{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

V sodelovanju z naravo

Ford fiesta 1.6 TDCi econetic

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Fordove fieste so dobri avtomobili. Ne glede na to, katero različico si izberete. Mi smo tokrat preizkusili njeno posebno različico, ki sliši na ime econetic. Torej takšno, ki med vsemi najbolj ugaja naravi.
V sodelovanju z naravo
Foto: Anže Jereb
28. 1. 2011 ob 15:48
Komentarjev: 0
video test ford fiesta 1.6 TDCi econetic
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Fiesta econetic je pravzaprav povsem enaka ostalim sestricam. Ravno tako dobro izgleda, ravno tako dobro, oziroma kar nadpovprečno dobro je opremljena ter kljub spogledovanju z ekologijo solidno motorizirana in prav spodobna za vožnjo. Ne, fiesti res ne gre kaj dosti očitati, saj je eden izmed boljših avtomobilov v svojem razredu. Ličen, dinamičen dizajn znova in znova prepričuje kupce, saj vsebuje ravno pravšnjo zmes mladostniške razigranosti, odraslega karakterja, ter suverene zanesljivosti, ki si jo ljudje želijo. Od zunaj fiesta prepriča s svojimi športnimi potezami pa čeprav ji 'ekološko' majhna 14-palčna platišča niso ravno v ponos.

Od znotraj pa navdušuje z dopadljivo oblikovano razgibano kabino, ki je za povrh še večbarvna; v testnem primerku kombinacija malina vijolične na osnovni črni podlagi. Znova velja pohvaliti tudi izbor in kvaliteto materialov ter končno izdelavo avtomobila. Pa tudi založenost z opremo. Na njenem spisku je vključen indikator optimalnega prestavljanja, zadnji strešni spojler, samodejna klimatska naprava, avdionaprava z vmesnikom bluetooth, glasovno upravljanje, ogrevani prednji sedeži, električno ogrevano prednje steklo, delno v usnje oblečen volanski obroč ter komplet varnosti s šestimi zračnimi blazinami in ESP-jem. No, če je opremljenost nadpovprečna, pa je porazdelitev in ergonomičnost stikal in tipk vse prej kot enostavna in logična. Prav tako bo vsakogar jezilo dejstvo, da avtomobil ne premore niti indikatorja z lučko, kaj šele merilnik temperature za ogretost motorja.

Ker gre za mestni avtomobilček, tu prostora ni na pretek. Dobro je s prostornostjo poskrbljeno za voznika in sovoznika in obratno; vedno bodo zaradi pomanjkanja le-tega trpeli tisti na zadnji klopi. Zato pa zanimivost: v prtljažnik se da namreč pospraviti kar nekaj prtljage. Sicer se v fiesti odlično sedi in odlično se jo vozi. Okretnost in agilnost sta njeni vrlini. Prva vsled krajše medosne razdalje, majhnega rajdnega kroga ter izredno lepo vrtečega se volanskega obroča v rokah. Druga  pa vsled njenega pogona ter suverenega podvozja. Varčni 1,6-litrski turbodizelski agregat z oznako TDCi zmore tokrat 70 kilovatov ter 205 Nm navora pri 1750 vrtljajih na minuto. Ta je povezan z ročnim petstopenjskim menjalnikom, kar je za namen takšnega avtomobila povsem dovolj.

Pogon je skonstruiran tako, da je ob vožnji, ki jo v veliki večini primerov opravimo s takšno fiesto, najučinkovitejši. Se pravi, malce daljša prestavna razmerja zaradi dovolj zaloge motornega navora omogočajo vožnjo pri nižjih vrtljajih, kar pomeni manj porabljenega goriva na isti dolžini poti. No, vse to dobro funkcionira tja do hitrosti 120 km/h, ko je poraba avtomobila z do petimi litri plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov sorazmerno majhna. Večje hitrosti zaradi 'samo' pete prestave terjajo svoj davek in dober liter več bo povsem sprejemljiv pri porabi. Sicer pa je prožnost tega agregata lastnost, ki jo velja pohvaliti, z eno samo izjemo, nizki vrtljaji (pod 1500 na minuto) so za ta pogon strup, saj je avtomobil v tem območju za vožnjo anemičen in tako neuporaben. To oznanja s 'cukanjem' in robatim šklopotanjem. Prav tako je robat v mrzlih jutranjih dneh, dokler se ne ogreje.

Vse ostalo pri vožnji razveseljuje. Fiesta je odlično vodljiva, zelo stabilna, zna biti hitra, se hitro ustavlja, je solidno protihrupno izolirana (z izjemo piskov obtekanja zraka pri največjih hitrostih, ki jih zmore doseči) ter vedno udobna za vožnjo, četudi je tokrat podvozje nastavljeno nižje v prid boljši aerodinamiki vozila. Morda je prav zato še bolj prikupna, kot smo na začetku pričakovali. In preizkus je uspel. Res, da smo obljubljenih 3,7 litra porabljenega dizla na naših vožnjah vedno presegli, ampak nič hudega; takšna fiesta zadovolji uporabnika še bolj na vseh drugih področjih, zato zadovoljstvo v sodelovanju z naravo ostaja. In takšnih avtomobilov si lahko pravzaprav le želimo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford fiesta 1,6 TDCi econetic
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1560
moč v kW (KM) pri vrt./min 70 (95) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 205 pri 1750
menjalnik petstopenjski, ročni
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3950 x 1722x 1433
medosna razdalja v mm 2489
prtljažnik v litrih 281/965
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1155 (400)
največja hitrost v km/h 178
pospešek 0-100 km/h v s 12,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,6/3,2/3,7
poraba na testu v l/100 km 5,7
cena osnovnega vozila v EUR 11.770
cena testnega vozila v EUR 15.050
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 16.875

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 17 urami  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 21 urami  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 22 urami  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 23 urami  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  |