Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prašni delec

Dacia duster 1.5 dCi 4x4 delsey

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Čisto vsi proizvajalci avtomobilov se danes trudijo, da bi imeli vsaj enega v ponudbi med takšnimi majhnimi SUV-ji. Ali crossoverji oziroma križanci po slovensko. Dacia, ki navadno caplja za ostalimi, je bila tokrat kar med prvimi in pred dvema letoma predstavila dusterja.
Prašni delec
Foto: Jani Ugrin
12. 11. 2012 ob 12:20
Komentarjev: 0
video test dacia duster 1.5 dCi 4x4 delsey
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Odlično se je prijel, sploh s svojo ugodno ceno, osnovni še vedno stane manj kot 10 tisoč evrov, osnovni s štirikolesnim pogonom pa 12 tisoč evrov. To je za konkurenco praktično nepredstavljivo, dokler ne pridemo do tega modela, duster delsey, ki predstavlja sam vrh ponudbe in s popolno opremo stane kar 19.700 evrov. Zato bo v vsem prahu, ki ga duster med kupci dviguje, ta predstavljal le majhen delec. Za toliko denarja bo namreč vsak kupec dvakrat, ne, trikrat premislil, preden ga bo odštel za dusterja, razen če zaradi določenih razlogov čuti neko pripadnost znamki, ali mu je preprosto ta model tako všeč, da ga mora imeti.

No, v tem primeru bo dobil dober in robusten avtomobil, ki se zelo dobro pelje po slabih cestah. Ni ga škoda zapeljati na kakšen težji teren, kjer se prav odlično znajde tudi po zaslugi majhnih mer, saj gre za enega manjših križancev ali SUV-jev na trgu. Menjalnik je tako kratek, da ne potrebuje reduktorja pri lažjih vzponih ali spustih, bo pa zato nekaterim šel na živce pri mestni vožnji, ker je zato potrebno veliko prestavljati in bo potrebno prestaviti že v peto, ko bi pri običajnem vozilu v četrto prestavo. Morda bo koga zmotilo tudi to, da se ESP sam vklopi pri 50 km/h, pogon pa postane spet samodejni, kar pomeni, da bo v spolzkem ovinku najprej krasno zdrsnil in se odpeljal počez, nato pa bo elektronika pričela 'težiti' in vzela popoln užitek. Pri manjših hitrostih namreč lahko voznik sam z gumbom 'zaklene' prenos navora do sprednjih in zadnjih koles v razmerju pol-pol. V skoraj vseh vsakodnevnih situacijah pa bo najboljši program 2WD, saj s tem vsaj malo varčuje pri gorivu in je čisto spodobno vodljiv. Duster ni namenjen divjanju oziroma hitri vožnji, ker daje premalo občutkov na volanu in ker tudi sam položaj za volanom ni čisto idealen (če bi bil nastavljiv po višini in globini ter sedež postavljen malo nižje, bi bilo bistveno bolje). Se pa čisto lepo pelje in vliva občutek zaupanja.

V kabini je dovolj prostora, v prtljažniku, ki ima namesto roloja le pokrivalo iz tkanine, tudi, vsi materiali so pričakovano ceneni, preseneča pa kakovost izdelave, ki se zdi pri vseh daciah na visokem nivoju. Ker gre za poseben model, so šivi na sedežih, ročici menjalnika in predpražnikih v atraktivni rdeči barvi. Merilniki in gumbi so iz renaultov prejšnje generacije, malo površno pa izpadeta gumba za pomik stekel spredaj, saj sta nameščena na sredinski konzoli, medtem ko sta tudi v vratih vidna pokrita prostora za njiju.

1,5 dCi z 81 kilovati je najmočnejši motor v ponudbi in dobra izbira, je pa že v osnovi dokaj drag – dva tisoč evrov dražji kot 1,6-litrski bencinski. Če je denar zelo pomemben kriterij in vožnje kratke, bo gotovo boljša izbira, vendar smo potem že pri debati iz začetka, zakaj sploh izbrati najdražji model v ponudbi. Morda pa bo koga prepričal kovček Delsey, ki ga dobite zraven kot darilo. In takšen duster še izgleda prav kul!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia duster 1.5 dCi  4X4 delsey
vrsta motorja turbodizelski, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1461
moč v kW (KM) pri vrt./min 81 (110) pri 4.000 
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 1.750 
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4316 x 1822 x 1630
medosna razdalja v mm 2671
prtljažnik v litrih 408
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1294 (458)
največja hitrost v km/h 168
pospešek 0-100 km/h v s 12,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,3/5,0/5,9
poraba na testu v l/100 km 6,7
cena osnovnega vozila v EUR 9.990
cena testnega vozila v EUR 18.660
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.700

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 2 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |