Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Subaru forester e-boxer

Regionalna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Elektromanija je udarila tudi v Subaru in prvi s hibridnim sklopom je forester nove generacije. Gre za blagi hibrid z majhno baterijo, ki je vseeno odličen obliž tam, kjer ga bencinski motor najbolj potrebuje.
Subaru forester e-boxer
Foto: Anže Jereb, Subaru
2. 12. 2019 ob 19:00
Komentarjev: 2
2019 regionalna premiera subaru forester e-boxer
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Na fotografijah je povsem nova generacija modela forester, ki nadaljuje uspešno pot, začrtano s prvo generacijo leta 1997. Doslej so jih prodali že 3,9 milijona, vedno več tehnologije pa Subaruju daje dovolj samozavesti, da obljubljajo nič smrtnih žrtev po letu 2030. Z vsemi najnovejšimi asistencami je tako nabit tudi forester, a (preden me sploh vprašate) vam zagotavljam, da je v osnovi še vedno takšen, kot mora biti. Terensko brezkompromisen!

Torej, nova generacija: zgrajena je na povsem novi platformi z oznako SGP (Subaru Global Platform), na kateri je pred dvema letoma že zrasel XV. V primerjavi s prejšnjo je 70 odstotkov bolj vzvojno čvrsta, zato je do 50 odstotkov manj nagibanja in za štirideset odstotkov bolje absorbira sile, ki nastanejo pri trku. Ker je to prvič, da smo novi forester sploh vozili, mogoče nekaj lastnosti, preden se lotimo tistega, zaradi česar so nas sploh povabili - hibridnega pogona.

Čeprav ni bil forester nikoli poseben lepotec in je svoje vrline kazal povsod drugje, moram reči, da mi je tale na oko spet všeč. Zadnji res zanimiv mi je bil ta na fotografiji, torej prva generacija. Sprednje luči so led in nos precej markanten, zadnje pa zavihane, da je oblika bolj zanimiva. Zadek je v nekaterih barvah simpatičen, v drugih pa manj, pač, presodite sami.

Predvsem pa je sodoben znotraj! Zaslone je imel že prej, ampak je sedaj multimedijski večji in opažam, da je bolj očem prijeten in hitrejši kot prej. Veliko bolj intuitiven tudi. Ostalo je spredaj podobno, kar pomeni, da se še vedno sedi zelo dobro, stikala ostajajo velika, materiali pa so mnogo boljši. Skoraj tako dobri kot v RAV4 ali pa CR-V, ki sta naravnost fantastična. Medosje je daljše za tri centimetre, zato je zadaj za potnike več prostora, prtljažna vrata pa so od prejšnjih širša za zajetnih 13 centimetrov. Tudi prtljažnik je večji, sicer le za štiri litre, a to kljub bateriji pod dnom. In bočna vrata se odpirajo skoraj pravokotno, zato je občutek prostornosti res izjemen.

Bistvo tokratne premiere sliši na ime e-boxer in to je prvič, da se je Subaru odločil kupcem ponuditi hibrid. Nova platforma je to omogočila in čeprav je dvolitrski bencinski motor že stari znanec, so bojda spremenili kar osemdeset odstotkov komponent, da je sedaj lahko povezan z elektromotorjem in še bolj učinkovit. Spojili so ga z majhnim elektromotorjem, ki svojo energijo črpa iz majcene baterije s kapaciteto pol kilovatne ure. Preden se začudite, tudi Toyota v priusu in ostalih hibridih ponuja majhno baterijo. Samo na elektriko se torej prav dolgo ne boste vozili, Subaru pravi, da največ 1,6 kilometra, je pa električni sklop vseeno dovolj, da bo poraba okoli 10 odstotkov manjša. In to kljub temu, da je hibridni sklop poskrbel za dodatnih 110 kilogramov mase.

Že tako majhna baterija je dovolj, da avto ob vsakem mestnem zaviranju izklopi bencinski motor in ga potem ne vklopi ob vsakem premikanju in nežnem pospeševanju, elektromotor pa obenem z elektriko zalaga porabnike, kot je klima. Predvsem pa je že prva vožnja pokazala, da je občutno več navora na voljo pri nizkih vrtljajih, zato se brezstopenjski menjalnik oglaša manj intenzivno, avto pa veliko bolj voljno pospeši. Skupna sistemska moč znaša 116 kW oziroma 158 ’konjičkov’ in 253 Nm navora je na voljo, veliko glavnino seveda da dvolitrski bencinski motor. Elektromotor doprinese 12,3 kW in 66 Nm navora. Garancija na hibridni sklop je 8 let oziroma 160.000 prevoženih kilometrov.

In teren je še vedno njegov drugi dom. Kombinacija bokserskega motorja in pogona AWD je odlična, nizko težišče zagotavlja izjemno lego in učinkovitost, pogon pa je brezkompromisen. Se pozna, da so izdelali že skoraj 20 milijonov bokserskih motorjev in le milijon manj štirikolesnih pogonov. Preizkusili smo ga na res zahtevni podlagi, pa je svoje delo opravil z odliko. Po novem ima novo funkcijo za blato in globok sneg, očitno je bilo, da delujeta odlično. Asistenčni EyeSight je tukaj v novi generaciji in budno nadzoruje ves okoliški promet in tudi vas opozarja, če ne boste z očmi na cesti, kamere vseokrog skrbijo, da vas tudi od zadaj nič ne bo presenetilo, skratka, varnosti je ogromno.

In koliko vas bo to stalo, se sprašujete? Trije paketi opreme so na voljo, osnovni free bo vaš za 37.550 EUR, vmesni style za 40.250 EUR in najbogatejši premium za 45.450 EUR. In imeli boste enega zelo redkih SUVjev s pravimi terenskimi apetiti in obenem z enim najudobnejših podvozij v tem segmentu vozil. Pravo stvar, torej!

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
TWF6ZGEtTVgtNS1MaW1pdGVkLTM3LTEyODBfbWFsYS5qcGcxNTc1NjE5NzE1.jpg
miapan pravi:
Škoda za Subaru, da v Sloveniji ni prave volje za njihovo prodajo.
(pred 3 dnevi )
TWF6ZGEtTVgtNS1MaW1pdGVkLTM3LTEyODBfbWFsYS5qcGcxNTc1NjE5NzE1.jpg
miapan pravi:
Škoda za Subaru, da v Sloveniji nima prave podpore.
(pred 3 dnevi )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: samson
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 6 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |