Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Svetlobno leto

Renault laguna coupe dCi 180 MonacoGP

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Renault laguna coupe MonacoGP. Avtomobil, ki nosi oznako po znameniti dirki Monaške monarhije, a je po svojih zmogljivostih svetlobno leto za bolidi, ki vsako leto znova nastopijo na tamkajšnjem Grand Prix-u. Po drugi strani pa je laguna coupe MonacoGP avtomobil, za katerega z lahkoto rečem, da je svetlobno leto pred vso ožjo in tudi širšo, nekajkrat močnejšo in dirkalnemu športu prirejeno konkurenco.
Svetlobno leto
Foto: Matej Mitruševski
13. 8. 2012 ob 10:20
Komentarjev: 0
video test renault laguna coupe dCi 180 MonacoGP
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ne pretiravam, takšna laguna je avtomobil, ki se fenomenalno pelje, je fenomenalno obvladljiva in je za povrh še povsem dobro opremljen in spodobno uporaben avtomobil za vsakdanjo rabo. Ja, o omejeni seriji testne kupejevske lagune ne gre izgubljati besed; s svojo pojavo je zelo opazen avtomobil, pravi primerek avantgarde. Z dodatkom MonacoGP pa na voljo v ali biserno črni ali testni, biserno beli barvi, z ogljično črnimi osemnajstpalčnimi platišči, prav tako obarvanim strešnim klobukom in ogledali, ter statusnim emblemom na bokih ter maski avtomobila.

Kabinski del pa je vsled te Renaultove poteze obogaten z enako, v belo barvo, lakiranim tunelom sredinske konzole ter isto, okrasnimi letvicami na vratih in preko armaturne plošče. No, kot pikantni dodatek dobite tu na voznikovi strani grobo profilirane aluminijaste stopalke, zgolj šminkerski bel dvojni šiv preko gornjega roba plastičnega (???) okrova armaturnega kokpita ter sicer na naslon povsem običajnih, a s posebno tekstilno oblogo odetih sedežev všita enaka simbola te prestižne dirke. Vse ostalo na žalost ali veselje ostaja enako kot v vseh lagunah; torej isti merilniki, ista stikala in ročice, isto odlično sedenje in počutje za volanom. Seznam opremskih dodatkov pa vključuje pravzaprav vse, kar je možno v lagunah dobiti. Od kartice 'keyless', tempomata z omejevalnikom hitrosti, odlične dvopodročne klimatizacije, dobre TOM TOM-ove navigacije, parkirnih senzorjev, dvofunkcijskih ksenonskih luči, potem multimedijske enote s podporo USB, aux in bluetooth ter z nerodnim upravljanjem preko 'joysticka' in tipk na sredinskem grebenu, kateri je skoraj avdiofilsko zvočno podlago pripravil BOSE. Da pa ni bilo vse zlato, kar se je svetilo, so pri testni laguni coupe poskrbeli črički, ki so se neprestano tečno oglašali iz sredinske reže za zrak pod prednjim vetrobranskim steklom, ter kompleks elektronike, ki je vsake toliko javljal napako ESP-ja, zavornega sistema ter  krmilnega mehanizma 4control.

Sedaj pa k bistvu: vožnji takšne lagune. Prav sistem 4control je tisti, kateremu na svetu trenutno ni para. Že velikokrat pohvaljen zaradi njegovega fenomenalnega kinematskega delovanja, je v kombinaciji tokrat s precej tršim in bolj dinamično nastavljenim podvozjem zmagovalna kombinacija. Svojo referenčnost zlahka dokazuje z neverjetno okretnim gibanjem na zaprtih ovinkastih poteh, po drugi strani pa odlično smerno vodljivostjo na odprtih krivinah in ravnicah. Če se pri vožnji po tirih še lahko zgodi nesreča, potem bi za takšnole laguno rekel, da je kot voda v cevi; ne glede, kako je cev zavita in kako je voda hitra, vedno teče v pravo smer. Popolna obvladljivost tega serijskega izdelka poskrbi, da zmorete biti povsod vedno izjemno hitri, saj je fizikalna meja zmogljivosti avtomobila krepko višja, kot si upa peljati velika večina voznikov. Edino trdota podvozja bo malce manj prijetna za vsakdanjo rabo, saj se iz asfalta čuti prav vsako grbino ali luknjo, ki jo premorejo slovenske ceste.

Za odlične zmogljivosti in učinkovitost pri testni laguni coupe MonacoGP poskrbi najmočnejši Renaultov dvolitrski turbodizelski agregat s 132 kilovati moči ter 400 Nm navora. V kombinaciji z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, ki sicer ni pretirano agilen ob prestavljanju, ponuja dovolj vsega, da bodo voznikove potrebe zlahka zadovoljene. Pri zmerni porabi in kultiviranosti stroja. Je pa res, da ima avtomobil konstrukcijsko glede moči še ogromno rezerve in da bi se mu krepko večja konjenica še kako prilegla. Seveda, pohvaliti velja tudi zavore, ki jih zlepa ne boste pregreli, njihovo učinkovitost pa boste znova in znova čutili ob vsakem pritisku na pedal.

In takšna imenitna igrača, ki je pravzaprav zelo resen ter še kako konkreten štirikolesnik, z vsem, kar ponuja, sploh ni draga. Testna laguna coupe v omejeni seriji MonacoGP stane malenkost čez 30 tisočakov, kar je pravzaprav malo za tisto, kar dobite. Ker je tisto drugo, o svetlobnem letu, pač res.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault laguna coupe dCi 180 MonacoGP
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1995
moč v kW (KM) pri vrt./min 131 (178) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 380 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4643 x 1830 x 1401
medosna razdalja v mm 2810
prtljažnik v litrih 413
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1494 (490)
največja hitrost v km/h 222
pospešek 0-100 km/h v s 8,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,5/4,9/5,7
poraba na testu v l/100 km 7,2
cena osnovnega vozila v EUR 27.490
cena testnega vozila v EUR 30.360
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 33.340

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: drec
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 dnevi  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 5 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 2 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 2 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  |