Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Gremo v mesto

Škoda citigo 1.0 5v elegance

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Mestni malčki so 'doživeli' pravi preporod v zadnjem času. Za malo denarja namreč ponudijo vse, kar potrebujete tisti, ki se ne vozite veliko, predvsem pa ne daleč. Eden od takšnih je najnovejša škoda citigo, ki nikakor noče voziti v senci še dveh hišnih modelov.
Gremo v mesto
Foto: Matej Mitruševski
21. 11. 2012 ob 22:25
Komentarjev: 1
video test škoda citigo 1.0 5v elegance
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zelo podoben avtomobil, volkswagen up!, smo namreč že testirali, razlik pa je vseeno zelo malo. Seveda je drugačen znak, luči so bolj Škodine, znotraj so nekateri materiali drugačni, po občutku za odtenek bolj ceneni, sam občutek med vožnjo in uporabo vozila pa je praktično isti. Še bolj pomembno, testni je imel pet vrat, tako da je bil tudi zadnji del avtomobila izredno praktičen. Čeprav tisti s tremi vrati izgleda lepše, bi sam veliko raje imel takšnega, ker si ga lažje predstavljam za kakšen šoping, da lahko vrečko varno postaviš za sedež, ali pa za prevoz otrok za kakšno mlado mamico. Ali pa babico.

Avtomobilček ni drag, v varianti z močnejšim od obeh motorjev stane 9.634, s skoraj popolno opremo kot testni model pa 11.490 evrov. Seveda panoramske strehe in recimo parkirnih senzorjev ne rabite, ker je avtomobil res majhen in pregleden. Pa še poraba je zelo ugodna, le 5,2 litra. Konkurenca ima zato zelo težko delo, saj cenovno, sploh pa s kvaliteto izdelave in ponudbo dodatne opreme, praktično ne more konkurirati. Zaradi imidža znamke se še sama Škoda zelo težko zoperstavi Volkswagnu, kaj šele seat mii, ki ga na našem trgu še ni.

Zato ima citigo na voljo tudi zanimive dodatke kot so nalepke v obliki črt na karoseriji in podobno, kar te malčke naredi še posebej privlačne. Ali pa snemljiva enota na vrhu armaturne plošče, ki na velikem zaslonu prikazuje zemljevid navigacije, podatke potovalnega računalnika, radijski sprejemnik in še kaj. S tem so se res približali tudi mladim. Zelo mladostno se počuti voznik tudi za volanom. Takšen majhen avtomobil deluje kot razigran, navihan otrok, ki mu ni težko skočiti v mesto, na pijačo, ali v trgovino, tako, na hitro in neobremenjeno. Mimogrede najde primerno parkirno mesto, poraba pa tudi med stalno mestno vožnjo z lepim speljevanjem ne preseže 6 litrov, kar je ugodno. Dobra lastnost tega majhnega litrskega trivaljnega motorja bi morala biti še cena vzdrževanja, saj je količina motornega olja majhna, servisi pa zaradi nezapletene tehnologije tudi nezahtevni.

Včasih so bili trivaljni motorji glasni in nemirni, danes ni več tako, škodin prav lepo prede in se pusti peljati z zelo nizkimi vrtljaji. Ne razganja ga od moči, nima pa težav z vrtenjem in v močnejši različici čisto lepo potegne do hitrosti na avtocesti, če sta v kabini dva potnika. Za pogoste daljše poti pa vseeno priporočam večji in malenkost zmogljivejši avtomobil. Z bistveno večjim prtljažnim prostorom.

Ta je namreč omejeno dostopen, saj na zadku v bistvu nima vrat, temveč le steklo, zato ima majhen prtljažnik visok rob za nakladanje in je kot takšen najbolj primeren za odlaganje vrečk in majhnih kovčkov. Super je, da ima tudi poličko, ki skriva vsebino pred pogledi, moti pa, da se ne dvigne skupaj s samim steklom, zato eno roko vedno potrebujete, da jo umaknete. Podobno nerodni sta tudi stikali za električni pomik stekel spredaj, saj sta le na vsakih vratih po eno, tako da se morate stegniti do sovoznikovih vrat, če ste sami v vozilu in morate pomakniti steklo. Ročno sta pomični tudi stekli v zadnjih vratih, vendar le navzven, nekaj zraka pa vseeno spustita v kabino.

Izbira v razredu malčkov racionalno gledano sploh ni težka. Trojček skupine Volkswagen je superioren na praktično vseh področjih; twingo je sicer blizu, vendar ne ponuja tudi petih vrat, trojčki PSA in Toyote pa imajo že prestaro zasnovo in bodo zanimivi le za tiste, ki namenoma ne marajo prej omenjenih. Vsekakor pa vam priporočam nakup takšnega majhnega avtomobila, ker vem, da se vas veliko vozi samo na faks ali v službo in nazaj in za tistih 5 tisoč kilometrov na leto večji avto res nima smisla. Ne bojte se, tudi varnost je na dovolj visokem nivoju.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki škoda citigo 1.0 5v elegance
vrsta motorja bencinski, 3-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 999
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 6.200
največji navor v Nm pri vrt./min 95 od 3.000 do 4.300
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3540 x 1641 x 1489
medosna razdalja v mm 2420
prtljažnik v litrih 286
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 929 (361)
največja hitrost v km/h 171
pospešek 0-100 km/h v s 13,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,9/4,0/4,7
poraba na testu v l/100 km 5,2
cena osnovnega vozila v EUR 7.777
cena testnega vozila v EUR 9.546
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 11.490

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MDYxMDIwMTI1OTcuanBnMTM4MzY0MTU1OA==.jpg
euro pravi:
Meni je avto zelo všeč. Tudi za kako daljšo pot bi bil super, recimo do Pariza ali Barcelone.
(pred 4 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 6. 2018
Junij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04  domača premiera - opel combo life
0506  domača premiera - toyota yaris GRMN
07080910
11  domača premiera - volkswagen touareg
12  domača premiera - renault megane R.S.
1314  domača premiera - steza karting AMZS
15  domača premiera - mercedes-benz sprinter
1617
18  domača premiera - ford fiesta ST in ford mustang
192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 432
renault captur 351
renault clio 266
volkswagen golf 243
škoda octavia 236

Podatki veljajo za maj 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 34.299 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Dilca1
Obvestila
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 3 tedni  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 3 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 3 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 3 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 3 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 3 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 5 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 7 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 8 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 8 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 9 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 9 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 10 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 10 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 10 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 11 meseci  |