{* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Povsem samosvoj

Volkswagen eos 2.0 TDI DSG highline

Avtor prispevka: Anže Jereb
Moški imamo včasih do kabrioletov malce nenavaden odnos. Nekateri izmed njih so namreč bolj žensko usmerjeni, kar pomeni, da za volanom takšnega kabrioleta moški ne bomo izpadli posebej možato, prej nasprotno. Pa smo pač radi bolj ... pač moški. No, eos teh težav nima, je dovolj resen in odrasel, da se v njem lahko dobro počutite tudi tisti, ki se radi počutite bolj možato.
Povsem samosvoj
Foto: Anže Jereb
28. 6. 2013 ob 14:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

eos ponuja dovolj prostora štirim potnikom
po prenovi je postal bolj resen in možat
veter vas v mestih ne bo motil
vetrna zaščita se namesti preprosto
trda streha ponuja dobro zvočno zaščito
notranjost je preveč 'golfova'
prtljažnik zaradi vrste ostrešja izgubi veliko prostora
motor TDI v takšen tip avtomobila ne sodi kot TSI
za premikanje strehe je potrebno stati na mestu
na slabših cestah streha škripa, ko je zaprta
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (24 glasov)
video test volkswagen eos 2.0 TDI DSG highline
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Eos je pravzaprav precej poseben avtomobil in zapolnjuje zelo ozko nišo, ki pa vseeno privablja določeno število kupcev. Je tekmec focusu, astri in še nekaterim, vsem seveda v brezstrešnih izvedbah, ni pa tekmec golfu kabriolet. Pa čeprav oba slonita na enaki platformi in sta tudi podobno dolga ter imata enake motorje. Podobno dolg je tudi beetle, tudi ta je lahko kabriolet, a je karakterno drugačen avtomobil, ki privablja povsem drugačne kupce.

Razlika, in to velika, je že v sami strehi. Golf ponuja platno, pri eosu pa je ostrešje trdo. In posebej inovativno oziroma nenavadno, kar lahko opazite že pri samem zlaganju oziroma razprostiranju. Streha je sestavljena iz petih kosov in je posebna že zato, ker ponuja strešno okno, česar ne ponuja prav noben drug. Prednost takšnega ostrešja je boljša zvočna zatesnjenost, slabost pa to, da zasede več prostora. Ob zloženem ostrešju je zgornji del prtljažnika poln, strehe pa niti ne boste mogli zložiti, če prej ne bo v prtljažniku pravilo nameščena in zataknjena posebna varnosta predelna stena. Pa tudi za avtomobilom mora biti nekaj prostora, drugače bo senzor prekinil odpiranje, da ga ne bi nehote poškodovali. V koloni je pred semaforjem zato morda sploh ne boste uspeli odpreti... Tudi odpiranje med počasno vožnjo bi uporabnost precej povečalo, kar ponuja golf, eos pa ne.

Razlog za test tega eosa je prenova. Z njo je dobil bolj agresivno zunanjost po vzoru ostalih modelov, ta pa s svojimi ostrimi robovi deluje bolj agresivno od tiste, ki jo je zrisal Robert Lešnik. Nove so luči in nova sta odbijača, kozmetični popravki pa so dovolj, da eos deluje atraktivno. Tudi znotraj je nekaj sprememb, a najbolj boste cenili usnje, ki bolje odbija žarke UV in se zato na soncu manj segreva. Sicer pa eos še vedno ostaja udoben in umirjen kabriolet, ki nima športnih apetitov in vas bo najbolj navdušil med udobnim križarjenjem po podeželju. Tudi če vas bo več, eos je namreč pravi štirisedežni kabriolet, pri katerem zadnja dva sedeža nista le zasilna, ampak ponujata dovolj prostora. Le najvišji bodo navrgli kakšno kritiko o pomanjkanju prostora nad glavami (pri kolenih ga je dovolj), če bo ostrešje seveda zaprto. Vsi ostali bodo sedeli dovolj udobno.

Pa pihanje okoli pričesk? Veter vas ne bo motil nekje do hitrosti 70 km/h, pri hitrejši vožnji pa boste morali postaviti vetrno zaščito. Ta se namesti tako, da dejansko zapre zadnja sedeža in se takrat v eosu lahko vozita le dva, a uspešno odpravi pihanje. Celo tako uspešno, da vam bo med vožnjo po mestu presneto vroče, ker sploh ne bo pihalo. Pri vožnji po avtocesti ali podeželju boste zato imeli nameščeno, v mestu pa ne, ker bo prevroče. Za nameščanje se boste morali ustaviti, je pa manever vseeno preprost in hiter, da vam ne bo vsakič požrl živcev.

Testnega eosa je poganjal dvolitrski dizelski motor, ki smo ga preizkusili že tolikokrat, da o njem ne gre izgubljati besed. Je dober in prožen, na testu pa je porabil okoli šest litrov, pri čemer je bila streha večinoma odprta in zračni upor večji. Je skratka dober, a menim, da v kabrioleta dizelski motor ne sodi. Zlasti ne, če imate na voljo tako odlično alternativo, kot so bencinski motorji TSI, ki tudi ne porabijo veliko in so zvočno bolj elegantni. Pohvalim lahko menjalnik DSG in ga v tem avtomobilu proporočim. Nič ni namreč bolj lahkotnega pri križarjenju kot samodejni menjalnik. Nišni eos ima seveda svojo ceno. Takšen kot testni stane nekaj več kot 33.000 evrov, kar ni malo. A užitki niso bili nikoli poceni, zlasti tisti z vetrom v laseh ne. 

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen eos 2.0 TDI DSG highline
vrsta motorja turbodizelski, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 4.200 
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1.750-2.500
menjalnik samodejni, 6-stopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4423 x 1791 x 1444
medosna razdalja v mm 2578
prtljažnik v litrih 380
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1608 (422)
največja hitrost v km/h 204
pospešek 0-100 km/h v s 10,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,9/4,3/5,2
poraba na testu v l/100 km 6,2
cena osnovnega vozila v EUR 25.153
cena testnega vozila v EUR 29.788
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 33.789

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 11. 2018
November 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
05060708091011  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
121314  domača premiera - hyundai santa fe
15  domača premiera - BMW X5
16  domača premiera - mitsubishi outlander PHEV
1718  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1920  domača premiera - kia ceed SW
2122  domača premiera - ford courier
23  domača premiera - mercedes-benz GLE
2425  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
2627  domača premiera - Heroji furajo v pižamah
2829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 301
renault clio 291
fiat 500 248
volkswagen polo 244
volkswagen golf 180

Podatki veljajo za oktober 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 64.000 novih avtov!

Anketa
Kdaj boste zamenjali letne pnevmatike z zimskimi?
925Nikoli, imam celoletne. 924Ne še, je še pretoplo. 923Sem že naročen, ne maram gneče. 922Gume je treba zamenjat?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Simon Zavrl
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 dnevi  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 tedni  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 tedni  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 tedni  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 tedni  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 tedni  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 tedni  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 1 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |