Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Brez premora

Dacia lodgy 1.5 dCi 90 laureate

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Romuni se pod taktirko Francozov kar ne ustavijo. Dacia je znamka, ki zadnja leta ves čas raste in zanimivi novi avtomobili so razlog za to. Lodgy ni kopija kangooja, ker tudi ta pride kmalu kot dokker, ampak nekakšen grand scenic. Če želite na vsak način imeti nov avtomobil enoprostorske zasnove, ki mora biti seveda poceni, je dacia lodgy verjetno prva izbira.
Brez premora
Foto: Anže Jereb
15. 10. 2012 ob 23:35
Komentarjev: 0
video test dacia lodgy 1.5 dCi 90 laureate
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Že takoj se vidi, da se pri tem avtomobilu varčuje, kjer se le da. Oblika je tako enostavna, da bi jo lahko narisal vsak osnovnošolec z malo bolj spretno roko. Nobenih posebnih detajlov ne boste našli na njej in ker je vse tako ravno, jo je tudi ceneje izdelati. Je pa vseeno prepoznavna in ne skriva svojega največjega atributa, prostornosti. Enaka zgodba je seveda znotraj, čeprav določeni gumbi sploh ne izgledajo več tako ceneno in, ne boste verjeli, zdaj ima celo navigacijo! Zanjo morate doplačati 400 evrov, kar ni tako veliko in še polepša izgled armaturke, je pa res, da dobite najboljše zunanje navigacije z bistveno več funkcijami in kvalitetnejšimi zemljevidi za manj denarja. Sistem potrebuje tudi zelo dolgo časa, da se postavi, ko zaženete motor avtomobila, to pa je to, pri ostalih funkcijah noben iz uredništva ni imel pripomb. Bolj nas je vse motilo, da ima le omejevalnik hitrosti, ne pa tudi pravega tempomata, ampak tudi to je bolje kot nič. Pač, nastavite želeno hitrost in plin pritiskate do konca, pa vas ne bo nič strah radarjev in podobnega. Plastika je, jasno, groba, vse skupaj pa vseeno daje videz in občutek trpežnosti. Zdi se, da je kvaliteta izdelave na visokem nivoju. Hupa pa je še vedno zastarelo v levi obvolanski ročici.

Za zadnja dva sedeža boste morali doplačati 500 evrov, ampak, če ju ne potrebujete, bo takšna, kot je testna, bistveno boljša rešitev. Zadaj je namreč toliko prostora, da se prtljaga kar izgubi v njem, 827 litrov! Lodgy ima zato tudi 665 kilogramov nosilnosti in medosna razdalja je zelo konkretna, na ravni velikih limuzin, saj meri kar 2,81 metra. Posledično je boljša razporeditev mase, tudi ko je avtomobil obtežen, v dolgih ovinkih pa je 4 metre in pol dolg lodgy stabilen. ESP sicer ni serijski in stane samo 250 evrov, ampak to mora imeti sedaj vsak nov avtomobil in zato ga bo naš uvoznik ponujal le s sistemom stabilnosti, ki je v Evropi obvezen.

Kdor se bo z lodgyjem malo hitreje zapodil v ovinek, bo takoj opazil, da je avtomobil izrazito podkrmiljen in da spet, kot večina cenejših avtomobilov, ne ponuja nobenega občutka na volanu, ki je nastavljiv samo po višini in meni malo predaleč. Tudi sedež ne ponuja veliko oprijema, čeprav je še kar udoben. Glede na prostornost sem bil kar presenečen, da ga je v bistvu za potnike tako malo na klopi, ampak mi je bilo takoj jasno, da so morali snovalci sámo klop pomakniti malo naprej, če bi želeli še tretjo vrsto za sedenje, za kar pa se morate seveda odločiti že ob nakupu (ni je možno dodajati naknadno). Od poceni avtomobila ne pričakujte vrhunske zvočne izolacije, zato boste pri lodgyju ves čas poslušali podvozje na slabih cestah, čeprav je samo blaženje dovolj udobno, pri večjih hitrostih pa se boste pač malo glasneje pogovarjali. V uredništvu se nam je še bolj zdelo zabavno, kako glasna in v kabini dobro slišna je črpalka za gorivo, verjetno pa bi nas to čez nekaj časa začelo motiti, zato bi se lahko v tovarni malo bolj potrudili pri izolaciji le-te.

Šibkejši od obeh dizlov v ponudbi, ki je gnal testno različico, je čisto dovolj zmogljiv. Sicer ima samo 66 kilovatov, ampak je po zaslugi navora v srednjem območju vrtljajev sposoben dacio lodgy normalno premikati. Bolj je majhna moč opazna, ko avto do konca obremenite, ampak takrat se tudi dodatnih 20 'konjev' ne bo tako poznalo in boste morali pogledati ponudbo drugih znamk. Manj zahtevne pa bo zato navdušila odlična poraba, ki je na testu ob vsakovrstni vožnji znašala od pet do šest litrov, zasluga pa gre seveda tudi menjalniku s sicer samo petimi prestavami, ki pa so izrazito dolge.

Moram zapisati, da Dacia odlično izbira svoje modele, lodgy bo gotovo zanimal marsikoga. Seveda so v tem cenovnem rangu vedno standardne debate, če se ne splača bolj kupiti rabljen avtomobil z več opreme in nenazadnje prestiža. Verjetno se, ampak je marsikomu pomembno tudi to, da je lastnik novega avtomobila, pri katerem pozna vso zgodovino. Paziti je treba le, katere modele lodgyja si ogledujete. Testni recimo stane 14.710 evrov in ima vso opremo, ki jo potrebujete, če gledate višje, pa bo konkurenca marsikje že boljša izbira. Zato glejte takšnega ali nižje, osnovni lodgy z ESPjem namreč stane samo 9.750 evrov. To pa je poceni.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia lodgy 1.5 dCi 90 laureate
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1461
moč v kW (KM) pri vrt./min 66 (90) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 200 pri 1.750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4498 x 1751 x 1682
medosna razdalja v mm 2810
prtljažnik v litrih 827
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1205 (665)
največja hitrost v km/h 169
pospešek 0-100 km/h v s 12,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,9/3,8/4,2
poraba na testu v l/100 km 5,6
cena osnovnega vozila v EUR 9.750
cena testnega vozila v EUR 13.600
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.710

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: drec
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 9 urami  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 tedni  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 3 meseci  |