Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Narobe svet

Renault laguna dCi150 4Control black edition

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Nekatere stvari so pa res hecne. Kdo bi si mislil, da bo nekoč francoski avtomobil veljal za enega najbolj vodljivih in zabavnih za vožnjo v svojem razredu.
Narobe svet
Foto: Anže Jereb
19. 9. 2011 ob 11:18
Komentarjev: 0
video test renault laguna dCi150 4Control black edition
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Dolgo smo namreč verjeli, da so to sicer udobni avtomobili, ki pa, razen v posebnih 'divjaških' različicah, vozniku niso ponudili nič adrenalina. In to čisto običajna limuzina kot je laguna. Očitno ni čisto običajna Renault si je tako prizadeval, da bi bil tudi v tem smislu konkurenčen nemškim limuzinam, da je naredil vse, da se avto res dobro pelje. Seveda je s tem izgubil na udobju, stvari, po kateri so francoski avtomobili nekoč najbolj sloveli. Tradicionalni kupci renaultov bodo zaradi tega morda razočarani, tisti, ki bodo prvič vozili novo laguno, pa navdušeni. Res, enkrat jo morate zapeljati, da boste videli, o čem govorim.

Zasluga gre sistemu 4Control, ki je sedaj na voljo pri vseh dizelskih različicah. Tako kot sem si že zaželel pred dvema letoma, ko sem ga prvič vozil. Zanj je sicer potrebno doplačati slabih 1.500 evrov, gre pa za štirikolesno krmiljenje. Pomeni, da z volanom ne obračate le prvih ampak tudi zadnji kolesi. In kakšen je rezultat? V praksi vam bo verjetno zelo všeč, da se laguna obrne na tako majhnem prostoru kot ga potrebuje dve številki manjši clio in da jo s tem veliko lažje parkirate. Navdušenim voznikom pa, da je volan potrebno manj zavrteti v ovinek, s čimer je bolj neposreden, občutek na njem pa še vedno zelo dober.

Fizike tudi s tem ne boste premagali, laguna ob pretiravanju sili z nosom naravnost, kar v skrajnih primerih napove tudi cviljenje prvih gum. Vendar so v primerih, ko so ovinki bolj zaprti, hitrosti lahko malo večje in ovinki hitreje odpeljani. Manj boste to lastnost cenili na avtocestah, ko se vam bo zdelo, da je mehanizem celo preveč neposreden za tovrsten avtomobil, vendar je tehnologija v celem izredno učinkovita in bi si jo takoj zaželel tudi v kakšnem drugem Renaultovem vozilu.

Tole je sicer že malo prenovljena laguna, kar boste spoznali ob pogledu na malo spremenjene luči in masko z več kroma, na voljo pa sta sedaj le dva paketa opreme. Ta se imenuje black edition in v osnovi s tem motorjem stane 24 tisoč evrov, čeprav je testni zaradi vseh dodatkov, vključno s štirikolesnim krmiljenjem, dražji za dobrih 5 tisočakov. Dvolitrski dizelski dCi 150 s prav toliko konjskimi močmi (kot pove številka v imenu) je zelo prožen in zmerno žejen, na testu je porabil 6,5 litra na 100 kilometrov. Tudi zavore lahko pohvalim, le menjalniku manjka več natančnosti, da bi bil dorasel ostali mehaniki te lagune. Sploh, ko je neogret, mu je potrebno prizanesti, kasneje pa vseeno ne pretiravati s hitrostjo gibov ročice, čeprav le-ta prav lepo sede v desnico in sam občutek pri počasnem menjanju prestav ni slab.

V notranjosti se vidi, da so z dizajnom in materiali naredili s to generacijo velik korak naprej in se postavili ob bok nemški konkurenci. So pa udarili mimo z uporabnostjo, saj praktično nikamor ne morete nič postaviti. Ja, tokrat je lepota zmagala na račun uporabnosti, čeprav so ravno zaradi uporabnosti med sedeža namestili gumbe za upravljanje navigacije in ostalih naprav. Vendar imajo sodobni vozniki v žepu vsaj mobilnik in denarnico, ki bi ju radi odložili na kakšno vidno mesto in ne le utor v vratih. Zato pa je v kabini zelo veliko prostora (tudi za zadaj sedeča, če sta dva), prtljažnik je izredno uporaben, ker se šipa odpira skupaj z vrati in laguna je tako v celoti krasen avtomobil. S čisto novim karakterjem, na katerega pa se kupci pri zadnji generaciji očitno le ne morejo navaditi tako hitro, saj še vedno pričakujejo stare francoske pozibavajoče barke. Ja, narobe svet, ampak to je napredek.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault laguna dCi 150 4Control black edition
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1995
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 340 pri 2000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4695 x 1811 x 1445
medosna razdalja v mm 2756
prtljažnik v litrih 450
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1492 (533)
največja hitrost v km/h 210
pospešek 0-100 km/h v s 9,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,8/4,4/5,2
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 20.990
cena testnega vozila v EUR 23.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.380

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 8. 2017
Avgust 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
07080910111213
14151617181920
21  mednarodna premiera - porsche driving experience
222324  domača premiera - ford fiesta
252627
2829  domača premiera - hyundai i30 wagon
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 410
renault clio 371
škoda octavia 345
dacia duster 294
opel corsa 232

Podatki veljajo za junij 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 39.032 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na dopust?
831ga moram pripravit? 830pregledam tekočine in olje 829vedno vzamem taščinega 828moj me nikoli ne pusti na cedilu


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: deniscar
Obvestila
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 dnevi  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 tedni  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 tedni  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 1 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 1 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 1 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 2 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 2 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 2 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 2 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 2 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 3 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 4 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 5 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 5 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 5 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 5 meseci  | 
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 6 meseci  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 7 meseci  |  Volan