Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Povsem samosvoj

Volkswagen eos 2.0 TDI DSG highline

Avtor prispevka: Anže Jereb
Moški imamo včasih do kabrioletov malce nenavaden odnos. Nekateri izmed njih so namreč bolj žensko usmerjeni, kar pomeni, da za volanom takšnega kabrioleta moški ne bomo izpadli posebej možato, prej nasprotno. Pa smo pač radi bolj ... pač moški. No, eos teh težav nima, je dovolj resen in odrasel, da se v njem lahko dobro počutite tudi tisti, ki se radi počutite bolj možato.
Povsem samosvoj
Foto: Anže Jereb
28. 6. 2013 ob 14:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

eos ponuja dovolj prostora štirim potnikom
po prenovi je postal bolj resen in možat
veter vas v mestih ne bo motil
vetrna zaščita se namesti preprosto
trda streha ponuja dobro zvočno zaščito
notranjost je preveč 'golfova'
prtljažnik zaradi vrste ostrešja izgubi veliko prostora
motor TDI v takšen tip avtomobila ne sodi kot TSI
za premikanje strehe je potrebno stati na mestu
na slabših cestah streha škripa, ko je zaprta
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (24 glasov)
video test volkswagen eos 2.0 TDI DSG highline
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Eos je pravzaprav precej poseben avtomobil in zapolnjuje zelo ozko nišo, ki pa vseeno privablja določeno število kupcev. Je tekmec focusu, astri in še nekaterim, vsem seveda v brezstrešnih izvedbah, ni pa tekmec golfu kabriolet. Pa čeprav oba slonita na enaki platformi in sta tudi podobno dolga ter imata enake motorje. Podobno dolg je tudi beetle, tudi ta je lahko kabriolet, a je karakterno drugačen avtomobil, ki privablja povsem drugačne kupce.

Razlika, in to velika, je že v sami strehi. Golf ponuja platno, pri eosu pa je ostrešje trdo. In posebej inovativno oziroma nenavadno, kar lahko opazite že pri samem zlaganju oziroma razprostiranju. Streha je sestavljena iz petih kosov in je posebna že zato, ker ponuja strešno okno, česar ne ponuja prav noben drug. Prednost takšnega ostrešja je boljša zvočna zatesnjenost, slabost pa to, da zasede več prostora. Ob zloženem ostrešju je zgornji del prtljažnika poln, strehe pa niti ne boste mogli zložiti, če prej ne bo v prtljažniku pravilo nameščena in zataknjena posebna varnosta predelna stena. Pa tudi za avtomobilom mora biti nekaj prostora, drugače bo senzor prekinil odpiranje, da ga ne bi nehote poškodovali. V koloni je pred semaforjem zato morda sploh ne boste uspeli odpreti... Tudi odpiranje med počasno vožnjo bi uporabnost precej povečalo, kar ponuja golf, eos pa ne.

Razlog za test tega eosa je prenova. Z njo je dobil bolj agresivno zunanjost po vzoru ostalih modelov, ta pa s svojimi ostrimi robovi deluje bolj agresivno od tiste, ki jo je zrisal Robert Lešnik. Nove so luči in nova sta odbijača, kozmetični popravki pa so dovolj, da eos deluje atraktivno. Tudi znotraj je nekaj sprememb, a najbolj boste cenili usnje, ki bolje odbija žarke UV in se zato na soncu manj segreva. Sicer pa eos še vedno ostaja udoben in umirjen kabriolet, ki nima športnih apetitov in vas bo najbolj navdušil med udobnim križarjenjem po podeželju. Tudi če vas bo več, eos je namreč pravi štirisedežni kabriolet, pri katerem zadnja dva sedeža nista le zasilna, ampak ponujata dovolj prostora. Le najvišji bodo navrgli kakšno kritiko o pomanjkanju prostora nad glavami (pri kolenih ga je dovolj), če bo ostrešje seveda zaprto. Vsi ostali bodo sedeli dovolj udobno.

Pa pihanje okoli pričesk? Veter vas ne bo motil nekje do hitrosti 70 km/h, pri hitrejši vožnji pa boste morali postaviti vetrno zaščito. Ta se namesti tako, da dejansko zapre zadnja sedeža in se takrat v eosu lahko vozita le dva, a uspešno odpravi pihanje. Celo tako uspešno, da vam bo med vožnjo po mestu presneto vroče, ker sploh ne bo pihalo. Pri vožnji po avtocesti ali podeželju boste zato imeli nameščeno, v mestu pa ne, ker bo prevroče. Za nameščanje se boste morali ustaviti, je pa manever vseeno preprost in hiter, da vam ne bo vsakič požrl živcev.

Testnega eosa je poganjal dvolitrski dizelski motor, ki smo ga preizkusili že tolikokrat, da o njem ne gre izgubljati besed. Je dober in prožen, na testu pa je porabil okoli šest litrov, pri čemer je bila streha večinoma odprta in zračni upor večji. Je skratka dober, a menim, da v kabrioleta dizelski motor ne sodi. Zlasti ne, če imate na voljo tako odlično alternativo, kot so bencinski motorji TSI, ki tudi ne porabijo veliko in so zvočno bolj elegantni. Pohvalim lahko menjalnik DSG in ga v tem avtomobilu proporočim. Nič ni namreč bolj lahkotnega pri križarjenju kot samodejni menjalnik. Nišni eos ima seveda svojo ceno. Takšen kot testni stane nekaj več kot 33.000 evrov, kar ni malo. A užitki niso bili nikoli poceni, zlasti tisti z vetrom v laseh ne. 

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen eos 2.0 TDI DSG highline
vrsta motorja turbodizelski, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 4.200 
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1.750-2.500
menjalnik samodejni, 6-stopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4423 x 1791 x 1444
medosna razdalja v mm 2578
prtljažnik v litrih 380
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1608 (422)
največja hitrost v km/h 204
pospešek 0-100 km/h v s 10,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,9/4,3/5,2
poraba na testu v l/100 km 6,2
cena osnovnega vozila v EUR 25.153
cena testnega vozila v EUR 29.788
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 33.789

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 4. 2018
April 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
020304  domača premiera - ford transit custom in tourneo custom
05  domača premiera - BMW X2
060708
09  domača premiera - citroën C4 cactus
10111213  domača premiera - porsche driving experience
1415
161718  domača premiera - ford ecosport
19202122
232425  domača premiera - ford trucks
26272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 334
volkswagen polo 319
volkswagen golf 316
škoda octavia 264
renault megane 234

Podatki veljajo za marec 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 20.359 novih avtov!

Anketa
Ste zadovoljni z razpletom velikega primerjalnega testa PRIMA?
905polo je najboljši! 904spet kuhinja 903zakaj ni zmagal moj 902noben si ne zasluži zmage


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: soling
Obvestila
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 1 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 1 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 1 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 1 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 1 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 4 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 5 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 6 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 7 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 7 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 8 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 8 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 8 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 9 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 9 meseci  |