Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mestna nabiralka kilometrov

Fiat panda 1.3 multijet 16V lounge

Avtor prispevka: Anže Jereb
Pando imata kar dve moji sosedi, obe sta v pokoju, avtomobil uporabljata samo za opravke po mestu ter krajše vožnje in sploh ni težko ugotoviti, zakaj sta si izbrali ravno tega.
Mestna nabiralka kilometrov
Foto: Matej Mitruševski
28. 11. 2012 ob 19:00
Komentarjev: 2
video test fiat panda 1.3 multijet 16V lounge
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zaradi svojih majhnih dimenzij in škatlaste zasnove je avtomobil pregleden in zelo enostaven za manevriranje, brez problemov se ga parkira v še tako majhna parkirna mesta, zaradi višje oddaljenosti sedeža od tal pa je enostavno vstopanje in izstopanje, kar cenijo predvsem starejši. To pa so zelo pomembne prednosti pred njegovo mestno konkurenco, ki česa podobnega ne ponuja. Oblikovno je od prejšnje generacije ta mestni avtomobil močno napredoval. Linije v slogu zaobljenega kvadrata se nahajajo po celotnem vozilu, znotraj in zunaj, ter takšnega malčka naredijo nekaj posebnega. Kljub temu da je od predhodnika opazno drugačen in sedaj njegova postava deluje dosti bolj mišičasto kot prejšnja suhcata zasnova, osnovne poteze ostajajo podobne. Kratki previsi in relativno dolga medosna razdalja pa nakazujejo tudi na to, da bo s štirikolesnim pogonom, ki bo v pandi tudi kmalu na voljo, zmogel premagati kakšno vzpetino, kot je bila tega zmožna prva generacija.

Armaturna plošča prenaša obliko zunanjosti v okolje potnikov. Poteze merilnikov, radijskega sprejemnika in klimatske naprave so usklajene v zaobljen pravokotnik, še celo menjalna ročica pri tem ni izjema, čeprav ravno ta zaradi oblike in grobih šivov lahko žulji voznike, ki roke ne odmaknejo z ročice (čeprav bi jo morali). Nad sovoznikovim predalom boste takoj opazili dodatno odprtino v armaturni plošči, kamor lahko odlagate razne drobnarije, v bližini pa boste pogrešali zgolj mesto, kamor odložite mobilni telefon, a se v malčku nahaja tudi vmesnik za prostoročno telefoniranje, tako da ta lahko ostane nekje na varnem mestu. Tako kot oblika, vas ne bodo razočarali niti materiali, ki na otip delujejo prijetno, na črni plastiki pa se namesto običajnih tekstur ponavljajo napisi panda. Prikupno.

Pelje se dobro, seveda tam, kjer je panda doma: po mestu in na krajših vožnjah. Volanski mehanizem je dovolj mehak za hitro vijuganje in parkirne manevre, dodatno pa ga lahko omehčate z gumbom 'city'. Vožnja po ozkih mestnih ulicah in parkiranje je zaradi odlične preglednosti in enostavnih škatlastih potez zelo enostavno. Tudi če v vozilu ne bo nameščenih parkirnih senzorjev, kot so bili v testnem, ne boste ničesar pogrešali. Ko se mestne in primestne vožnje razvlečejo na daljše poti in ko zavijete na avtocesto, pa kmalu ugotovite, da to ni teren za 'prikupno obiralko bambusov'. Tam začne glasno rjoveti, oziroma bolje rečeno jamrati in tuliti od nezadovoljstva. Vrtljaji pri potovalnih hitrostih so previsoki, glasnost radia pa je potrebno z vsakim dodatnim kilometrom hitrosti povečevati. Tudi visoko sedenje in slabša nastavitev volanskega obroča narekujeta položaj sedenja, pri katerem postane vožnja po nekaj časa naporna in utrujajoča.

Turbodizelski motor na testu res ni bil požrešen in je ponujal več kot dovolj navora. S svojo odzivnostjo je celo poskrbel, da je pospeševanje iz počasnih in srednje hitrih ovinkov postalo nepričakovano zabavno. Sicer se je s svojo porabo petih litrov odlično izkazal, a vseeno bi značaju, predvsem pa namembnosti, pandi bolj pristajal bencinski. S tem avtom se ne boste vozili daleč in dodatna dva litra porabljenega goriva na sto kilometrov ne bosta hitro upravičila toliko višje začetne cene. Bencinski je dobra dva tisočaka cenejši, kar je pri poceni avtomobilih zelo veliko in če boste z njim prevozili manj kot 15.000 kilometrov letno, bo trajalo predolgo, da boste povrnili to razliko.

V primerjavi z ostalimi mestnimi malčki je v osnovi dober tisočak dražji, slovenski uvoznik pa vsaj v tem trenutku ponuja 1.500 evrov popusta, kar ga cenovno izenači z ostalimi, v nekaterih primerih pa postane panda celo cenejša. V vsakem primeru pa bosta ob nakupu še vedno prevladala višji položaj sedenja in prikupen dizajn pred ceno. In skoraj gotovo bo še vedno ostal zelo priljubljen malček pri ženskah in starejših, čeprav zna s svojo novo obliko pritegniti še kakšnega dodatnega kupca. Da se toliko loči od svoje mestne konkurence, štejemo pandi vsi v uredništvu v zelo velik plus.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat panda 1,3 multijet 16V lounge
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 190 pri 1.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3653 x 1643 x 1551
medosna razdalja v mm 2300
prtljažnik v litrih 225
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1110 (400)
največja hitrost v km/h 168
pospešek 0-100 km/h v s 12,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,7/3,5/3,9
poraba na testu v l/100 km 5,5
cena osnovnega vozila v EUR 9.490
cena testnega vozila v EUR 13.190
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.931

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MTkxMTIwMTI5ODAuanBnMTM5NDk2MjI2NA==.jpg
kladu pravi:
Ne vem kako da pando pri nasPande ne reklamirajo. Panda 4x4 pa je sploh zakon.Tudi vi bi se lahko malo bol
(pred 4 leti )
MTkxMTIwMTI5ODAuanBnMTM5NDk2MjI2NA==.jpg
kladu pravi:
Sečkan avtomobilček samo malenkost predrag
(pred 4 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 6. 2018
Junij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04  domača premiera - opel combo life
0506  domača premiera - toyota yaris GRMN
07080910
11  domača premiera - volkswagen touareg
12  domača premiera - renault megane R.S.
1314  domača premiera - steza karting AMZS
15  domača premiera - mercedes-benz sprinter
1617
18  domača premiera - ford fiesta ST in ford mustang
192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 432
renault captur 351
renault clio 266
volkswagen golf 243
škoda octavia 236

Podatki veljajo za maj 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 34.299 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Dilca1
Obvestila
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 2 tedni  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 3 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 3 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 3 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 3 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 3 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 5 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 7 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 8 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 8 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 8 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 8 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 10 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 10 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 10 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 11 meseci  |