Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prašni delec

Dacia duster 1.5 dCi 4x4 delsey

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Čisto vsi proizvajalci avtomobilov se danes trudijo, da bi imeli vsaj enega v ponudbi med takšnimi majhnimi SUV-ji. Ali crossoverji oziroma križanci po slovensko. Dacia, ki navadno caplja za ostalimi, je bila tokrat kar med prvimi in pred dvema letoma predstavila dusterja.
Prašni delec
Foto: Jani Ugrin
12. 11. 2012 ob 12:20
Komentarjev: 0
video test dacia duster 1.5 dCi 4x4 delsey
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Odlično se je prijel, sploh s svojo ugodno ceno, osnovni še vedno stane manj kot 10 tisoč evrov, osnovni s štirikolesnim pogonom pa 12 tisoč evrov. To je za konkurenco praktično nepredstavljivo, dokler ne pridemo do tega modela, duster delsey, ki predstavlja sam vrh ponudbe in s popolno opremo stane kar 19.700 evrov. Zato bo v vsem prahu, ki ga duster med kupci dviguje, ta predstavljal le majhen delec. Za toliko denarja bo namreč vsak kupec dvakrat, ne, trikrat premislil, preden ga bo odštel za dusterja, razen če zaradi določenih razlogov čuti neko pripadnost znamki, ali mu je preprosto ta model tako všeč, da ga mora imeti.

No, v tem primeru bo dobil dober in robusten avtomobil, ki se zelo dobro pelje po slabih cestah. Ni ga škoda zapeljati na kakšen težji teren, kjer se prav odlično znajde tudi po zaslugi majhnih mer, saj gre za enega manjših križancev ali SUV-jev na trgu. Menjalnik je tako kratek, da ne potrebuje reduktorja pri lažjih vzponih ali spustih, bo pa zato nekaterim šel na živce pri mestni vožnji, ker je zato potrebno veliko prestavljati in bo potrebno prestaviti že v peto, ko bi pri običajnem vozilu v četrto prestavo. Morda bo koga zmotilo tudi to, da se ESP sam vklopi pri 50 km/h, pogon pa postane spet samodejni, kar pomeni, da bo v spolzkem ovinku najprej krasno zdrsnil in se odpeljal počez, nato pa bo elektronika pričela 'težiti' in vzela popoln užitek. Pri manjših hitrostih namreč lahko voznik sam z gumbom 'zaklene' prenos navora do sprednjih in zadnjih koles v razmerju pol-pol. V skoraj vseh vsakodnevnih situacijah pa bo najboljši program 2WD, saj s tem vsaj malo varčuje pri gorivu in je čisto spodobno vodljiv. Duster ni namenjen divjanju oziroma hitri vožnji, ker daje premalo občutkov na volanu in ker tudi sam položaj za volanom ni čisto idealen (če bi bil nastavljiv po višini in globini ter sedež postavljen malo nižje, bi bilo bistveno bolje). Se pa čisto lepo pelje in vliva občutek zaupanja.

V kabini je dovolj prostora, v prtljažniku, ki ima namesto roloja le pokrivalo iz tkanine, tudi, vsi materiali so pričakovano ceneni, preseneča pa kakovost izdelave, ki se zdi pri vseh daciah na visokem nivoju. Ker gre za poseben model, so šivi na sedežih, ročici menjalnika in predpražnikih v atraktivni rdeči barvi. Merilniki in gumbi so iz renaultov prejšnje generacije, malo površno pa izpadeta gumba za pomik stekel spredaj, saj sta nameščena na sredinski konzoli, medtem ko sta tudi v vratih vidna pokrita prostora za njiju.

1,5 dCi z 81 kilovati je najmočnejši motor v ponudbi in dobra izbira, je pa že v osnovi dokaj drag – dva tisoč evrov dražji kot 1,6-litrski bencinski. Če je denar zelo pomemben kriterij in vožnje kratke, bo gotovo boljša izbira, vendar smo potem že pri debati iz začetka, zakaj sploh izbrati najdražji model v ponudbi. Morda pa bo koga prepričal kovček Delsey, ki ga dobite zraven kot darilo. In takšen duster še izgleda prav kul!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia duster 1.5 dCi  4X4 delsey
vrsta motorja turbodizelski, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1461
moč v kW (KM) pri vrt./min 81 (110) pri 4.000 
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 1.750 
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4316 x 1822 x 1630
medosna razdalja v mm 2671
prtljažnik v litrih 408
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1294 (458)
največja hitrost v km/h 168
pospešek 0-100 km/h v s 12,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,3/5,0/5,9
poraba na testu v l/100 km 6,7
cena osnovnega vozila v EUR 9.990
cena testnega vozila v EUR 18.660
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.700

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
23  domača premiera - honda civic type-R
2425  domača premiera - opel grandland X
2627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 372
škoda octavia 201
renault megane 174
renault clio 161
škoda fabia 150

Podatki veljajo za september 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 54.115 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: clark
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 dnevi  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  |