večkonjski’ hiperšportniki na cesti tako fajn, se motite.

Dva razloga sta, zakaj bi ta avto kar kupil, preden bi se z njim zapeljal in preveril, če mi je sploh všeč. Pa sem navadno zelo zahteven! Malo najbrž zaradi nostalgije in legendarne prejšnje supre, predvsem pa, ker je ta dimenzijsko in z močjo popolna, da je lahko hitra in hkrati ne preveč naporna. Če mislite, da so ’800 in večkonjski’ hiperšportniki na cesti tako fajn, se motite.

Pod pokrovom je trilitrski turbošestvaljnik z 250 kW moči oziroma 340 ’konjički’ ter s 500 Nm navora. Pogon je seveda zadaj, občutek na volanu pa mi je na prvi vožnji dal slutiti, da je krmiljenje dokončno nastavil kakšen švicarski urarski mojster. Za vsak dan supra ni pretrda, to je dejstvo. Med tekmeci so tudi bolj vozniško ostri nastopači, malce bolj denimo 718 cayman in še dosti bolj alpine 110, ampak totalna agresija ni nikoli bila domena serijske supre. Predelane mogoče in kdo ve, morda se bo to zgodilo tudi v naslednjih letih, serijske pa ne.

Na cesti smo se torej precej zabavali, malce hitrejša vožnja po lepih zavitih in praznih cestah je bila povsem nenaporna, dovolj udobna in zabavna hkrati, za konkretno napenjanje mišic pa smo zavili še na dirkališče. Tokrat je bilo to Circuito Permanente Del Jarama in tam smo si lahko varno dali duška. Moje prvo opažanje je, da bo avto tudi manj veščim nudil veliko zabave, predvsem pa samozavesti med zavoji, ker z njim ni težko biti hiter. Dve malenkosti, ki sem ju opazil, sta, da nos občasno vseeno sili iz zavoja bolj od pričakovanega in bolj kot pri GT86, zavore pa potrebujejo odločnejšo nogo, da primejo z vso močjo.

Sicer pa je pospešek do stotice le 4,3 sekunde, kar v praksi pomeni, da je tudi na dirkališču supra zelo hitra. Predvsem pa tudi bolj grobih ne bo grdo presenetila in kar naenkrat zdrsnila, ves čas je dovolj pohlevna. Ob izključenih pomagalih tudi pomiga z ritko, kar bo storila rade volje, če boste želeli.

Z menjalnikom je pa tako. Na voljo je le ZFov 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki dela odlično. Zelo hitro, s pravim izbiranjem prestav v vsakem trenutku in glede tega nimam niti enega pomisleka, pa čeprav sam v takšnih avtih vedno navijam za ročni menjalnik. Ta ni na voljo, je pa eden od prisotnih Japonskih inženirjev povedal, da je zanj praktično vse že pripravljeno, če bi se pojavila potreba.

Torej! Dobe prejšnje supre pa mitsubishija 3000 GT, mazde RX-7 ali nissana 300 ZX ni več, vseeno pa imate nostalgiki zdaj na voljo en še kako hud stroj. Pri Toyoti za navihane skrbi že okoli polovico cenejši GT86, ki je tudi ultra zabaven avto, v nekaj tednih pa bo pri nas že supra. Okoli 70 tisočakov bodo zahtevali zanjo in ko boste na cesti videli njene agresivne in predvsem številne linije, vam povem, da bo ujela vašo pozornost.

Pa mimogrede, tudi ta je baje že konkretno pripravljena na povečevanje moči. So poskrbeli že z velikimi režami za zrak in prostorom za dodatne hladilnike, motor bo lahko prežvečil več moči … Tole bo še zanimivo!

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Zverina....pac vsaj zunej je eden lepsih avtov
(pred 4 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
2122  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 5 meseci  |