Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Lexus 30 let & RX

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko predstavljamo nove avtomobile, se vedno vsaj malo vračamo v zgodovino. In dostikrat so znamke stare že po 100 in celo več let! Tokrat pa sem bil na obletnici znamke, ki praznuje komaj 30 let.
Lexus 30 let & RX
Foto: Matej Mihinjač, Lexus
5. 11. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0
2019 mednarodna premiera lexus 30 let in lexus RX
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zaradi številnih inovacij jo praktično vsi poznamo, vse skupaj pa se je za japonski Lexus začelo z modelom LS. Ko se je Toyota v 80ih letih odločila, da bo vstopila v razred prestižnih avtomobilov, so celotno zadevo odlično skrili pred javnostjo. Za iskanje pravega imena so s svojo dolgoletno oglaševalsko agencijo na primer naredili posebno skupino, ki je raziskovala ameriški trg. Verjetno zaposlenim v tej skupini ni bilo hudo v tistem času, ker so morali kar najbolje spoznati luksuz na sto in en način, vseeno pa so v nekaj letih prišli do imena Alexis. Ampak je bilo preveč žensko in preveč podobno karakterju iz takrat noro popularne Dinastije, pa so odstranili A, i zamenjali z u in imamo Lexus. Obstajajo še druge teorije, ampak tisti, ki so takrat delali na projektu, pravijo, da Lexus nima drugega posebnega pomena. Mene vedno spominja samo na luksuz, torej jim je dobro uspelo.

Še bolje pa so se ’davnega’ leta ’89 odrezali s svojim prvim avtom. Toyota si je torej zadala nalogo – izdelati najboljši avto na svetu. Takšen, ki bo pometel celo s sveto nemško trojico. V bistvu je bila takrat še bolj dvojica, ampak novi znamki Lexus je dejansko uspelo. LS je bil presežek v vseh pogledih in je veljal za najtišji avto na cestah. V kabini, jasno, da so lahko potniki uživali v razkošju po še vedno ’sprejemljivi’ ceni, če gledamo nanj kot prestižno limuzino, saj so bili konkurenti bistveno dražji in so v nekem trenutku Japonce celo obsodili uničevanja trga z nerealno ceno.

Ampak takšne pretrese na področju tehnologije potrebujemo, ker se potem vedno zgodijo kakšni koristni preboji. Lexus je na primer tistega leta ’89 predstavil prvo zračno blazino v volanu, ki se je nastavljal po globini in višini (v lexusu LS400). Kasneje so bili prvi, ki so vgradili dvokomorno zračno blazino v volan za boljšo zaščito pri udarcu. Če skočimo v trenutni čas, je bil novi lexus ES na Japonskem prvi avto na svetu z digitalnimi vzvratnimi ogledali, hibridni ES pa ima motor z največjim toplotnim izkoristkom na svetu (41%).

Najbolj pomemben med vsemi pa je model RX, ki je bil predstavljen več kot 20 let nazaj in je takrat v bistvu ustanovil prestižni razred SUVjev. Radiant Crossover pomenita črki RX, Japonci so imeli vedno dober smisel za imena, na praznovanju pa sem imel priložnost zapeljati čisto prvi model, kar je bila prav posebna in zelo zanimiva izkušnja. Tako namreč res najlepše vidim, kakšen napredek se je zgodil v samo 20 letih! Čeprav je vožnja v osnovi čisto OK, je volan odsoten, karoserija se stresa, seveda nima nobenih omembe vrednih sistemov za pomoč vozniku ... po vsem tem se lepo vidi in čuti, zakaj bi si sploh želel imeti najnovejši model avta.

Lexus je ravno ob obletnici zato prenovil svoj najpomembnejši model, pri katerem boste najbolj opazili novo masko in luči. Bil je prvi proizvajalec na svetu, ki je opremljal avte z LED-lučmi in s sistemom za prilagajanje dolgih luči, zdaj pa so iznajdljivi Japonci zadevo nadgradili s tehnologijo BladeScan, ki ima v lučeh posebni ogledali, ki se vrtita in s tem še precej bolj učinkovito osvetljujeta cesto pred avtom. Doseg je zrasel z 32 na 56 metrov, kar se sliši ogromno, vsaj po predstavitvi tehnologije sodeč pa še nisem videl učinkovitejšega sistema pri prilagajanju snopa svetlobe pred vozilom. Vse se dogaja zelo hitro in natančno, da bo osvetlitev pred avtom karseda dobra in čim manj moteča za vse ostale udeležence v prometu.

Inženirji so si dali zelo veliko dela z občutkom med vožnjo in udobjem. Res zanimivo in dokaz, da poslušajo, kaj nas moti pri teh visokih avtih. Blažilniki z dodelavami lepše blažijo mikrotresljaje; vedno težimo, da se takšni višje nasajeni avto stalno malo tresejo in vibrirajo, očitno bodo ti časi končno mimo. Celoten avto je bolj čvrst za boljšo odzivnost, volan pa ima bolj linearen občutek, da boste kvalitetno informirani o tem, kaj se dogaja z avtom v ovinku.

Pri lexusih nas je v zadnjih letih najbolj jezil njihov vmesnik za povezavo z multimedijo in zdaj bi morala biti zadeva bistveno boljša. Prvi pogled pokaže sicer, da je tam med sedežema še vedno drsna ploščica, ki je ne maramo, je pa zdaj osrednji zaslon občutljiv na dotik in s tem rešiš praktično vse težave nerodne ploščice. V spodnjem delu pred ročico menjalnika je zdaj prostor za telefon, da se le-ta lahko brezžično polni, po novem pa sta seveda za povezavo z mobilnikom opciji še Android Auto in Apple CarPlay.

RX še vedno izgleda, kot da se bo strgal s ceste s svojo agresivno masko, v resnici pa ima zelo krotek pogon, če je to hibrid z oznako 450h. Saj sistemske moči ni malo, 313 ’konjev’ (230 kW), motor je bencinski V6 s 3,5 litra delovne prostornine in s prav lepim globokim zvokom, elektromotorja pa dva, en spredaj (123 kW), drugi zadaj (50 kW), tako da ima tudi štirikolesni pogon. Takšen RX tehta kar 2,2 tone, vseeno pa do 100 km/h pospeši v 7,8 sekunde, kar niti zdaleč ni slabo.

1,6 milijona hibridov je Lexus že prodal do danes in kar 3 milijone RXov, kar pomeni, da je to njihov najuspešnejši model vseh časov. No, saj ta čas res ni tako dolg, ampak vseeno tudi 30 let nekaj velja. Sploh, če si v samo 30 letih pokazal toliko inovativnosti. V prestižnem segmentu stvari še zdaleč niso enostavne, ampak Japoncem je uspelo in Lexus je danes znamka, ki v svetu avtomobilizma nekaj velja.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 6. 6. 2020
Junij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011  domača premiera - DS7 crossback in DS3 crossback
121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 325
renault captur 71
dacia sandero 44
volkswagen tiguan 43
peugeot 2008 42

Podatki veljajo za april 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.354 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 1 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 6 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 10 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 11 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 11 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 leti  |