Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Gibanje na mestu

Ford focus 2.0 TDCi powershift ghia

Avtor prispevka: Rene Forjanič
Fordovci si želijo na vsak način doseči gibanje svojih avtomobilov, pa čeprav na mestu. Za to so izumili celo posebno besedno zvezo, kinetični dizajn. Pri focusu jim je to do neke mere res uspelo, nihče ne more reči, da gre za dolgočasno ali neprivlačno oblikovanje in zato se focus vse bolj uspešno trga iz sivega dolgočasja in postaja resen tekmec nemški konkurenci.
Gibanje na mestu
Foto: Matej Mihinjač
6. 4. 2010 ob 8:38
Komentarjev: 0

Kljub vsemu smo na primeru fieste in ka videli, da se inženirji lahko bolj potrudijo, če le hočejo. Po drugi strani so kupci focusa po večini starejšega letnika od ciljne populacije fieste ali ka, zato mu bolj pritajen dizajn, z nekaj bolj subtilnimi potegi kinetičnega čopiča, res lepo pristoji. Luči se zdijo kot par zašiljenih sulic, ki prežijo na sovražnika izza grajskega obzidja, napihnjen pokrov motorja navidez straši z nesluteno konjažo, zadek pa krasijo luči, ki se zdijo sveže kot prve jutranje žemljice izpod rok lokalnega peka.

Notranjost brez problemov drži korak z zunanjostjo. Čeprav so uporabljeni materiali ceneni, so na pogled in otip prijetni. Kot smo od Forda že vajeni, se zatika bolj kot ne pri končni obdelavi, ki ni na nivoju nemške renomirane preciznosti. Plastika precej poka, v testnem vozilu pa sta se ob močnejšem prijemu v prazno premikala tudi volan in voznikov sedež. Škoda, sicer si notranjost zasluži vse pohvale. Prostora je dovolj spredaj in zadaj, sedišče za velikim volanom pa je nastavljeno (pre)visoko.

Izdelki ameriškega Forda so znani kot izredno lepo vodljivi in tudi v primeru testnega focusa ni nič drugače. Karkoli mu 'vržete' pod kolesa, bo focus svoje delo še naprej opravljalo popolno. Pravzaprav slednjemu ne morem očitati prav ničesar. Lagodno nedeljsko križarjenje tako ali tako dobro opravi vsak moderen izdelek avtomobilske industrije. Prave razlike se poznajo, ko iz vozila izstopi še zadnji član 'familije', 'foter' pa se na hitro spomni, da je na klopi v parku nekaj pozabil in odpeljal po najbolj zaviti cesti. Res, da krmiljenje ni tako obteženo, kot bi si za športno vožnjo želeli, in da bi lahko bilo podvozje v tem primeru še trše, zavore pa bi se lahko ponašale še z nekaj več ugriza. Za ljudi s takšnim načinom razmišljanja pri Fordu seveda ponujajo bolj strupeni verziji svojega focusa, ST in RS. Za tiste, ki po vikendaškem norenju, v ponedeljek zjutraj, pred jutranjo kavico, najprej odpeljejo svoj podmladek v šolo in pri parkiranju res ne potrebujejo cementnega volana ali podvozja, pa se civilni focus zdi zadetek v polno.

Dvolitrski dizelski agregat in dvosklopčni robotizirani menjalnik delujeta usklajeno, čeprav zadnji, sploh ob naglem pospeševanju, deluje počasi. Če za volanom ni talentiran varčen voznik, nista ravno racionalna z nafto, pa tudi za vse vajene varčne vožnje je deklarirana kombinirana poraba 5,5 litra bolj kot ne utopija. Ko je kompozicija enkrat v teku, je zlepa ne zmoti nič. Agregat vleče zvezno in neboleče, stopalka za plin je lepo odzivna, vse skupaj kot že rečeno kvari samo na trenutke prepočasen menjalnik, ker smo od konkurence vajeni bliskovitega prestavljanja. V ročnem načinu je prestavljanje malo hitrejše, tudi ob speljevanju ne cuka preveč, med običajno vožnjo pa avtomatika tako ali tako deluje dovolj hitro in zanesljivo.

Ford focus je na cesti vsaj tako pogost kot fikus na pisarniških mizah. Čeprav se bo nezaznavno odpeljal mimo vas, ker jih je že tako veliko na cesti, se vam s svojo obliko ne bo vtisnil v spomin. Če pozabite na slabšo obdelavo, v njegov prid govorijo druge postavke. Največji argument za nakup je vsekakor nizka cena, odlična vodljivost in zmerna poraba, konec koncev pa tudi prijeten dizajn.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford focus 2,0 TDCi powershift ghia
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 100 (136) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 2000
menjalnik robotizirani, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4335 x 1840 x 1500
medosna razdalja v mm 2640
prtljažnik v litrih 395
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1300 (650)
največja hitrost v km/h 203
pospešek 0-100 km/h v s 9,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,5/7/5,5
poraba na testu v l/100 km 7,2
cena osnovnega vozila v EUR 14.580
cena testnega vozila v EUR 22.580
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 27.855

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 4. 2018
April 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
020304  domača premiera - ford transit custom in tourneo custom
05  domača premiera - BMW X2
060708
09  domača premiera - citroën C4 cactus
10111213  domača premiera - porsche driving experience
1415
161718  domača premiera - ford ecosport
19202122
232425  domača premiera - ford trucks
26272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 334
volkswagen polo 319
volkswagen golf 316
škoda octavia 264
renault megane 234

Podatki veljajo za marec 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 20.359 novih avtov!

Anketa
Ste zadovoljni z razpletom velikega primerjalnega testa PRIMA?
905polo je najboljši! 904spet kuhinja 903zakaj ni zmagal moj 902noben si ne zasluži zmage


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rkuplenk
Obvestila
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 1 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 1 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 1 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 1 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 1 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 5 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 6 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 7 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 7 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 8 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 8 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 8 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 9 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 9 meseci  |