Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Svetlobno leto

Renault laguna coupe dCi 180 MonacoGP

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Renault laguna coupe MonacoGP. Avtomobil, ki nosi oznako po znameniti dirki Monaške monarhije, a je po svojih zmogljivostih svetlobno leto za bolidi, ki vsako leto znova nastopijo na tamkajšnjem Grand Prix-u. Po drugi strani pa je laguna coupe MonacoGP avtomobil, za katerega z lahkoto rečem, da je svetlobno leto pred vso ožjo in tudi širšo, nekajkrat močnejšo in dirkalnemu športu prirejeno konkurenco.
Svetlobno leto
Foto: Matej Mitruševski
13. 8. 2012 ob 10:20
Komentarjev: 0
video test renault laguna coupe dCi 180 MonacoGP
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ne pretiravam, takšna laguna je avtomobil, ki se fenomenalno pelje, je fenomenalno obvladljiva in je za povrh še povsem dobro opremljen in spodobno uporaben avtomobil za vsakdanjo rabo. Ja, o omejeni seriji testne kupejevske lagune ne gre izgubljati besed; s svojo pojavo je zelo opazen avtomobil, pravi primerek avantgarde. Z dodatkom MonacoGP pa na voljo v ali biserno črni ali testni, biserno beli barvi, z ogljično črnimi osemnajstpalčnimi platišči, prav tako obarvanim strešnim klobukom in ogledali, ter statusnim emblemom na bokih ter maski avtomobila.

Kabinski del pa je vsled te Renaultove poteze obogaten z enako, v belo barvo, lakiranim tunelom sredinske konzole ter isto, okrasnimi letvicami na vratih in preko armaturne plošče. No, kot pikantni dodatek dobite tu na voznikovi strani grobo profilirane aluminijaste stopalke, zgolj šminkerski bel dvojni šiv preko gornjega roba plastičnega (???) okrova armaturnega kokpita ter sicer na naslon povsem običajnih, a s posebno tekstilno oblogo odetih sedežev všita enaka simbola te prestižne dirke. Vse ostalo na žalost ali veselje ostaja enako kot v vseh lagunah; torej isti merilniki, ista stikala in ročice, isto odlično sedenje in počutje za volanom. Seznam opremskih dodatkov pa vključuje pravzaprav vse, kar je možno v lagunah dobiti. Od kartice 'keyless', tempomata z omejevalnikom hitrosti, odlične dvopodročne klimatizacije, dobre TOM TOM-ove navigacije, parkirnih senzorjev, dvofunkcijskih ksenonskih luči, potem multimedijske enote s podporo USB, aux in bluetooth ter z nerodnim upravljanjem preko 'joysticka' in tipk na sredinskem grebenu, kateri je skoraj avdiofilsko zvočno podlago pripravil BOSE. Da pa ni bilo vse zlato, kar se je svetilo, so pri testni laguni coupe poskrbeli črički, ki so se neprestano tečno oglašali iz sredinske reže za zrak pod prednjim vetrobranskim steklom, ter kompleks elektronike, ki je vsake toliko javljal napako ESP-ja, zavornega sistema ter  krmilnega mehanizma 4control.

Sedaj pa k bistvu: vožnji takšne lagune. Prav sistem 4control je tisti, kateremu na svetu trenutno ni para. Že velikokrat pohvaljen zaradi njegovega fenomenalnega kinematskega delovanja, je v kombinaciji tokrat s precej tršim in bolj dinamično nastavljenim podvozjem zmagovalna kombinacija. Svojo referenčnost zlahka dokazuje z neverjetno okretnim gibanjem na zaprtih ovinkastih poteh, po drugi strani pa odlično smerno vodljivostjo na odprtih krivinah in ravnicah. Če se pri vožnji po tirih še lahko zgodi nesreča, potem bi za takšnole laguno rekel, da je kot voda v cevi; ne glede, kako je cev zavita in kako je voda hitra, vedno teče v pravo smer. Popolna obvladljivost tega serijskega izdelka poskrbi, da zmorete biti povsod vedno izjemno hitri, saj je fizikalna meja zmogljivosti avtomobila krepko višja, kot si upa peljati velika večina voznikov. Edino trdota podvozja bo malce manj prijetna za vsakdanjo rabo, saj se iz asfalta čuti prav vsako grbino ali luknjo, ki jo premorejo slovenske ceste.

Za odlične zmogljivosti in učinkovitost pri testni laguni coupe MonacoGP poskrbi najmočnejši Renaultov dvolitrski turbodizelski agregat s 132 kilovati moči ter 400 Nm navora. V kombinaciji z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, ki sicer ni pretirano agilen ob prestavljanju, ponuja dovolj vsega, da bodo voznikove potrebe zlahka zadovoljene. Pri zmerni porabi in kultiviranosti stroja. Je pa res, da ima avtomobil konstrukcijsko glede moči še ogromno rezerve in da bi se mu krepko večja konjenica še kako prilegla. Seveda, pohvaliti velja tudi zavore, ki jih zlepa ne boste pregreli, njihovo učinkovitost pa boste znova in znova čutili ob vsakem pritisku na pedal.

In takšna imenitna igrača, ki je pravzaprav zelo resen ter še kako konkreten štirikolesnik, z vsem, kar ponuja, sploh ni draga. Testna laguna coupe v omejeni seriji MonacoGP stane malenkost čez 30 tisočakov, kar je pravzaprav malo za tisto, kar dobite. Ker je tisto drugo, o svetlobnem letu, pač res.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault laguna coupe dCi 180 MonacoGP
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1995
moč v kW (KM) pri vrt./min 131 (178) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 380 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4643 x 1830 x 1401
medosna razdalja v mm 2810
prtljažnik v litrih 413
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1494 (490)
največja hitrost v km/h 222
pospešek 0-100 km/h v s 8,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,5/4,9/5,7
poraba na testu v l/100 km 7,2
cena osnovnega vozila v EUR 27.490
cena testnega vozila v EUR 30.360
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 33.340

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 1. 2017
Januar 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101  Oddaja Volan
Ob: 18:20 Trajanje: 40 minut
Novoletna izdaja.
02030405060708
0910  domača premiera - BMW 5
1112131415
161718  domača premiera - maserati levante
19202122
232425  mednarodna premiera - nissan micra
mednarodna premiera - mazda MX-5 RF
26272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 272
hyundai tucson 170
volkswagen golf 169
škoda octavia 113
renault megane 109

Podatki veljajo za december 2016

Letos je bilo v SLO prodanih 63.674 novih avtov!

Anketa
Kako pa vi vozite, ko zunaj sneži?
777imam 4x4 in se ničesar ne bojim 776grem peš 775počasi se daleč pride 774niti ne razmišljam o tem 773kot vedno


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rossi86
Obvestila
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 1 tedni  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 4 tedni  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 1 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 2 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 2 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Opel 50-letnica centra Rodgau-Dudenhofen pred 4 meseci  | 
Akrapovič Redki izpuhi iz omejene serije pred 4 meseci  | 
Renault sport Boštjan Kline je ambasador hitrosti pred 4 meseci  | 
AVD Oldtimer Grand Prix Opel se je bo udeležil s calibro V6 pred 5 meseci  | 
BASF Z materiali do večjega udobja pred 5 meseci  | 
Opel adam Na prvem mestu poročila J.D. Power pred 5 meseci  | 
Fulda ecoforce 2+/ecocontrol 2+ Novi tovorni pnevmatiki pred 5 meseci  | 
Goodyear Rainer Zietlow postavil nov svetovni ... pred 6 meseci  | 
Peter Podlunšek Racing Letalski dan z ekstremnimi loopingi pred 6 meseci  | 
Goodyear V Sloveniji predstavili futuristična ... pred 7 meseci  | 
BMW Slovenija med vodilne v zeleni ... pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2016 Renault talisman pred 7 meseci  |