{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Narobe svet

Renault laguna dCi150 4Control black edition

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Nekatere stvari so pa res hecne. Kdo bi si mislil, da bo nekoč francoski avtomobil veljal za enega najbolj vodljivih in zabavnih za vožnjo v svojem razredu.
Narobe svet
Foto: Anže Jereb
19. 9. 2011 ob 11:18
Komentarjev: 0
video test renault laguna dCi150 4Control black edition
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Dolgo smo namreč verjeli, da so to sicer udobni avtomobili, ki pa, razen v posebnih 'divjaških' različicah, vozniku niso ponudili nič adrenalina. In to čisto običajna limuzina kot je laguna. Očitno ni čisto običajna Renault si je tako prizadeval, da bi bil tudi v tem smislu konkurenčen nemškim limuzinam, da je naredil vse, da se avto res dobro pelje. Seveda je s tem izgubil na udobju, stvari, po kateri so francoski avtomobili nekoč najbolj sloveli. Tradicionalni kupci renaultov bodo zaradi tega morda razočarani, tisti, ki bodo prvič vozili novo laguno, pa navdušeni. Res, enkrat jo morate zapeljati, da boste videli, o čem govorim.

Zasluga gre sistemu 4Control, ki je sedaj na voljo pri vseh dizelskih različicah. Tako kot sem si že zaželel pred dvema letoma, ko sem ga prvič vozil. Zanj je sicer potrebno doplačati slabih 1.500 evrov, gre pa za štirikolesno krmiljenje. Pomeni, da z volanom ne obračate le prvih ampak tudi zadnji kolesi. In kakšen je rezultat? V praksi vam bo verjetno zelo všeč, da se laguna obrne na tako majhnem prostoru kot ga potrebuje dve številki manjši clio in da jo s tem veliko lažje parkirate. Navdušenim voznikom pa, da je volan potrebno manj zavrteti v ovinek, s čimer je bolj neposreden, občutek na njem pa še vedno zelo dober.

Fizike tudi s tem ne boste premagali, laguna ob pretiravanju sili z nosom naravnost, kar v skrajnih primerih napove tudi cviljenje prvih gum. Vendar so v primerih, ko so ovinki bolj zaprti, hitrosti lahko malo večje in ovinki hitreje odpeljani. Manj boste to lastnost cenili na avtocestah, ko se vam bo zdelo, da je mehanizem celo preveč neposreden za tovrsten avtomobil, vendar je tehnologija v celem izredno učinkovita in bi si jo takoj zaželel tudi v kakšnem drugem Renaultovem vozilu.

Tole je sicer že malo prenovljena laguna, kar boste spoznali ob pogledu na malo spremenjene luči in masko z več kroma, na voljo pa sta sedaj le dva paketa opreme. Ta se imenuje black edition in v osnovi s tem motorjem stane 24 tisoč evrov, čeprav je testni zaradi vseh dodatkov, vključno s štirikolesnim krmiljenjem, dražji za dobrih 5 tisočakov. Dvolitrski dizelski dCi 150 s prav toliko konjskimi močmi (kot pove številka v imenu) je zelo prožen in zmerno žejen, na testu je porabil 6,5 litra na 100 kilometrov. Tudi zavore lahko pohvalim, le menjalniku manjka več natančnosti, da bi bil dorasel ostali mehaniki te lagune. Sploh, ko je neogret, mu je potrebno prizanesti, kasneje pa vseeno ne pretiravati s hitrostjo gibov ročice, čeprav le-ta prav lepo sede v desnico in sam občutek pri počasnem menjanju prestav ni slab.

V notranjosti se vidi, da so z dizajnom in materiali naredili s to generacijo velik korak naprej in se postavili ob bok nemški konkurenci. So pa udarili mimo z uporabnostjo, saj praktično nikamor ne morete nič postaviti. Ja, tokrat je lepota zmagala na račun uporabnosti, čeprav so ravno zaradi uporabnosti med sedeža namestili gumbe za upravljanje navigacije in ostalih naprav. Vendar imajo sodobni vozniki v žepu vsaj mobilnik in denarnico, ki bi ju radi odložili na kakšno vidno mesto in ne le utor v vratih. Zato pa je v kabini zelo veliko prostora (tudi za zadaj sedeča, če sta dva), prtljažnik je izredno uporaben, ker se šipa odpira skupaj z vrati in laguna je tako v celoti krasen avtomobil. S čisto novim karakterjem, na katerega pa se kupci pri zadnji generaciji očitno le ne morejo navaditi tako hitro, saj še vedno pričakujejo stare francoske pozibavajoče barke. Ja, narobe svet, ampak to je napredek.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault laguna dCi 150 4Control black edition
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1995
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 340 pri 2000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4695 x 1811 x 1445
medosna razdalja v mm 2756
prtljažnik v litrih 450
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1492 (533)
največja hitrost v km/h 210
pospešek 0-100 km/h v s 9,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,8/4,4/5,2
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 20.990
cena testnega vozila v EUR 23.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.380

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 1. 2019
Januar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
070809  domača premiera - audi A1 sportback
10111213
14  domača premiera - peugeot 508
151617  domača premiera - renault kadjar
181920
21222324  domača premiera - audi Q3
252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: takac12
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 2 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 2 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 2 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 2 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 3 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 3 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 3 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 3 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 3 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 4 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 4 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 4 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 5 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 6 meseci  |